• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

5.1 setje woonkamer

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
Dag iedereen !

Sinds kort ga ik eindelijk alleen gaan wonen en heb ik lang genoeg gespaard om een degelijke setup aan te schaffen voor in de salon. Om gewoon van begin af aan duidelijk te zijn : ik heb weinig tot geen kennis in deze area, vandaar mijn hulpkreet hier
1f609.png


Heb wel al paar dagen zitten rondlezen in verschillende topics & showcases van jullie, ben wat verbluft hierdoor. Mijn bedoeling is ook helemaal niet te streven wat jullie hier realiseren, daarvoor is mijn interesse (of budget) wat te beperkt (en vrouwlief die meer shopt dan nodig is) Ik heb tot dusver een Samsung F8000 55inch tv, HD digicorder 2100, en een Denon x2000 besteld (dankzij iemand zijn tip hier op die forum omtrend powerbuy actie op hificorner.nl) Kwestie speakers ben ik helemaal het noorden kwijt (budget €500, sub zou ik niet teveel willen investeren omdat ik geen ruzie wil met onderburen :p): - ik lees dat boston acoustics deftig is maar die blijken uit handel te vliegen - conlusie getrokken dat met het budget dat ik wil spenderen aan speakers ik 2ehands zal moeten zoeken - ik wil mooi helder geluid, mooi surround effect - de verhuurder is zo vriendelijk geweest audiokabels in de muur te plakken: er hangen er 2 uit het plafond waar de TV zal staan, en 2 uit het plafond halverwege de kamer die dus achter de zetel zullen hangen. ik vrees dat het niet ideaal is speakers aan uw plafond te hangen maar ik heb geen keuze op dat vlak
1f606.png


ik zag dus bij hificorner.nl het volgende : http://hificorner.nl/speakers/home-cinema-speakers/5-1-systeem/quadral-aluma-1180 http://hificorner.nl/speakers/home-cinema-speakers/5-1-systeem/boston-acoustics-soundwarexs-5-1-se-zwart-best-getest-door-whathifi-2739

ik kies dus voor kleine speakers omdat ik die aan het plafond moet bevestigen. indien er een oplossing is dat ook qua uiterlijk verantwoord is om grotere exemplaren aan te schaffen, mag je gerust ook iets voorstellen.

ik zal morgen wat afmetingen & fotos posten van de ruimte waar het zal terecht komen en alvast mijn tvmeubel + tv + zetel verhuizen en al gaan plaatsen , kwestie van een idee te krijgen van de situatie. als jullie meer info nodig hebben, shoot ! ik ben een newbie op dit vlak dus vergeef me als ik bepaalde basisregels verkracht
1f606.png


Yves
1f644.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Eerlijkheidshalve, voor die prijs maakt het geen **** uit wat je kiest.... Ze klinken allemaal niet goed. Sorry maar je zal dit 9/10 niet graag horen.

Elk setje is ongeveer gelijkwaardig hoor in die klasse. Niet mee inzitten dan en gewoon je goesting kiezen.

Die boston accoustics zien er wel leuk uit in die prijs...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Momenteel zijn de BA A-serie terug even in stock bij Hificorner. http://hificorner.nl/crazy10days Dan heb je voor 530 euro een 5.0 systeem dat toch wel aanzienlijk beter is dan die kleine boxen. Deze moeten echter wel op stands, dus dat kan bij jou voor problemen zorgen.

Zoals Skank al aanhaalt, die melkpak-systemen geven eigenlijk nooit een echt goed resultaat. 2e hands voor deftige 2.0 gaan, dit kunnen vloerstaanders zijn, die zien er toch wat mooier uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Gewoon voor Boston Acoustic reeks gaan, meer bepaald de A-reeks, A25,A26,de A center :). Voor hun prijs geven ze serieus wat geluid
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
@Skank : inderdaad ik wist wel dat je die reactie ging geven
263a.png
, maar ik apprecieer uw eerlijkheid
1f606.png
maar zoals ik zei , ik moet ze aan het plafond hangen.. en groter/deftiger is nutteloos vrees is

ik wil wel voor die A25/A26 gaan, maar weet alleen niet als er iets voorzien is om dit op eender welke manier aan een plafond te kunnen hangen? misschien dat iemand deze bezit en is wat fotos kan posten van de achter&voorkant van deze speakers en dan kan ik ook de werkelijke grootte inschatten

moet ik niets voorzien van subwoofer? 4x BA A25, 1x BA A225 ben ik van plan aan te schaffen. 530euro VS 5.1 BA set, 5 speakers & sub. http://hificorner.nl/speakers/home-cinema-speakers/5-1-systeem/boston-acoustics-soundwarexs-5-1-se-zwart-best-getest-door-whathifi-2739

of zit de logica eerder zo dat combo BA A25 & BA A225 gewoon veel beter & harder geluid geef dan die 5.1 all in one prulset?

grts !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Waarom moet je die aan het plafond hangen? Vooraan zou ik alles bij de tv zetten op een meubel, achteraan kan je ze inderdaad ophangen en kan je eventueel iets kleiner kopen. Het gaat echt op niets als je de voorste luidsprekers aan het plafond hangt, dan komen de stemmen van het plafond ipv uit uw tv.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Maak er dolby atmos van
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
Ja kwas mij dat daarnet ook aan het afvragen, maar als ik er niets aanhang is dat ook weer geen zicht, kabels hangen daar maar wat te hangen dan. Denk dat de verhuurder het gedaan heeft om goed te doen, maar als puntje bij paaltje komt was het niet de slimste keuze blijkbaar
1f606.png
Als die central speaker nu op tv meubel staat en de rest aan plafond hangt, is dat nog te doen? of gewoon afvoeren dat idee, kabels vooraan terug in plafond duwen en gewoon de 2 achterste plaatsen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
@broodrooster, lijk me eigenlijk nog zo geen dom gedacht. als ik nu 2 front & 1 central speaker op TV meubel zet, en nog 4 speakers ophang, is dat geen mogelijkheid om het alsnog redelijk op te lossen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Crazy

Je hebt geen geld voor een deftigere set, maar je zou wel atmos kunnen doen? Doe dat dan niet, en pak betere speakers
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
ik bedoel niet dat ik atmos wil, uiteraard niet. alleen lijkt mij zoals eerder aangehaald wel te kloppen, als ik enkel speakers aan het plafond zou hangen, dat het geluid niet uit mn TV zal komen. als dat KAN (daarvoor is dat nog niet zo, vandaar mijn vragen) verholpen worden met 2 extra speakers, waarom niet?

ik kan een 2.0 set kopen van 600 euro, dat is ook waar. maar wat valt er dan te doen met die 4 kabels die uit het plafond hangen?

en nog is ter herinnering.. : ik hoef geen top kwaliteit, ik ben al lang bewust dat voor mijn budget ik een kutsound heb in de meeste hun ogen, maar dat is voor ons voldoende.. we zijn gewoon om GEEN speakers te hebben en gewoon te aanvaarden wat er uit het tv toestel komt
1f609.png


dus als er iets van meerwaarde is, is dat al ok. kan toch mij moeilijk voorstellen dat aan 600euro materiaal het helemaal op niets trekt? moet toch wel iets goeds uit komen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Plak er een goedkoop roostertje bovenop en schilder die me
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
2 speakers aan het plafond en de center aan de tv zou ik niet doen, als het geluid van links naar rechts (of omgekeerd) gaat, dan gaat dit raar klinken. Atmos zou ik zeker vergeten, daarvoor moeten de luidsprekers ook meer in de kamer hangen tov het scherm.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
dus conclusie, roostertje erop, in wit schilderen zoals het plafond en gewoon 4x A25's en 1 center en klaar als extra kost, misschien gaandeweg nog aan te schaffen : sub?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
yvesfouquet4 zei:
dus conclusie, roostertje erop, in wit schilderen zoals het plafond en gewoon 4x A25's en 1 center en klaar als extra kost, misschien gaandeweg nog aan te schaffen : sub?
Zou alleszins al veel beter zijn ja Desnoods ook je rears op een plaats ipv aan plafond.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
ik ga eens fotos maken, dan hebben jullie een zicht op mijn probleem
263a.png
post ze binnen een uurtje online
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
En iets à la een Jamo 626 setje?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
ik sta voor alles open luckske, jullie zijn de kenners :)! en zal mijn budget dan maar verhogen naar 1000,- euro want het blijkt een onbegonnen zaak anders
1f609.png


hier de fotos : <woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">http://imgur.com/a/7G7Hn#0</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Die kabels zijn om te beginnen al veel te lang knip de helft af :;)

Dan kun je ze eventueel nog achter roosterke wegfoefelen

Zoiezo daar geen speakers hangen, (helemaal verkeerde plaatsing)

Achteraan kun je desnoods wireless werken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
ja achteraan zou het klote zijn om bekabelde speakers te moeten zetten. ik kan namelijk niks uitfrezen in de muren of vloer .. wireless lijkt me niet zo goed? jan en alleman heeft me afgeraden om voor sonos te gaan ,en dus gewoon voor bekabelde setup te gaan daar quality veeeel beter is (werd mij verteld)
 
Laatst bewerkt door een moderator: