• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

A*BNB meet & greet met onze subs en monitors

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
en...?? results of the jury?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Onlangs was ik tijdens de demo van Stephan’s DIY monitor-speakers, zeer aangenaam verrast dat deze kleine jongens toch wel voor een zeer dynamisch en live-geluidsbeeld met de nodige detaillering konden zorgen. Voor de filmliefhebbers onder ons komt die sterke dynamiek zeker als een zeer groot pluspunt +++ naar voren. Eerlijkheidshalve is er aan dit verhaal helaas ook een keerzijde! Ik mis echter bij puur en kritisch luisteren naar stereo het 3D-gevoel. Instrumenten, meerdere stemmen, special stereo-effects, enz.. zijn allemaal wat moeilijker te plaatsen. Iets waar je bij algemene filmbeleving zeker geen hinder van zal ondervinden.

De subs: In m’n zoektocht om het midlaag hier enigszins wat op te krikken, kreeg ik van Stephan de gelegenheid aangeboden om met zijn subs in mijn eigen ruimte het een en ander uit te kunnen testen, waarvoor mijn dank aan Stephan.

Aangezien hier in een "akoestisch behandelde ruimte" toch al flinke TML speakers staan opgesteld. Vroeg ik me af of een 10” dual sub in mijn set voor het midlaag wat zou kunnen betekenen? Aan de hand van een blinde test werd het bij het afwisselend aan en uitschakelen van de sub al snel duidelijk, dat de 10” dualsub in mijn set helaas niet veel toevoegt.

Wat de 15” sub betreft, voegt deze voor film of moderne elektronische muziek waar de zeer lage regionen worden aangesproken gelukkig wel iets toe … Maar voor de meeste muziekgenres staat deze gewoon in rust in z'n neus te peuteren. Het is nu net in het midlaag waar ik naar extra ondersteuning en betere spreiding van het laag van een 2de sub vraag en daar schiet de 15" sub in mijn setup voor pure stereobeleving gewoon tekort. Verder viel het me op dat het timbre en ritme tov mijn SVS SB13Ultra erg verschillend was, wat de muziekbeleving in de lage regionen niet echt ten goeden komt.

Kortom! De producten & gedachten van A*BNB lijken me beter geschikt en toepasbaar in een geheel andere omgeving. Waar er vooral gebruik wordt gemaakt van vb. kleinere monitoren en verder aangevuld worden met A*BNB subs. Het siert Stephan, dat ik op geheel vrijwillige basis zijn subs mocht gebruiken, zonder hierbij opdringerig te zijn of iets ander te willen doordrukken. Iets wat je helaas op veel plekken nog zelden tegenkomt.

Stephan, nogmaals bedankt
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Bedankt voor je feedback Rik! Wat betreft het "anders timen" van de A*BNB subs tov je SVS... Dat zou nu net beter moeten gaan met mijn subs. Het is immers de bestaansreden van mijn ontwerpen! Waarom het bij jou niet goed liep, heb ik helaas niet zelf kunnen horen en eventueel verbeteren. Maar het feit dat je in totaal met 3 drivers (2x10 en 1x15) zit op verschillende plaatsen, is waarschijnlijk de oorzaak. Omdat deze allemaal op eenzelfde sub uitgang zaten, kon ADSY Pro ze meer dan waarschijnlijk niet correct meten wat betreft timing. Ik had gehoopt ze via de dsp van Hypex beter te kunnen integreren, maar daar was de kans niet toe. Anderzijds begrijp ik volledig dat mijn subcombo in jouw concrete situatie niet veel toevoegde. Toen ik bij je was, heb ik zelf kunnen vaststellen dat het 'geweld' van je grote frontspeakers de mogelijke aanvullende werking van de 2x10 grotendeels overstemden. En als je hoofdzakelijk muziek luistert op de set, dan is 15 inch niet echt nodig als je al 13 inch hebt. Dat de verbetering aanzienlijk moet zijn, wil je dergelijke investering doen, dat is logisch. Bedankt dat je de tijd nam om het uit te testen. En zoals gezegd... dat kan iedereen volledig vrijblijvend doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
D

Deleted member 69

Guest
Als er nog is een opendeur is wil ik wel eens afkomen. Zonde dat ik er vorige keer niet bijwas. Ik woon dichtbij Sint Niklaas wat dus zeer handig is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Joske007" data-link="https://home-theater.be/topic/1923-a-bnb-meet-greet-met-onze-subs-en-monitors/?postID=43823#post43823"> Onlangs was ik tijdens de demo van Stephan’s DIY monitor-speakers zei:
Verder viel het me op dat het timbre en ritme tov mijn SVS SB13Ultra erg verschillend was, wat de muziekbeleving in de lage regionen niet echt ten goeden komt.
Ik stel me nog de vraag:

1) wat met combinatie 10" en 15"? (dus zonder SVS) 2) wat met het gebruik van de 10" en 15" combo in een 1) audyssey opstelling en 2) meting (dsp settings) van Stephan zelf?

of heb je enkel elks van zijn subs in combinatie getest met de SVS misschien?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
ToothLess zei:
Dat waren geen DIY monitor-speakers hé, dat was M&K, toch?
Ik stel me nog de vraag:

1) wat met combinatie 10" en 15"? (dus zonder SVS) 2) wat met het gebruik van de 10" en 15" combo in een 1) audyssey opstelling en 2) meting (dsp settings) van Stephan zelf?

of heb je enkel elks van zijn subs in combinatie getest met de SVS misschien?
De beluisterde monitors tijdens de demo waren door Stephan zelf vervaardigd.

1+2) Aangezien mijn receiver om 2 subwoofers afzonderlijk in te kunnen regelen dmv Adsy Pro en er op de DSP van de ABNB-subs helaas een 2de RCA-XLR adapter ontbrak, was er totaal geen mogelijkheid om beide ABNB sub's naast elkaar te kunnen testen. Langs de andere kant was het nu ook niet echt een probleem om te achterhalen of beide ABNB subs in mijn setup een toegevoegde waarde zou hebben of niet.

De subtest en meting bestond uit.. - 1x ABNB dual-sub 10" - 1x ABNB 15" - 1 x SVS SB13Ultra + 1x ABNB dual-sub 10" - 1x SVS SB13Ultra + ABNB 15"
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Het waren geen DIY maar DIM (Did It Myself).
1f609.png
De subs kunnen wel apart ingeregeld worden als er 2 subamps worden gebruikt. Je kan op 1 amp 2 passieve kasten inregelen (via dsp Hypex niet extern) maar via 2 outputs heb je 2 amps nodig. De 1 amp optie maakt het geheel gewoon heel competitief geprijsd onder €1500.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
A*Brand NewBox zei:
Het waren geen DIY maar DIM (Did It Myself).
1f609.png
Dees snap ik niet, wij hebben toch enkel naar M&K zitten luisteren? (icm met uw 2 subs?)
1f615.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Dan is het misschien niet duidelijk gecommuniceerd... De frontspeakers (LCR) waren A*BNB Ciné15 actief gefilterde en gepowerde speakers. De subs waren ook A*BNB. Enkel de zij en achterspeakers waren van M&K Sound.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
A*Brand NewBox" data-link="https://home-theater.be/topic/1923-a-bnb-meet-greet-met-onze-subs-en-monitors/?postID=44134#post44134"> Dan is het misschien niet duidelijk gecommuniceerd... De frontspeakers (LCR) waren A*BNB Ciné15 actief gefilterde en gepowerde speakers. De subs waren ook A*BNB. Enkel de zij en achterspeakers waren van M&K Sound. </woltlab-quote> euhm: <woltlab-quote data-author="A*Brand NewBox zei:
Horen...</strong> Voor de liefhebbers ... MK Sound 750, 950 en 150 monitoren. Maar bovenal onze eigen A*Brand NewBox subwoofers ... de BDW10 in combinatie met een BSW15. (Dubbele woofer resp Single woofer). Momenteel heb ik helaas geen werkend exemplaar BDW12 in huis. <strong>Cine15 actieve monitoren - deze zijn werkend als prototype - nog niet visueel in orde, maar dat is bijzaak. Demo's worden gegeven op Arcam AVR550 en Arcam bluray speler.
Ik dacht nu echt voor een stel M&K's te hebben gezeten tijdens de demo... scheel overgekeken dus blijkbaar
1f632.png
of...goed nagemaakt
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Zo goed toch niet want ze stonden nog in zwarte onbehandelde MDF. En de A*BNB waren kleiner dan de 750 of 950... en dat met 2x400W ingebouwd! Maar het principe/opbouw is idd dezelfde. Tweeter boven en 2 midbas eronder.
 
Laatst bewerkt door een moderator: