• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Advies gevraagd nieuw geluidsysteem!

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Oké. Zo had ik het niet begrepen.:eek:
Het is ook heel moeilijk om een gepoorte sub te bouwen die geen faseproblemen opwekt door de 2 verschillende output genererende zaken (poort en driver).
Gepoort wordt ook vaak gebruikt om te besparen op de luidsprekerkast en amp.
Dus dan staan we weer gelijk? ;)
 
Laatst bewerkt:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Ieder subwooferontwerp is een compromis. Laatst had ik een man die zelf zijn stereo set had gebouwd. Van speakers tot versterking en subs... 6 x 18inch in open baffle... want ja: "als je geen vervorming wil in je sub, moet de kast 3000 liter zijn". Was zijn opmerking.
Waarom hij dan geen infinite baffles bouwde is me een raadsel.:p
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik speel met 2 X PB1000. Als je graag en meer film kijkt zeker een aanrader. Ik speelde eerst met eentje en was toen ook al zeer tevreden. Ik heb het geluk gehad om via het forum een tweede te kunnen overnemen. Deze heeft zeker nog tot strakkere bass geleid.
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Nu heb ik enkel nog een vraagje over de Sub, op andere fora raad iemand mij ook de SvS SB-1000 aan wat is het verschil tussen de SvS SB-1000 en SvS PB-1000?
broodro0ster broodro0ster heeft het verschil al uitgelegd namelijk dat de SB een gesloten subwoofer is en de PB een gepoorte subwoofer. En de SB compacter is dan de PB.

Hoe groot is de ruimte waarin je wilt gaan spelen? De SB zal iets strakker spelen, maar heeft minder output dan de PB en in een grote ruimte kan deze het misschien moeilijk hebben, waar de PB-1000 het makkelijker zal hebben.
En als je bijvoorbeeld hoofdzakelijk films en series kijkt zou ik gewoon kiezen voor de PB - is muziek belangrijker en je ruimte niet enorm groot, dan kan de SB interessant zijn.

Ik heb zelf ook met 2 PB-1000's gespeeld voor ik mijn DIY subs had en altijd énorm tevreden van geweest.
 

Kevin86

Member
4 mrt 2018
9
2
6
Ok bedankt iedereen voor jullie advies en meningen. Nu heb ik een gedacht wat ik ga aankopen.