• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Advies over goedkope kodi media speler

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Ik zet nogal vaak 's avonds films op de achtergrond op terwijl ik werk. Nu is de wifi verbinding van m'n tv niet geweldig waardoor zwaardere films vaak moeten bufferen en ik heb geen zin om telkens m'n "goede" media speler incl. home theater op te zetten om gewoon wat achtergrondgeluid te hebben.

Ik zoek daarom een zo goedkoop mogelijke media speler waarvoor ik maar 1 (allé, 2) vereisten hebben: kodi ondersteunen en een deftige wifi hebben om films te kunnen streamen vanop m'n nas. Een 2de netwerkkabel leggen zie ik niet meteen zitten. Iemand eventueel advies?
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
En via de stekkerdoos is geen optie?

Zo verbind ik mijne decoder van Telenet naar de modem binnen in huis en nog nooit echt problemen mee gehad eigenlijk....gewoon via de stroomkabel met die dingen daar....
 

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Het is nu al zoeken naar een vrij stopcontact en het is daar nu al zo'n gigantische kabelboel dat ik liefst zo weinig mogelijk kabels nog leg. + daarvoor zou ik heet het tv meubel moeten verplaatsen en da's teveel werk naar mijn goesting voor iets extra :p
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ik zet nogal vaak 's avonds films op de achtergrond op terwijl ik werk. Nu is de wifi verbinding van m'n tv niet geweldig waardoor zwaardere films vaak moeten bufferen en ik heb geen zin om telkens m'n "goede" media speler incl. home theater op te zetten om gewoon wat achtergrondgeluid te hebben.

Ik zoek daarom een zo goedkoop mogelijke media speler waarvoor ik maar 1 (allé, 2) vereisten hebben: kodi ondersteunen en een deftige wifi hebben om films te kunnen streamen vanop m'n nas. Een 2de netwerkkabel leggen zie ik niet meteen zitten. Iemand eventueel advies?

Het is mij niet duidelijk waarop je dat nu gaat afspelen ? Tablet ? Mobiel ? PC-browser ?
Een héél rare combinatie trouwens, iemand die films opzet als achtergrond geluid, waarom heb je dan eigenlijk beeld nodig ?

Ik gebruik hier tegenwoordig dikwijls Plex dewelke volledig de streaming gaat aanpassen naar je wensen, en dit ook naar de verschillende kwaliteiten (van 480p tot ...)
Kijk Plex op m'n PC (Chrome browser), Samsung TV, op zowel de iPhone als Android heb je de Plex clients, en boven een RasPlex (Pi3 + Plex) om dan via de projector te zien.
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik gebruik een FireTV stick als goedkope mediaspeler - dat draait op android TV en kan je Kodi op installeren. Zelf gebruik ik het enkel voor Netflix en Prime Video. Maar het speelt wel 1080p mkv's, maar zeker geen blu-ray rips, daarvoor is dat niet snel genoeg.

Durf alleen geen uitspraak doen of de wifi gaat voldoende zijn - volgens mij hebben die bakskes allemaal dezelfde/gelijkaardige chips erin zitten. Daarvoor zou ik zoals demon demon aangeeft eigenlijk ook eerder kijken naar een repeater/ap dan een nieuwe mediaplayer. Een WiFi repeater moet je dan ook maar in de buurt zetten en niet perse achter je TV meubel.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Als je Telenet hebt, kun je nu gratis powerlines halen waarbij je geen stopcontact verliest. Beetje zoals die dat Demon voorstelt.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Hij moet alleen zijn vrouw nog kunne overhalen zodat zij die kast verzet voor hem......huwelijksplicht...
 

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Alvast mijn excuses voor het late antwoord, topic is een beetje uit m'n zicht verdwenen dus alvast bedankt om te antwoorden iedereen.

Via stekkerdoos zou nog steeds moeilijk zijn aangezien die blokken lijken idd nog een redelijke oplossing, zeker aangezien je bij telenet blijkbaar gratis powerlines kan krijgen zoals broodrooster al aangeeft. En is het zo raar om een film op de achtergrond op te zetten terwijl je iets anders aan het doen bent? Ik kan toch echt niet de enige zijn die dit doet :p

En ik ben nog maar 4 maanden samen met m'n vriendin dus op dat vlak hoef ik nog niet te veel te luisteren als 't op m'n eigen kot aankomt :unsure:
 
  • Vind ik leuk
Reactions: demon

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Één advies : gewoon zo kort mogelijk houden en ze goed opleiden. ;)
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik zet wel tv op de achtergrond op. Blokken of dergelijke. Films wil ik goed volgen en genieten op de sweetspot dus zeker nooit op de achtergrond hier.