• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Apple TV4 review

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Deze week toch weer overgeschakeld van PMS op de Synology NAS naar de Mac Mini, wegens nieuwe bestanden welke niet zichtbaar werden in Infuse. Moet eens goed kijken waarom PMS niet netjes bijwerkt, lijkt wel in orde, of waarom Infuse problemen heeft om de content ervan te lezen want met het netwerk is niets mis.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Infuse versie 5.7.3

New
  • Added safeguards for iCloud Sync
  • Support for Plex movies and TV shows with manually added metadata
  • Respect default flags for audio/subtitle tracks
Improved
  • Improved handling of audio/subtitle track languages
  • Improved logic for generating genre category images
Fixed
  • Resolved issues with volume control on some devices
  • Many other minor fixes
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Joske007

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Eind vorige week heeft Firecore versie 6 van Infuse uitgebracht.

NEW
  • iCloud libraries
  • Ad-free subtitles from OpenSubtitles
  • Switch between light/dark icons
  • Redesigned app icon
IMPROVED
  • Revamped playback core
  • Improved streaming performance
  • Improved downloading from OpenSubtitles
  • Improved support for E-AC3 audio tracks
  • Improved Plex indexing
  • Improved display of video durations
  • Improved syncing of Up Next list
  • Improved handling of release dates and time zone offsets
  • Improved detection of video resolutions
  • Improved error handling for Google Drive
  • Many, many other minor improvements

Meer info in dit blog artikel

Nog geen Atmos ondersteuning, maar dit zit in principe wel in de pijplijn. Eveneens op deze lijst o.a. ondersteuning voor Philips Hue, Plex collecties, Multi-user profielen, ...
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Bedankt voor de info.
Infuse is een app die op je ATV 4K niet mag ontbreken.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Kan je eigenlijk rechtstreeks streamen van je NAS naar de atv?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Bedankt voor je feedback.
Ik heb ook gemerkt dat het mogelijk is Kodi te installeren klopt dat? Wat zijn de addertjes onder het gras?

Is het mogelijk om rechtstreeks bij opstarten infuse te laden? Ik zou via een Logitech activity het liefste rechtstreeks in mediatheek willen belanden, zonder eerst via os de keuze te moeten maken voor opstarten infuse
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Met Kodi geen ervaring hier.

Ivm de activiteiten van je Harmony is het niet mogelijk om een preset te laden voor infuse.
Wel kan je er voor zorgen dat je bij het afsluiten de app Infuse niet verlaat, zodat je bij het opstarten terug in de app Infuse blijft.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Weet je soms ook toevallig of atmos en dts x vanop een NAS. worden onderstuend?
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Weet je soms ook toevallig of atmos en dts x vanop een NAS. worden onderstuend?
Dolby Atmos wordt door de ATV 4K ondersteund.

Bron: https://www.apple.com/apple-tv-4k/specs/

Audio-formaten
HE-AAC (V1), AAC (up to 320 Kbps), protected AAC (from iTunes Store), MP3 (up to 320 Kbps), MP3 VBR, Apple Lossless, FLAC, AIFF, and WAV; AC-3 (Dolby Digital 5.1), E-AC-3 (Dolby Digital Plus 7.1 surround sound), and Dolby Atmos


DTS-X geen idee of dat wordt ondersteund?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Heeft er iemand de Apple tv 4K aangesloten op een av receiver? Krijg je steeds de geluidslabels korrect te zien op je receiver, of zegt ie LPCM?
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
De AppleTV send multi-channel decoded PCM over HDMI.
Via Infuse kan ik onmiddellijk zien in welk audio-formaat de film beschikbaar is.

Waarom de behoefte om dit op op een kleine displaytje van je receiver te willen zien?
Mijn receiver staat in een andere kamer dan de HT, dus raadpleeg ik gewoon via de infoknop van de AB informatie over audio, enz...

IMG_2821.PNG
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Tja... dat weet ik ook niet maar vind het gewoon handig. De Vero 4K heeft er geen probleem mee, maar heeft wat mij betreft een its minder mooie interface. ...
 

Kaneda

Member
15 apr 2019
24
1
6
53
Is er een alternatief voor de POS remote die bij de ATV 4 wordt geleverd ? Ik kan gewoon niet met dat ding overweg. Touch bediening vind ik onbruikbaar. Siri en voice control gebruik ik niet, gebruik ik ook niet op m'n iPhone of in de auto...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik heb een Logitech Harmony met hub. Daarmee kan ik al mijn toestellen bedienen en activiteiten aanmaken zodat alles inputs automatisch goed gezet worden.
De rest van mijn remotes liggen allemaal in de kast in komen er maar 1 of 2 per jaar uit als ik in het service moet zijn om iets aan te passen. Als de rest werkt perfect met de harmony :)
 

Kaneda

Member
15 apr 2019
24
1
6
53
Ik heb een Logitech Harmony met hub. Daarmee kan ik al mijn toestellen bedienen en activiteiten aanmaken zodat alles inputs automatisch goed gezet worden.
De rest van mijn remotes liggen allemaal in de kast in komen er maar 1 of 2 per jaar uit als ik in het service moet zijn om iets aan te passen. Als de rest werkt perfect met de harmony :)

Mja, ok, maar is nogal een prijzige oplossing, zeker ?
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Mja, ok, maar is nogal een prijzige oplossing, zeker ?
Hier ook als alternatief een Logitech Harmony Companion. Speeltje kost +/- €89

Je kan uiteraard ook gewoon de de Remote app voor de ATV gebruiken, dit werkt overigens prima op zowel iPhone en iPad.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Tja... dat weet ik ook niet maar vind het gewoon handig. De Vero 4K heeft er geen probleem mee, maar heeft wat mij betreft een its minder mooie interface. ...

Minder?
Je hebt qua interface VEEL meer opties (kodi) !
Net mooier ja
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Mja, ok, maar is nogal een prijzige oplossing, zeker ?

Prijzig ja, maar wel kwaliteit en gebruiksgemak imo.
Ik heb m'n Harmony One nu ondertussen 9 jaar en die werkt eigenlijk nog perfect