• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Apple TV4 review

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Mja, ok, maar is nogal een prijzige oplossing, zeker ?
Ik heb de voorloper van de Companion en die werkt top! Het enige wat de companion meer kan, is Philips Hue lampen enzo bedienen. Die remote met hub kost zo'n 900euro, maar ik vind het wel een fantastisch product. En mijn vriendin ook, want die moet zich niet meer bezig met de TV en de receiver op de goeie inputs te zetten voor ze TV kan kijken :)
 

Kaneda

Member
15 apr 2019
24
1
6
53
Wel, beetje stom, maar ik had een Apple TV 4 (1080p) en heb die verkocht omdat die remote me echt de keel uithing ; nochtans heb ik quasi alles van Apple, behalve een Watch. Apple fan in hart en nieren dus, maar die remote van de Apple TV 4 is brol (ze hadden beter die van Apple TV3 erbij gestoken).
M'n iPhone kan ik ook niet gebruiken als remote, want al m'n apparaten (digicorder, PS4, enz.) zijn verbonden met ethernet, geen wifi dus. M'n Wifi van Telenet gaat via een aparte router die op m'n bureau staat, is dus een ander netwerk en dan werkt dat niet.
Ik gebruik nu de PS4 voor Netflix, maar als ik een nieuwe TV heb, overweeg ik om een Apple TV 4K in huis te halen, omdat ik dan foto's enz. van m'n iCloud kan bekijken.
En als ik dan die onbruikbare remote van Apple kan vervangen door eentje van Logitech, lijkt me dat wel interessant...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Misschien uw netwerk eens nakijken dan, want je kan perfect wifi en ethernet combineren op een Telenet router.
Het lijkt me toch vervelend dat je dan nooit met jouw iPhone een apparaat kunt bedienen dat met ethernet verbonden is?
 

Kaneda

Member
15 apr 2019
24
1
6
53
Misschien uw netwerk eens nakijken dan, want je kan perfect wifi en ethernet combineren op een Telenet router.
Het lijkt me toch vervelend dat je dan nooit met jouw iPhone een apparaat kunt bedienen dat met ethernet verbonden is?

Van de telenet modem en switch in de garage vertrekken vijf ethernetkabels, drie naar boven, één naar het salon, en één naar m'n bureau. In het salon zijn de digicorder en de PS4 via een switch aangesloten op de ethernetaansluiting in de muur (die dus rechtstreeks van de telenet modem komt). Op m'n bureau is op de ethernetaansluiting in de muur een Netgear wifi ac router aangesloten, waarop m'n iMac is aangesloten via ethernet en een usb3 schijf voor time machine. M'n macbook pro en ipad, en de ipads van de kids gaan natuurlijk via het wifi signaal van de router.
Ik heb die router centraal op m'n bureau geplaatst om optimale dekking te hebben in het hele huis ; de garage is niet centraal genoeg en ik heb dan ook een router zonder wifi gevraagd aan telenet toen ze kwamen installeren.

Enfin, ik zou wel enkele poorten kunnen openzetten op m'n router maar ga ik niet doen. Een iPhone als remote gebruiken is ook niet mijn idee van ideaal gebruiksgemak. Een touch interface heeft z'n voordelen en toepassingen, foons en tablets, maar geef me voor een remote alsjeblieft gewone knoppen. En om eerlijk te zijn, ik mis verdorie m'n Blackberry ;)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Je moet ook geen poorten open zetten. Je zit nu 2 routers en dubbele NAT waardoor je ook 2 subnetten hebt. De apparaten kunnen niet praten met toestellen buiten het subnet.
Als je de router in het kantoor in bridge modus zet, dan werkt hij alleen nog als switch/wifi access point en wordt de routing uitgeschakeld. Alle toestellen zullen dan een IP adres krijgen van de Telenet router en alles zal binnen 1 subnet zitten.

Dat zal al uw problemen in 1 keer oplossing :) Tenzij het een modem only model is, maar dat zou willen zeggen dat alle apparaten een uniek WAN address krijgen en dat lijkt me dan ook weer straf.
 

Kaneda

Member
15 apr 2019
24
1
6
53
Ja, heb de Netgear Nighthawk router op default instellingen staan, dus waarschijnlijk niet in bridge modus. 'k Heb eerlijk gezegd nog niet geprobeerd want het idee van m'n iPhone te gebruiken als remote lijkt me al even onnozel als die remote van de ATV 4.
Iets als een Chromecast moet ik ook niet, ik wil niet streamen van een draadloos device, dat heeft bij mij geen enkele waarde. Siri, Hello Google, of wat dan ook, ik gebruik het nooit.
Ik heb wel Netflix maar ik koop nog zo veel mogelijk op bluray en zal dat blijven doen tot het van de markt verdwijnt. Ben nog ouderwets op dat vlak ;)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Niet alleen om jouw iPhone als remote te gebruiken hoor. Maar vanaf je een apparaat koopt die je kan bieden met jouw iPhone bv. een Sonos or soundbar met Spotify connect or airplay, zal het al niet werken als je die bekabeld aansluit op een switch die met de Telenet router verbonden is. En tegenwoordig heeft ieder apparaat wel van die functies.
 

Kaneda

Member
15 apr 2019
24
1
6
53
Mja, begrijp ik, hoor, maar voorlopig interesseert me dat nog niet.
Ga een nieuwe 65 inch TV kopen, maar ga nog mijn 'oude' Yamaha YHT-S400 surround systeem gebruiken. Als ik dan Youtube music installeer op de TV, kan ik ook muziek streamen he.

En ik denk er ineens aan : mocht ik LG kopen, dan is het Web OS. Niet eens aan gedacht of Youtube Music wel beschikbaar is voor WebOS...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Maar gebruik je dan youtube met het bakje van uw tv? Ik vind dat verschrikkelijk om dan een titel te moeten intikken.
Ik zoek op de iphone en speel dan het af op de TV, maar daarvoor moet het netwerk natuurlijk wel werken :D

Ik heb zelf een van de eerste LG smart TV's (rommel) en die heb ik interactief gemaakt met een Nvidia shieldTV met Android TV. Ik ben daar zeer tevreden over, maar hoe het zich verhoudt tegenover de nieuwere versie van WebOS weet ik niet.
 

Kaneda

Member
15 apr 2019
24
1
6
53
Youtube speel ik af via de PS4 momenteel, m'n TV met smartfunctie van Philips uit 2012 is nog grotere rommel dan die van LG, denk ik.
En heb een media remote van Sony voor de PS4, die ik ook gebruik voor m'n BluRay's. Is bijna even minimalistisch als die van de Apple TV, maar godzijdank met echte knoppen.

Philips heeft op z'n high-end toestellen een remote met echt toetsenbord op de achterkant, lijkt me wel handig...
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Wat nieuws over Infuse. O.a. op de planning is Emby/Jellyfin integratie, maar nog niet toegekend aan een versie, dus zal nog wel even duren.

6.2.6 (in progress)

  • Resolved issues with Plex watched status sync
  • Other minor fixes and improvements
6.3.x (in progress)

  • Dolby E-AC3 + Atmos
  • Variable-speed playback
  • Playback pipeline optimizations
  • Additional Library filters (by actor, director, etc...)
  • Trakt collections
  • Trakt lists
  • Sync artwork to iCloud
  • Improvements for offline playlist/watchlist management
  • Improved artwork fetching and speed
  • Other various improvements
Planned

  • Emby/Jellyfin
  • Philips Hue
  • HomeKit
  • Multi-user support
  • Versatile transcoding options for Plex
  • Revamped star ratings display
  • Sleep timer
  • Additional cloud providers
  • Many other exciting improvements
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Blijf Infuse nog steeds een geweldige en uiterst gebruiksvriendelijke app vinden.

Ik vraag me af wat de jongens precies van plan zijn met de integratie van het onderstaande?

Planned
  • Philips Hue
  • HomeKit
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Philips Hue kan ik me iets bij voorstellen, start film/episode dim bepaalde lampen. Of misschien zelfs een soort ambilight met aantal lampen (zit ik niet op te wachten). Nu dimmen van Philips Hue lampen doe ik nu reeds via HomeKit in samenwerking met homebridge dacht ik, zou eens moeten nakijken hoe dat weer in elkaar zat.

HomeKit beetje zelfde principe denk ik, maar kan verder gaan zoals verduister de ruimte met bv. rolluik neer, gordijn dicht of dergelijke zaken.

We zullen zien.

Trouwens Infuse is ook nog altijd mijn media player client bij uitstek, gebruik ik reeds een aantal jaar naar volle tevredenheid.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Infuse 6.3 is uit en dat is wat er definitief in deze versie zit

Nieuw
  • Dolby Atmos (E-AC3)
  • Variable-speed playback

Verbeterd
  • Faster seek and resume times
  • Improved reliability of Plex connections
  • Improved app launch times for large libraries

Opgelost
  • Resolved issues with deleted items appearing in playlists
  • Resolved issues with watched indicators
  • Resolved issues with Plex & Trakt watch status sync
  • Other minor fixes
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Die jongens zijn toch wel straf bezig en brengen de ATV 4K naar een hoger level 👍
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Is natuurlijk geen pure Atmos maar zoals Netflix het ook gebruikt. Apple TV stuurt het dan weer door als PCM blijkbaar, wat vreemd is. Kan dat helaas zelf niet testen, want geen Atmos hier :)
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hier ook geen Atmos.

Waarom niet?
Omdat het me eigenlijk geen fluit interesseert, want ben met mijn 7.1 meer dan tevreden.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Hah, hier ook een 7.1 opstelling maar draai reeds een jaar op 3.1 want de achterste en surround speakers zijn momenteel niet aangesloten. Vooral omdat ik veel anime kijk en dat is meestal 2.1 en voor films soms eens 5.1. Mis ik iets? Misschien wel maar lig er niet echt wakker van. Al vaak eens gedacht om de versterking en speakers te verkopen en gewoon stereo te draaien, dat zou in de energie rekening ook wel een deftig verschil maken.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Joske007

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Infuse 6.4 - Emby & Jellyfin

Er is een nieuwe versie uit van Infuse met versie nummer 6.4 met als belangrijkste nieuwigheden;
  • Native Emby & Jellyfin ondersteuning
  • Spoiler-free shows
  • Verbeterde beoordelingen, uitzenddata en HDR-tags

De volledige lijst van wat verander is hieronder
NEW
  • Native Emby and Jellyfin integrations
  • Hide spoilers option
  • Display TV show air dates
  • Added visual tags for HDR and Dolby Vision
  • Redesigned user ratings
  • Dropbox for Business streaming
IMPROVED
  • Improved onboarding for media server shares
  • Faster loading of library categories
  • Improved Plex thumbnail cache
  • Updated video details layout
FIXED
  • Resolved issues with refreshing Plex artwork
  • Resolved issues with OpenSubtitles
  • Resolved a crash on iOS 12
  • Other various fixes and improvements
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Joske007