• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Brievenbus slim maken

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Kan ook met een deur sensor (indien ik een klep hang) of een vibration sensor?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ff verduidelijken met fotos






Ik denk dat die pir niet zal gaan omdat die om temperatuur reageert?
Onderste gedeelte kan met deur sensor, maar de bovenste?
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Capacitieve meter (condensator infeite ) die geeft een signaal als er iets voor zijne sensor komt .
Je kan deze boven de gleuf monteren .
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Kan je video camera voor je deurbel niet hetzelfde effect geven? Als je de gevoelige zone zet op je voordeur & brievenbus heb je dit toch ook gecoverd?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Kan je video camera voor je deurbel niet hetzelfde effect geven? Als je de gevoelige zone zet op je voordeur & brievenbus heb je dit toch ook gecoverd?

Huh
Snap ik niet, hoe kan je video nu hetzelfde effect geven dat iemand in de bus vooraan iets erin gooit?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Afhankelijk van het type kan die toch beweging detecteren? Dus als iemand naar je brievenbus gaat om er iets in te steken ziet de camera dit en krijg je daar melding van.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Afhankelijk van het type kan die toch beweging detecteren? Dus als iemand naar je brievenbus gaat om er iets in te steken ziet de camera dit en krijg je daar melding van.

Dat zal niet voldoen he
Stel ik loop naar de brievenbus maar doe niks, of ik passeer er..

Een hoop false meldings
Mijn brievenbus staat ook aan de straatkant, niet aan mn voordeur.

Met je camera zal nooit goed werken
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Goh. Ja dat is waar. Zelfde bij mij. Maar ik lig niet echt wakker van een reclame boekje dat in mijn brievenbus wordt gestoken..

Das interessanter voor mijn pakjes brievenbus. Maar die staat naast mijn voordeur. Dus wordt opgepikt door een videodeurbel, dat ik nog niet heb 🙄
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Hier wordt de post dikwijls vergeten. Of ik denk dat mn vrouw die gaat legen en omgekeerd, met als gevolg dat het soms blijft liggen.
Dat zal nu verleden tijd zijn ;)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Heb je al getest of je voldoende signaal gaat hebben tussen brievenbus op straat en je hub ? Om te testen ook eens op regendag (dan nog meer verzwakking door vochtige lucht).
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Hier wordt de post dikwijls vergeten. Of ik denk dat mn vrouw die gaat legen en omgekeerd, met als gevolg dat het soms blijft liggen.
Dat zal nu verleden tijd zijn ;)

Stel gewoon een alarm in op je gsm :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Heb je al getest of je voldoende signaal gaat hebben tussen brievenbus op straat en je hub ? Om te testen ook eens op regendag (dan nog meer verzwakking door vochtige lucht).

Neen, nog niet, maar wel van plan.

Nu stel dat het niet gaat.. ik heb nog voldoende ideeën om 4 deursensoren te gebruiken ;) dus verloren is het niet.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Of maak er gewoon een gewoonte van om morgens voor vertrek naar uw werk die bus eens open te doen ....doe ik hier altijd .
En met tee eens kijken kan geen kwaad zo ben je zeker dat je niets hebt gemist . ;)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Bij ons is het simpel ,madam kijkt toch nooit in de brievenbus dus doe ik het als ik thuiskom .:p
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Idem bij mij Jake Jake ..

Pakjes heb ik speciale brievenbus voor. Maar daar krijg ik via mail wel melding dat het is geleverd. Dus niets extra nodig..
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ik zal ook eens testje doen met onze pakjes-bus. Zal er effe een 4-in-1 sensor in hangen van Fibaro (temp / pir / seismic / lux) en zien of ik nog ontvangst heb. Is een volledig stalen bus dus niet ideaal ;-)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank