• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Calendars

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Agendas

Vrouw heeft een iphone (straks niet meer :p) , en die heeft een eigen google agenda
ik heb een oude google agenda (waarop zowel zij als ik op noteer) = onze feitelijke agenda
ik heb nog een agenda van mn eigen (nieuwe)
en ik heb een o365 agenda voor het werkt (vermoedelijk vrouw ook maar niet van belang :p)

Als ik GA gebruik, plaatst deze een agendaitem op mn eigen nieuwe agenda

Vraag is nu, hoe ik het het beste doe
Kids hebben ook een eigen google agenda (maar gebruiken die nog niet)

Je kan agendas delen, maar blijkbaar bestaat er ook zoiets als google family calendar

Lol

Hoe doe ik dit nu het beste?

Met delen of niet?
Of family?

Mijn agenda van het werk hoeft zij niet perse te zien , tenzij het vergaderingen zijn, dan wel.
Op het werk wil ik mijn werkafspraken zien, maar ook mn vergaderingen (die gedeeld zijn)
Prive , wil ik mn vergaderingen zien, mijn eigen items en die van mn vrouw.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Mijn vrouw heeft een iPhone, ik Android. Ik heb nu op mijn Android een calender app gedownload dat communiceert met oa de iOS kalender. Je kan eigenlijk zoveel soorten kalenders toevoegen als je wil.. Van verschillende systemen. Als mijn vrouw iets toevoegt in de kalender komt dat ook in de mijne. Afhankelijk van het type afspraak is dat 1 voor haar, ons of voor mij.

De App noemt OneCalendar.

Wat ik echter nog niet heb kunnen doen is al die afspraken laten afspelen op mijn HA... Daar moet ik nog eens op zoeken.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik denk dat je anders moet werken ;)

enkel google calendars kunnen afgespeeld worden denk ik

en die toevoegen aan haar iphone
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Kan zijn.. Dit komt nog uit periode dat we beide een iPhone hadden. Dat was supergemakkelijk. Daarom iets gezocht dat ook kon communiceren met die iOS kalender en gevonden.

Ik zoek nu gewoon een tool dat die volledige kalender sync't met Google Calendar. Dan staat het daar centraal.. Dan uiteindelijk overgaan naar Google calender mss. Maar mijn vrouw gebruikt dat niet omdat alles op het werk iOS is..
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Hoe krijg ik mn agenda in sync tss o365 en google agenda?
Ik kan namelijk in mn home geen o365 agenda toevoegen
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Hoe krijg ik mn agenda in sync tss o365 en google agenda?
Ik kan namelijk in mn home geen o365 agenda toevoegen
niemand?
ik zie wel vanalles staan op internet, maar niks dat echt werkt..
iemand die het werkend heeft?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Mijn vrouw stapt binnenkort ook over naar Android.. Dus de iOS agenda gaat er uit en we gaan overstappen naar Google Agenda. Tips?

Ik heb al mijn agenda gedeeld met haar. Ook een gezamenlijke agenda aangemaakt. Meer moet dat niet zijn zeker?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
157
66
hoe bedoel je? meer moet dat niet zijn? je moet ook veel laten vallen als een iPhone koopt hoor.
Recentelijk heb ik een s20+ gekocht, alternatief was de iPhone 11 pro. Was niet zeker geen eenzijdig verhaal dat a beter is dan b. of een probleem met budget... meer een verhaal van welk kompromies ik bereid was te maken.

Om er effe een andere marketeer bij te halen... Marques Brownlee legt het mooi uit...
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
hoe bedoel je? meer moet dat niet zijn? je moet ook veel laten vallen als een iPhone koopt hoor.
Recentelijk heb ik een s20+ gekocht, alternatief was de iPhone 11 pro. Was niet zeker geen eenzijdig verhaal dat a beter is dan b. of een probleem met budget... meer een verhaal van welk kompromies ik bereid was te maken.

Om er effe een andere marketeer bij te halen... Marques Brownlee legt het mooi uit...

het gaat hier niet over al dan niet een iphone, ik zal die discussie ook niet beginnen
we hadden het over calenders
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ik heb net mijn o365 agenda gedeeld met mn google agenda
Vervolgens het linkadres eindigend op ics gekopieerd en toegevoegd in mn google
Hierdoor komen al mijn meetings in mijn google

MAar , zodra ik ene toevoeg in mn outlook, komt hij er precies niet bij in google
Terwijl dit toch zou moeten?

Vergeet ik iets?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
echt bescheten
ik zoek nog een andere manier om die te syncen (power automate actions kom ik er ook niet toe dedju, aanmaken lukt; maar verwijderen of updaten niet)
zo moet ik die o365 niet in HA trekken
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
En dat is de reden waarom ik apple fan ben, al dat gedoe altijd...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
En dat is de reden waarom ik apple fan ben, al dat gedoe altijd...

Dat doet er nu echt es geen bal toe weet je

Mn vrouw heeft ook apple en gebruikt google calendare

Anyway, is geen issue meer, ik heb het opgelost