• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Calibratie

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Hi guys,
zijn er hier projector calibratie doe het zelvers? :)
Care to share hoe je het aanpakt - ergens een goeie gids die jullie volgen (met leuk resultaat?)
dank u wel!
 

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Jep, destijds veel gehad aan de volgende uitleg: Uitleg

Zelf vind ik colorhcfr een handig (en gratis) programma om mee aan de slag te gaan. De laatste tijd experimenteer ik ook met displaycal om een 3dlut file aan te maken om via madvr te gebruiken.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
dank je Niel voor de link, super! Inmiddels ook gezien dat JVC zelf soft ter beschikking stelt om calibratie te doen - 'k ga door jouw link ook es door, thx!!
 

Wrestlemaniac

Member
20 jan 2016
52
1
11
fascinerend, maar dit zie ik mezelf dus nooit doen...kheb niks van de nodige tools in huis en zelfs dan nog snap ik waarschijnlijk maar d ehelft van de uitleg.

Als ik iemand in mijn buurt wist die dit correct kan doen zou ik het zeker laten doen bij mijn Epson EH TW610 beamer, ben er nu al heel content van ook al is het nog ´´maar´´ full HD en nog geen 4k, maar toch zou ik dan het verschil wel is willen zien wat die echt zou kunnen na een perfecte kalibratie

experts in de omgeving beerzel/putte ? ik betaal liever iemand die weet waarmee hij bezig is dan zelf zoiets te avonturen :)
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Bwa , breng hem eens een keer naar de Werner van Cinedream ...die kalibreert hem wel effe voor jou . ;)