• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Chromecast

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik loop met het idee om voor mijn dochter een chromecast te kopen om op haar kamer vanaf haar iPad naar haar tv te kunnen streamen.
Ze heeft de tv nooit gebruikt maar ze wordt bijna 14 en is er nu wel klaar voor stilaan.
Ze zit veel op YouTube en Netflix dus dit worden de hoofbezigheden dat zouden moeten kunnen.

Maar wat ik me afvraag:

- Kan ik me miskopen tussen modellen, bestaat er bv audio only modellen of dergelijke?
- kan ze via de Telenet app ook tv streamen via de iPad bv zodat ze geen decoder nodig heeft?
- is het mogelijk om een FaceTime gesprek te streamen en via de tv te voeren i.p.v. de iPad?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
- Miskopen niet echt, een "Ultra" heb je ni echt nodig, maar mag je gerust kopen.
Koop gewoon geen "Chromecast AUDIO" want dan heb je een miskoop gedaan ;-)

  • Chromecast (1ste generatie) (juli 2013 t/m september 2015)
  • Chromecast (2de generatie) (september 2015 t/m september 2018)
  • Chromecast Audio (vanaf september 2015)
  • Chromecast Ultra (vanaf november 2016)
  • Chromecast (3de generatie) (vanaf oktober 2018

- Ik dacht wel dat de Telenet app een "cast" venstertje bovenaan had om idd de content de cast naar je scherm.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/yelo-play-streamen-via-google-chromecast-en-apple-airplay/

- Hmm, dat kan wel es een probleem zijn. Een snelle Google geeft een aantal "no-no's" voor de Facetime app om dit "native" te doen. Mogelijks kan je met een volledig "screen mirror" cast/app wel iets aanvangen ? Dunno. Ben geen iOS/Apple gebruiker maar op Android perfect mogelijk.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Indien je graag bij de de producten van Apple wil blijven kan je ook voor de vorige generatie ATV 4 kiezen.
2dehands eventueel.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb net hetzelfde gedaan voor mn kids
een chromecast
Werkt super handig
Wel niet de 4k versie gekocht, nu achteraf toch spijt van

Ga direct voor de 4k versie, kun je zelfs ook bekabeld verbinden
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Mercie.

4K vind ik absoluut niet nodig voor haar.
Ik heb geen 4K content en haar tv ondersteund dit ook niet.

Ik heb zelf een Apple tv3 op mijn kamer staan. Leuk ding dat ook zou kunnen dienen maar haar tv hangt vrij hoog in de kamer en de internet aansluiting onderaan de plint. Moet ik weer een kabel in het zicht gaan leggen.

Bedankt voor de info.
Als niemand geen extra argument meer heeft om absoluut voor de 4K te gaan zal het de gewone versie worden die ik overigens zeer mooi van prijs vind.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Alles wat de klok slaat is 4k tegenwoordig
ook netflix heeft al veel 4k, ik zou gewoon die nemen, voor de kleine meerprijs dat het maar is
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Mercie.

4K vind ik absoluut niet nodig voor haar.
Ik heb geen 4K content en haar tv ondersteund dit ook niet.

Ik heb zelf een Apple tv3 op mijn kamer staan. Leuk ding dat ook zou kunnen dienen maar haar tv hangt vrij hoog in de kamer en de internet aansluiting onderaan de plint. Moet ik weer een kabel in het zicht gaan leggen.

Bedankt voor de info.
Als niemand geen extra argument meer heeft om absoluut voor de 4K te gaan zal het de gewone versie worden die ik overigens zeer mooi van prijs vind.

Een appleTV3 heeft ook WiFi. Of hoe ga je anders die chromecast aansluiten met internet?
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ok, dat wist ik niet. Chromecast via de WiFi op haar kamer?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Heb een chromecast 3e generatie op slaapkamer. Integreerd prima met Mn iPad. Kan via Telenet app casten naar tv.
Toestel is heel eenvoudig in gebruik, je kan het aansturen via je tv afstandsbediening, gaat samen met je tv aan/uit, etc..... mischien niet onbelangrijk voor je dochter.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: djaxx

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Bedankt, dat zal hem worden ook. Niet moeilijker maken dan het allemaal al is voor een kind van 14 jaar. Merci.