• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Denon AVR-X2300W volumeverschil

Deroose

New Member
18 jan 2017
15
0
4
Hallo allemaal,

Onlangs een nieuwe subwoofer gekocht en de audissey set up op mijn Denon AVR-X2300W laten draaien. Nu merk ik dat er enorme volumeverschillen op de inputkanalen zit. Voorbeeld: een film moet ik om deftig te kijken op volume 50 zetten. Voor internet radio is volume 20 meer dan voldoende. Die enorme volumeverschillen zorgen ervoor dat ik uit mijn zetel donder als ik een film gekeken heb en nadien muziek op zet en het volume lager vergat te zetten.

Voor de audissey set up had ik niet zo een enorme verschillen. Is er een manier om die volumeverschillen per inputkanaal weg te werken? Ik kon het niet onmiddellijk terug vinden in de handleiding of via google.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Je moet eens nakijken of dynamic volume aan staat op uw internet radio input? Of Dynamic EQ kan het misschien zijn dat dit doet - een van de twee kan dit wel al eens veroorzaken, maar ik weet niet meer van buiten welke. Kan je hier terug vinden in de handleiding: http://manuals.denon.com/AVRX2300W/NA/EN/GFNFSYphwaueoj.php

En anders kan je ook eens nakijken op welke muziek/film modus uw inputs staan. Film kan misschien rechtstreeks van dvd/blu-ray zijn en dus DTS-HD oid, uw muziek kan mogelijk op een directe modus staan en daarbij ook Audyssey overslaan. Nu, of dat zo grote verschillen kan veroorzaken weet ik niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deroose

New Member
18 jan 2017
15
0
4
Dag Luckske,

bedankt voor je advies. Dynamic EQ stond inderdaad op bij de internet radio. Dat heb ik nu uitgezet en is al beter. Nog altijd verschil tussen beide kanalen maar minder extreem.

groeten,
Stijn
 
Laatst bewerkt door een moderator: