• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Digicorder-AV receiver probleem

Heunerke

Member
26 mei 2014
15
0
6
Ik krijg geen geluid bij het afspelen van de digicorder op mijn projector via mijn av receiver (marantz 6011)

-Coax in digicorder
-netwerk kabel in digicorder
-HDMI van digicorder naar receiver

Andere bronnen (bijv blurayspeler) geen enkel probleem.

Iemand een idee?
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Bij sommige nieuwe UHD/4k tv's moet je een instelling van de hdmi-ingang aanpassen... Kijk eens of je in de receiver voor, bijvoorbeeld poort 1 UHD kan afzetten? Dit lijkt mij te komen door de copy protection die hdmi gebruikt...
 

Heunerke

Member
26 mei 2014
15
0
6
Bij sommige nieuwe UHD/4k tv's moet je een instelling van de hdmi-ingang aanpassen... Kijk eens of je in de receiver voor, bijvoorbeeld poort 1 UHD kan afzetten? Dit lijkt mij te komen door de copy protection die hdmi gebruikt...

Bedankt voor je reactie.

Ik heb, zowel in de instellingen als in de handleiding, niet gevonden waar ik dit kan doen. Ik heb er echter echt wel naar gezocht. Zie jij het toevallig? Het zal waarschijnlijk aan de terminologie liggen, want het zou toch moeten mogelijk zijn...

http://m.marantz.nl/DocumentMaster/NL/SR6011 User Manual NL.pdf
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Bedankt voor je reactie.

Ik heb, zowel in de instellingen als in de handleiding, niet gevonden waar ik dit kan doen. Ik heb er echter echt wel naar gezocht. Zie jij het toevallig? Het zal waarschijnlijk aan de terminologie liggen, want het zou toch moeten mogelijk zijn...

http://m.marantz.nl/DocumentMaster/NL/SR6011 User Manual NL.pdf

Probeer dit eens, dit komt van de telenet website:
  • Druk op Huistoets
  • Ga naar
    icoon_tandwiel_15x15.png
    > Digibox/Digicorder
  • Ga naar Aansluitingen
  • Kies bij Dolby Digital > Nee
Tweede optie die je kan proberen:
Zorg dat zowel receiver als digicorder aanstaan, trek de hdmi kabel bij de receiver uit en hersteek deze eens na een minuut ofzo.. dan kan het ook werken.. het probleem is gewoon die stomme HDCP ...


Als dit niet werkt kan je eens proberen met een S/PDIF kabel van de digicorder naar de receiver te brengen en zo geluid krijgen..