• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Edge of tomorrow - beginscène

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Zoals al eerder hier gezegd, heeft egde of tomorrow een intro met een zeer luide bas. Ik was heel erg verbaasd als ik deze intro hoorde, nooit eerder hebben mijn 4 x 12" drivers zo uit hun kast moeten komen. Een van de woofers maakt bij deze scene zelfs een soort wapperend geluid, een nevenwerking die ik nog nooit eerder hoorde.

Deze scène wordt uitvoerig besproken op het avsforum: http://www.avsforum.com/forum/113-subwoofers-bass-transducers/1333462-new-master-list-bass-movies-frequency-charts-603.html Hier vragen ze uitermate voorzichtig te zijn met deze scène, het gaat om een soort sinus die enorm luid afgesteld is op de soundtrack. Verder in de film zijn de baseffecten beter gecontroleerd. Sommigen suggereren zelfs dat dit een vergissing is door de geluidstechnicus...

Ik heb persoonlijk toch ook wel mijn bedenkingen bij dit geluidsfragment. Velen zeggen dat het het leukste geluidseffect ooit is, persoonlijk vind ik er weinig aan. Het is absoluut onnodig in de film en indien je niet voorzichtig bent, kan je je geluidsapparatuur ermee beschadigen.

Jullie meningen/ondervindingen van deze scene?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Vierkant der over en het heeft geen meerwaarde. De gyproc wand begon zelfs te kraken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Heb hem hier klaarstaan ... Zal 1 dezer eens laten knallen door de SVS'en
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Begin maar op een zeer bescheiden niveau.

Mijn crown xls2500 versterker levert op maximaal vermogen hetgeen de drivers zouden moeten aankunnen. Die versterker staat zo'n 75% open, de subwoofer gain staat op -8db en de versterker stond op -12db. Toch leek het allemaal niet zo gezond...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Het was er inderdaad over, zelfs op laag volume zonder sub...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Het was wel schrikken ja
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Zoals altijd met films, ben ik hier weer aan de late kant
263a.png
Heb de film hier nog eens opgezet, na de "Pro" kalibratie, man, man, man toch, die beginscène is inderdaad wel even schrikken.

Heel het kot daverde misslelauncher nooit eerder heb ik uit mijn sub deze brute kracht gehoord, vond het zelf voor eventjes wel cool
1f44d.png
. Zei toen tegen mijn sub nog, zie je wel kleine Kalimero dat je het best wel kan opnemen tegen die grote jongens vain
 
Laatst bewerkt door een moderator: