• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Eerste NAS

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
En wat gebeurd als je onder het volume films nog eens een map toevoegd? Ik heb bv mapjes 2D, 3D, demo's, BD muziek, ... Misschien heeft Kodi een folder nodig op het volume om mee te werken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Niets, dan blijft hij hetzelfde doen.

De indeling op de NAS is als volgend:

volume1 </strong>-> Dat is de RAID5 die ik heb aangemaakt met de 3 harde schijven
<strong>Films
-> Dat is een gedeelde map die ik op volume1 gemaakt heb

De bestanden staan los in de gedeelde map "Films". Ik had ook een submap aangemaakt hierin zoals je voorstelde maar ook dat werkte jammer genoeg niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Probeer anders eens SMB.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
NFS is beter, maar ik gebuik ook SMB en ik heb nog geen problemen ondervonden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Carrion zei:
https://youtu.be/44eNcM2ylO4</woltlab-metacode>

Bij de advanced settings stond "Apply default UNIX permissions" reeds aan. Ik heb de wildcard gebruikt omdat ik later nog andere toestellen in het netwerk toegang wil geven aan de map en dat leek me de makkelijkste optie aangezien alles toch binnen hetzelfde netwerk blijft en niemand anders toegang heeft.


Nogmaals, alvast nog eens een dikke merci alle twee om mij te willen helpen!
Awel,
Volgens mij moet je op "Add" duwen op de moment van je filmke op 33sec, niet "browse"
Geeft da ding nog een naam.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Lukt ook niet, om een of andere reden wilt hij het niet onder nfs toevoegen. Geen idee waar dit aan kan liggen, misschien een of andere kodi of windows instelling die ik verkeerd/niet gedaan heb?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
En kun je nog het volume Films openen voordat je daar OK klikt? Het lijkt er op dat eerst in het volume moet gaan voordat je ok kunt doen. Of lukt dat ook niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Nee, het volume Films kan ik niet openen. En als ik het volume manueel wil toevoegen geeft kodi deze melding: Couldn't retrieve directory information. This could be due the network not being connected. Would you like to add it anyway?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Chr1st0f zei:
NFS is beter, maar ik gebuik ook SMB en ik heb nog geen problemen ondervonden.
idem nooit geen problemen met smb
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Carrion,
Ik heb sinds kort identiek zelfde probleem terwijl ik nergens iets verandert heb gehad.
Sindsdien gebruik ik ook smb omdat ik het maar niet in orde kreeg. Op gebied van spoelen en skippen en dergelijke merk ik niets verschil tussen nfs en smb. Daarom ben ik gestopt om ernaar te zoeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
@Carrion NFS werkt waarschijnlijk niet door de ACL permissies van de shares. Het is niet bepaald secure, maar je moet Squash instellen op "Map all users to admin" en zeker ook "Allow connections from non-privileged ports (ports higher than 1024)" aanvinken.

Dat gezegd zijnde, ik gebruik hier tegenwoordig ook gewoon SMB en dat werkt uitstekend (ook voor doorspoelen etc). Dus als SMB voor je werkt, zet NFS gewoon weer uit en kijk er niet verder naar
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Ik heb het inderdaad op SMB gehouden. Daarnet een film gezien en geen problemen ondervonden met afspelen, doorspoelen, chapters overslaan.

Nogmaals bedankt Chr1st0f en broodro0ster voor alle hulp!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
SMB is uiteraard ook prima. Uiteindelijk maakt het allemaal niet zo veel uit als je netwerk thuis wat deftig is.
De benodigde "tranfer rates" voor onze filmkes zijn peanuts voor zowel SMB als NFS.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Philip zei:
Carrion</woltlab-metacode> NFS werkt waarschijnlijk niet door de ACL permissies van de shares. Het is niet bepaald secure, maar je moet Squash instellen op "Map all users to admin" en zeker ook "Allow connections from non-privileged ports (ports higher than 1024)" aanvinken.

Dat gezegd zijnde, ik gebruik hier tegenwoordig ook gewoon SMB en dat werkt uitstekend (ook voor doorspoelen etc). Dus als SMB voor je werkt, zet NFS gewoon weer uit en kijk er niet verder naar
1f609.png
Vreemd, ik heb die opties gewoon uit staat en dat werkt perfect met Kodi en m'n Mede8er :p
Hier zijn de screenshots van m'n settings: Eerste NAS

Soit maakt niet zoveel meer uit. Carrion kan nu genieten van films via SMB
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
't is dat, alles werkt nu toch al mooi qua streaming. Nu eens opzoeken hoe ver ik kan gaan qua automatisering, wordt ook nog een zoektocht op zichzelf
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: