• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

eindversterker in combi x7200w voor atmos 7.1.4

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Wat is een goede eindversterker voor te combineren met denon AVR-X7200W? Niet te duur, maar kwalitatief, zodat de kwaliteit niet achteruit zou gaan of zoiets.

En makkelijke bediening. ....of ja, geen bediening! Dat je enkel je denon hebt, en voor de rest geen zorgen moet maken.

Kan wel blijven uitstellen, en nu ik em onder de 2000 kan kopen, ga ik niet nog een jaar wachten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Force

Member
25 mei 2014
124
0
21
Zag deze in de correct staan, beest van een versterker!

Marantz 7055 is ook aantrekkelijk met de verlaagde prijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Wil je een volledige eindversterker (5 a 7 kanelen)? Of een 2 channel eindversterker voor je atmos speakers die de Denon niet kan aansturen?

@luckske heeft iets vrij cheap dat goed werkt voor z'n Atmos speakers geloof ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Inderdaad, ik heb iets 2e hands gekocht gehad op de Cinedream beurs - 4x60watt eindversterker en doet perfect zijn werk om 2 atmos speakers van geluid te voorzien - ik zou ze er ook alle 4 aan kunnen hangen, maar ik heb geen goesting om Audyssey opnieuw te draaien
1f606.png


Koop u gewoon een iNuke 1000 of iets gelijkaardig! Mooie klasse-D versterker met méér dan power genoeg. Ik zou ook geen bakken geld uitgeven aan een eindversterker, ook al moest het mijn fronts poweren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
mysteryliner zei:
En makkelijke bediening. ....of ja, geen bediening! Dat je enkel je denon hebt, en voor de rest geen zorgen moet maken.
Wil je het helemaal gebruiksvriendelijk hebben, dan is een eindversterker met een 12v trigger helemaal te gek
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Nee nee,

Gewoon 2 kanalen Is voldoende.

Winkel is marantz MM 7025 aan het aanraden 585 dacht ik.. dus dat vinden jullie geld weg gegooid??

Die inuke. Dan moet ik die led jes afplakken. En ik zie geen trigger
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Vind ik geen weggegooid geld! Als je je mains wil versterken dan is een deftige versterker aangeraden met een stabiele voeding wat meer controle en stabiliteit in je klankbeeld geeft! Is het maar om een paar atmos speakers aan te sturen is een inuke geen probleem! Ik zou eerder mijn mains ôp een deftige versterker plaatsen en de surround en atmos op de receiver!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Ik denk niet dat de huidige denons een willekeurige aansturing van de ingebouwde versterkermodules toelaten. Je bent dus "verplicht" om de atmos-luidsprekers met een externe versterker aan te sturen, ook al gebruik je de ingebouwde versterkermodules niet. Indien dit met een firmware aangepast kon worden dan hadden ze het hoogstwaarschijnlijk reeds aangeboden, dus misschien pas in een volgende generatie?

Desalniettemin: de 7200 aan de pre-prijssstijgings prijs is een leuke deal, elke willekeurige stereoversterker zal jouw atmos speakers kunnen aansturen. Een goedkope klasse D heeft misschien geen 12V trigger maar ook als je die 24/24 aan laat staan zal het verbruik hoogstwaarschijnlijk in de buurt blijven van een klasse A/B met 12V trigger.

Edit: is zo een iNuke 1000 niet te luidruchtig? Want de PA Versterkers die ik hier heb zijn toch uitgerust met behoorlijke windmolens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Road Rebel zei:
Ik denk niet dat de huidige denons een willekeurige aansturing van de ingebouwde versterkermodules toelaten. Je bent dus "verplicht" om de atmos-luidsprekers met een externe versterker aan te sturen, ook al gebruik je de ingebouwde versterkermodules niet. Indien dit met een firmware aangepast kon worden dan hadden ze het hoogstwaarschijnlijk reeds aangeboden, dus misschien pas in een volgende generatie?
Ik geloof dat de X7200W wel custom amp assign heeft, maar de lagere modellen niet.

En over het geluid van de ventilator zo een iNuke, dat is een goeie opmerking! Daar had ik niet bij nagedacht!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Idd de 7200 kan je remappen. Althans, dat ik toch op AVS gelezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Road Rebel zei:
Edit: is zo een iNuke 1000 niet te luidruchtig?Want de PA Versterkers die ik hier heb zijn toch uitgerust met behoorlijke windmolens.
Ja, de standaard fan is luidruchtig, maar je kan er een andere in plaatsen en dan hoor je deze niet meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Wat betreft de amp assign: Als iemand met een 7200 het eens kan testen dan graag! Want dat is dan super nieuws!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Road Rebel zei:
Wat betreft de amp assign: Als iemand met een 7200 het eens kan testen dan graag! Want dat is dan super nieuws!
Ik denk niet dat er iemand de 7200 heeft op dit moment, maar hier staat wellicht wat je zoekt? Manual X7200W (vrij onderaan spreken ze over custom). Maar op AVS had ik indd ook gelezen dat deze custom amp had zoals de AVR-4520
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Morgen kan ik u daarop antwoorden.
1f606.png


Euh... eigenlijk nog nie. Aansluiten zal voor in het weekend zijn..... en een eindversterker heb ik nog niet beslist
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
@broodro0ster @Road Rebel je kan bij de x7200w dus kiezen voor fronts, Height 1 of Height 2 langs de eindversterker te sturen (en combinaties.... Dus height 1 + 2...... height 2 + fronts......)
 

Bijlagen

  • 2015-05-13 23.26.29.jpg
    2015-05-13 23.26.29.jpg
    950,9 KB · Weergaven: 70
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Kan je de eindtrappen in deze receiver (net als de Denon 4520) ook volledig uitzetten, zodat de receiver enkele als voorversterker fungeert en je dus alles langs een losse eindbak laat lopen
1f615.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
zal eens zoeken. waar moet dan precies naar kijken?

Bedoel je alles via pre outs/ rca stekkers?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Kan je gewoon in de menu (sub) speakers vinden. Daar zou je eventueel de mogelijkheid hebben om de receiver als voorversterker per kanaal te laten fungeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
@Joske007 dit kan inderdaad. Staat onder toewijsmodus.

je hebt ook de optie om eender welke aansluiting te veranderen. ...fronts worden surrounds, rear, etc....


Heeft er iemand een goede oplossing voor bijkomende koeling? gisteren enkel via koptelefoon gewerkt (ongeveer 30min... en zonder iets er bovenop) ding werd op punten over 45°

Nu heb ik met voetjes 3,7 cm tussen receiver en bluray...
 

Bijlagen

  • 2015-05-14 15.36.14.jpg
    2015-05-14 15.36.14.jpg
    647,4 KB · Weergaven: 74
Laatst bewerkt door een moderator: