• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Emby

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
> Emby en Plex zijn dinosaurussen uit het verleden.

Haha, da's héél kort door de bocht. LOKAAL op je eigen LAN zou ik zeggen dat "Transcoding" eigenlijk niet echt nodig zou zijn als je een goede client hebt.
Echter van zodra je remote over 4G/Hotel Wifi "thuis" films gaat bekijken zal "Transcoding" quasi altijd vandoen zijn oa door wisselende / beperkte bandbreedte.
Ik heb hier MKV's van 80Mbps bitrate en die zijn gewoon niet "effe" af te spelen vanop afstand, dus Plex brengte die netjes naar 4 / 8 of 12Mbps dmv "Transcoding"

Als ik op verlof ga neem ik m'n Chromecast-met-GoogleTV mee, daarop staat "Wireguard" voor m'n VPN naar het thuisfront en daaover kijken we Plex als we filmpje willen zien. Sommige locaties hebben goede Wifi of 4G/5G, soms moet Plex terug transcoden naar 4Mbps ofzo maar die doet dat dan wel goed.
Good luck met je KODI of VLC op zo'n locatie, gaat niet zo deftig werken...
Kijk hier heb ik iets aan :)

Ok duidelijk. Ik heb ook wireguard :) Wist zelfs niet dat die ook op een chromecast kon... goed idee !
Dus jij zet ook geen plex server op je client, maar effectief op je nas/Server? En laat die transcoden.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Kijk hier heb ik iets aan :)

Ok duidelijk. Ik heb ook wireguard :) Wist zelfs niet dat die ook op een chromecast kon... goed idee !
Dus jij zet ook geen plex server op je client, maar effectief op je nas/Server? En laat die transcoden.
Klopt. Als ik thuis met m'n Chromecast beneden op de TV via Plex dingen afspeel is er quasi nooit transcoding. Bandbreedte zat via de Wireless LAN natuurlijk en is dat quasi altijd "Direct Play" of "Direct Stream" ofzo. Hangt echt van een hoop zaken af dus je moet zorgen dat je bronbestand echt "goed" is qua codec/bitrate/container/resolution etc.
Ook "ondertitels" zorgen dikwijls dat die toch naar "Transcode" gaat, je moet daar echt wel wat naar kijken.

Note: Subtitles can introduce a wrinkle here sometimes. Even if a file’s audio, video, and container are all compatible with a Plex App, if a subtitle stream is selected and is not compatible with the Plex App, then the Server will “burn in” the subtitle text within the video. This requires a full transcode of the video stream.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx and Skank