• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Emby

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Kan je in Emby de transcoding volledig uitschakelen, en zo ja hoe precies?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Misschien als je gewoon shared folder pad ingeeft? Had denk ik gelezen dat client daar dan gewoon rechtstreeks de stream start en dan de Emby server niet nodig heeft.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Na miserie met mijn Kodi ben ik Emby eens aan het testen. Eerste wat opvalt is dat scrapen van films en series wel heel vlot gaat. In een half uur was alles gedaan.

Tot begin december heb ik een trial. Daarna betalen. Maar dat is enkel voor bepaalde functies zeker?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Of overstappen op Jellyfin wat een open source fork is van Emby. Geen idee wat de verschillen ondertussen zijn tussen de twee.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Na miserie met mijn Kodi ben ik Emby eens aan het testen. Eerste wat opvalt is dat scrapen van films en series wel heel vlot gaat. In een half uur was alles gedaan.

Tot begin december heb ik een trial. Daarna betalen. Maar dat is enkel voor bepaalde functies zeker?
Das idd enkel voor bepaalde functies (de cinema functies oa)

Maar waarom niet zoals mij, best of both worlds
Emby als frontend en kodi als backend
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Wat is daar het voordeel van? Want interface van emby is wel heel eenvoudig. Zeker ivm de vele opties van Kodi.

Jellyfin kan ik eens proberen. Maar tot nu ben ik heel tevreden van Emby.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wat is daar het voordeel van? Want interface van emby is wel heel eenvoudig. Zeker ivm de vele opties van Kodi.

Jellyfin kan ik eens proberen. Maar tot nu ben ik heel tevreden van Emby.

Het voordeel is, dat je de interface hebt van emby (ik gebruik de emby skin) en de scraping van emby maar dat de playback gebeurd door kodi, en niet emby (die minder kan)
Bijgevolg kun je nog steeds andere addons van kodi gebruiken die gekoppeld zijn aan het afspelen van kodi

Ik had lang ook gedacht om kodi ervantussen te halen, maar dan loop ik tegen playback issues aan
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Wat kan emby minder afspelen dan? Ik gebruikte de embuary skin bij Kodi. IF bij Emby is dus bijna hetzelfde.

Maar scraper is een verademing ivm Kodi. Veel sneller en ook gebruiksvriendelijk. Setup was maar 5min.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wat kan emby minder afspelen dan? Ik gebruikte de embuary skin bij Kodi. IF bij Emby is dus bijna hetzelfde.

Maar scraper is een verademing ivm Kodi. Veel sneller en ook gebruiksvriendelijk. Setup was maar 5min.

Met emby ga je vermoedelijk transcoden.
Zet dat maar eens uit want dat wil je niet.
En dan zien.
Ikzelf gebruik de emby scraper ook he (al 5j ofzo lol)

MAAR
Je zegt dat je de embruary skin gebruikt bij kodi, dan doe je het toch zoals ik?
Kodi als speler, emby als scraper en dan de emby skin in kodi

Speel eens af met emby client, dan sla je kodi over.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Kodi was nog altijd mijn scraper. Embuary was enkel mijn skin. Maar daar had ik dus deze week problemen mee waardoor ik ben beginnen te zoeken... Alle mogelijke skins geprobeerd, maar probleem bleef hetzelfde.

Dus nu ben ik Emby aan het proberen. Dus ik speel nu via de Emby app op mijn ShieldTV. Niet langer Kodi. Ik vind echter niet direct een setting waarbij ik transcoding kan uitzetten. Of is dit gewoon hardware acceleration dat ik moet uitzetten?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Vermoedelijk ben je dus aan het transcoden, en gaat je kwaliteit omlaag.
Waar heb je je emby server draaien?
Op je nas ofzo?
Die instellingen staat aan de kant van je serverside.
De client draai je dus op je shield.
(Je kan overigens ook de client op je tv zetten)

Heb je in de client ingesteld native path of direct path gebruikt?
Dat dacht ik bepaald of je gaat transcoden of niet.
Tzit ook wat ver bij mij ze
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik ben wel benieuwd hoe je nu alles installed hebt
Zowel de client als de server...
En of alles vloeiend loopt, Full 4K en atmos? en dat allemaal op je shield?
En zonder transcoding dan?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb op mijn unraid EmbyServer geïnstalleerd op een Docker. Op mijn ShieldTV heb ik Emby for Android TV geïnstalleerd.

Ik heb gisteren naar aflevering of 3 gekeken van The Great in 4K. Dat liep heel vlot... Maar dat heeft wel geen Atmos track want is een gewone serie. Maar dus wel 4K...

Maar heb dus geen flauw idee of ik aan het transcoden ben. Kan die optie niet direct vinden. Wat dus wel aanstaat is hardware acceleration. Wat ik wel gemerkt heb is dat mijn server meer moeite had om mijn harde schijven op temperatuur te krijgen. Maar dat kan zijn omwillen van het scrappen van alle data.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ah dus je zet de server zoals ik eigenlijk, op je unraid.
Goed zo ver zijn we :)
Want je kan blijkbaar ook je emby server op je shield zetten.

Ik heb ook zopas die emby app op de shield gezet... ik krijg geen enkele film aan het spelen zolang ik die emby premiere niet koop :(
bah !
Emby for kodi is wel gratis... en dat lukt perfect, alleen heb ik atmos issues met de shield, vandaar dat ik wel es wil prutsen :)

Ik zou willen weten of die emby app op android (dus op shield) ook de issues heeft.

Die hardware acceleration staat bij mij ook aan hoor, alleen gebruikt hij ze niet want hij transcodeert niet.
Kijk eens in je android emby app (op je shield)
Heb je bovenaan settings (tandwiel)
dan "afspelen"
Dan helemaal onderaan "direct pad doorgeven"
Staat die aan?
Indien ja -> dan doe je geen transcoding
Indien nee -> dan ben je aan het transcoderen

Wil je ook eens een full 4K film met full atmos afspelen en zien of die hapert?

Op mijn vero 4K speelt dat erg soepel, op mn shield is het haperen, en vraag me af of dit ergens in de shield zit (software dan) of aan mn soundbar... (maar atmos binnen netflix is dan weer geen probleem)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Sphinkx :)
Ik ben veel wijzer geworden, en ik denk dat ik net mn atmos issues opgelost heb.
Ik gebruik nog steeds kodi op shield met embruary skin en kodi emby addon, en niet de emby app op shield (ik wil niet betalen)

Ik had dit nooit gedaan, maar je moet je server toevoegen aan je shield storage attachment
De link hierboven is het compleet plaatje indien je de android tv emby app wil volgen: dit is het overkoepelende topic

Die optional network paths had ik al : https://support.emby.media/support/solutions/articles/44001159320-optional-network-paths
Het onderste van het overkoepelende topic, had ik je ook al op aangewezen: nl dat je direct path moest aanzetten in die emby android tv app
Binnen de kodi addon had ik dit ook al gedaan

Wat had ik niet gedaan, is mn unraid server toegevoegd aan de attached storage, nl dit : https://support.emby.media/support/solutions/articles/44002058102-android-tv-storage-attachment

Nu ik dit gedaan heb, speelt mn atmos tracks ook vloeiend

Ik vermoed dat ik aan het transcoden was.
Ondertussen weet ik ook waar je kan zien of je aan het transcoderen bent, nl in je server dashboard !

Voorbeeld hoe mijn emby onder kodi nu draait, direct streaming


En dit om aan te tonen dat je transcodeert anders


Maar zeker met 4k is mn server daar te zwak voor.

Je speelt dus best gewoon direct af

En je voegt de server best toe als opslag in je shield !!!!!!!!!!! zodat hij aan de maps kan.

Ik kan overigens ook cinema modus doen in kodi, (emby heeft dit ook maar betalend) + ik kan vrt nu en vtm go enz ook binnen kodi doen wat emby niet kan.
+ nog andere kodi addons die ik anders zou missen :) (ook trailers enz)
Allemaal geen emby premiere nodig, maar ik geniet wel van het snelle scrapen en de mooie skin :)

Zie anders ook premiere features https://support.emby.media/support/solutions/articles/44001173099-emby-premiere-feature-matrix

Ik vermoed dat jij de app unlock gedaan hebt? One time fee om te unlocken das nog niet hetzeldde als de premiere
 
Laatst bewerkt:
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ok. Ik heb wat leesvoer…

Maar super dat je oplossing hebt. Maar oplossing is dus wel via Kodi. Niet via Emby blijkbaar… uiteraard geen probleem. Ik ben een Kodi (xbmc) fan sinds dag 1…
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb net Embycon geconfigureerd op Kodi. Alle widgets met Emby staan nu vooraan in de interface.

Wanneer ik nu iets afspeel via Kodi komt daar direct spelen op als ik dit check op mijn server. Geen transcoding dus…

De IF lijkt wel trager. Dikwijls de cirkel van loading. Scraper lijkt wel goed te zijn.

Heb jij dan je bibliotheek ook nog via de klassieke Kodi manier ingesteld?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Nu test met Emby for android TV. Bij het opstarten valt direct op dat IF sneller is. Geen loading scherm meer. Wanneer ik dan iets afspeel komt er ook direct afspelen op. Dus geen transcoding volgens mij. Ik precies wel het gevoel dat ik volume iets hoger moet zetten. Gezien de tragere IF op Kodi is momenteel de Emby app mijn voorkeur…