• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ervaring met subwoofer van Teufel

mjtechnics

New Member
22 feb 2020
11
0
4
57
Hallo iedereen,
Heeft iemand ervaring met de subwoofer van teufel mono-subwoofer us 2106/1 sw
Deze is goed van prijs en heeft goede revieuws.
Ik ben van plan om die yamaha die ik heb te vervangen.

Alle bevindingen zijn welkom.

Thx Mich
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik denk dat hier weinig Teufel gebruikers zijn, maar ik heb er al goeie dingen over gehoord.
Volgens mij zijn ze ook soepel met retourneren, dus als het niet bevalt kan je nog altijd terug sturen.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Ik heb er ook geen ervaring mee, maar deze is 80Wrms en heeft een sub van 16cm :rolleyes:
Ik weet niet hoe groot je ruimte is, maar tenzij je in een kartonnen doos woont, is dit weggegooid geld. Geef dan iets meer uit voor een fatsoenlijke sub bv. SVS SB1000
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik heb een SVS pb12 plus te koop... Maar dat kost wel meer natuurlijk.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ja, zo een Teufeltje vergelijk met een PB12 Plus is zo'n beetje een muis <> olifant ;-)
80Wrms en een 16cm driver. Mijn frontspeaker alleen al hebben 25cm (10") drivers
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Alles hangt inderdaad af wat je wenst te bereiken. Als het is voor wat "oemph" in je buro-kamertje van 2.5m x 3m zal die Teufel wel iets extra geven.
Ik heb zoiets enkele jaren terug nog op m'n buro gehad, ja dat gaf "oemph" en als je die in hoek zet profiteer je nog wat van corner-gain.

Zet je die in een heuse woonkamer van 10m x 5m dan ga je amper merken dat er iets "extra" staat. Dat ding is rated 43Hz-200Hz (-3dB punten) dus maar er eerder woofer van dan subwoofer.

Ik zou zeggen : haal "m in huis , je kan hem enkele weken TESTEN zonder enige verplichtingen en beslis dan...