• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Fix zwartwaardes panasonic plasmas

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
2000554299.png


Een hobbyist heeft een printplaatje ontwikkeld die het mogelijk moet maken om de zwartwaarden te herstellen op Panasonic plasma-toestellen die tussen 2008 en 2010 werden verkocht. Het apparaatje reset periodiek de zwartwaarden van problematische toestellen.
Bron: http://tweakers.net/nieuws/99042/hardwarefix-belooft-zwartwaarden-op-panasonic-plasma-tvs-te-herstellen.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Moet je geen bron vermelden? Dit bericht komt van Tweakers.net of van Hardware.info. Volgens mij mag je dat niet zomaar copy-pasten zonder bronvermelding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik zou daar toch mee opletten. Het zou jammer zijn als de site hier wordt geblokkeerd omdat er nieuwsberichten "gestolen" worden van andere sites. Ik denk dat bij Tweakers mensen daadwerkelijk hun brood verdienen met het verzamelen van zulk nieuws. Dus ik zou er toch elke keer een net linkje naar het origineel bij plaatsen. Dan mag het volgens mij wel. Is ook wel handig om de bron te vermelden voor mensen die eventueel bijkomende info zoeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Net daarom dat ik mn pana weggedaan heb en lg in de plaats gekomen is. Werd tijd dat er een fix voor kwam maar dan nog niet officieel...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Maar je moet nu eenmaal bronnen vermelden als je materiaal van een andere (commerciële) site gebruikt. Ze hebben dat echt niet graag dat je zulke dingen zonder bron gewoon klakkeloos kopieert. Ik krijg het er warm noch koud van of jij nu een bron vermeldt of niet. 't Is de eigenaar van het bericht die er wel eens aan kan tillen. En ik denk dat Tweakers.net wel een volledig in zijn recht staat als ze moeilijk gaan doen. Van dit ene berichtje liggen ze waarschijnlijk niet wakker, maar je doet het wel vaker. Zou toch jammer zijn als door het ontbreken van 1 klein linkje in je berichten het forum in problemen komt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Even wat opgeruimd gehad. Maar neem AUB enkel een inleiding van een artikel over, zet dit binnen quote tags en er onder de bron naar het volledige artikel.
 
Laatst bewerkt door een moderator: