• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Opgelost Font Awesome migratie van versie 4 naar 5

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
De font awesome icoontjes gebruikt in reacties zijn er bij ingeschoten van versie 4 naar versie 5 van Font Awesome. Zou het eventueel lukken om deze via de database bij te werken?

Zie dit onderwerp

Gebruikte zijn Font Awesome iconen zijn;
Code:
[fa]fa fa-globe[/fa]
[fa]fa fa-circle[/fa]
[fa]fa fa-circle-thin[/fa]
[fa]fa fa-television[/fa]
[fa]fa fa-video-camera[/fa]
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
De nieuwe syntax is:




[FA]fa-video[/FA]

Ik ga dat eens bekijken, maar niet vandaag.
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Stiibun Stiibun Ik ga dat volgende weeks eens bekijken, of ik dat goed opgelost krijg...
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
OK bedankt. Moest het niet lukken dan zal ik de laatste in ieder geval zelf via zoek-en-vervang aanpassen, dat heb ik reeds gedaan met de allerlaatste.
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
OK bedankt. Moest het niet lukken dan zal ik de laatste in ieder geval zelf via zoek-en-vervang aanpassen, dat heb ik reeds gedaan met de allerlaatste.

Er is een addon die dat doet, maar ik zal dit eerst lokaal moeten testen en vooral de bbcode juist doen, zodat het werkt :p
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
OK bedankt. Moest het niet lukken dan zal ik de laatste in ieder geval zelf via zoek-en-vervang aanpassen, dat heb ik reeds gedaan met de allerlaatste.

Ik heb de addon eens snel lokaal getest en de niet regex functie(simpel search & replace) lijkt niet te werken in XF 2.1. Ik ga voor één topic geen regex schrijven, heeft me vorig jaar al genoeg frustraties opgeleverd. dan blijven er twee opties over:

1) je schrijft zelf een regex en ik test deze
2 je verwijderd overal manueel 'fa' en slaat het op. Dit kan je snel in een applicatie zoals word doen :)
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Bijzonder, dus XenForo gaat dus zelf van Font Awesome 4 naar 5, denk toch dat het standaard functionaliteit is, en voor hun betalende klanten bieden ze gewoon niets aan om de veranderingen tussen deze twee versies soepel te laten verlopen?
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Bijzonder, dus XenForo gaat dus zelf van Font Awesome 4 naar 5, denk toch dat het standaard functionaliteit is, en voor hun betalende klanten bieden ze gewoon niets aan om de veranderingen tussen deze twee versies soepel te laten verlopen?

FA bbcode is niet standaard voorzien. Deze heb ik zelf gemaakt... Maar bon, ik zal na het weekeinde kijken of ik een andere oplossing vindt, misschien via de database zelf eens proberen :)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
OK duidelijk. Niet meteen nodig om dit verder te bekijken, zal wat kopieer-zoek en vervang-plak werk vereisen, maar heb het reeds eerder gedaan als FA beschikbaar was, dus ik weet waar ik mij aan kan verwachten ;)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: demon