• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

geen surround sound via receiver bij netflix app gebruik tv.

soulreaper

New Member
18 mrt 2014
22
0
4
Hallo allen,

Hebben sinds 2 weken een nieuwe tv en receiver. Sony 65XG85 en een Sony STR-DN1080 receiver. Verbonden met elkaar via ARC. Nu is het echter het volgende probleem. Als ik via de afstandsbediening van de tv overschakel naar Netflix, valt het surround geluid weg via de receiver. En krijg ik dus enkel geluid via de tv luidsprekers. Niet dat die zo slecht zijn, maar als je in totaal 2000 euro uitgeeft voor 2 toestellen, dan wil je toch hebben dat alles naar behoren werkt. HDMI kabels veranderd, geen oplossing, andere HDMI in-en uitgangen geprobeerd , ook geen soelaas. Ergens anders is me aangeraden om te checken of de ARC instellingen wel juist staan, volgens mij wel. Maar ja, wie ben ik?

Iemand die me kan helpen, want ik heb al op verschillende fora gepost, maar nergens vind ik een pasklaar antwoord...
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Volgens mij moet je dan ergens in de instellingen duiken van je Sony 65XG85 om daar vervolgens ergens aan te vinken dat je tv niet via de luidsprekers moet spelen en dit geluid door te sturen naar je receiver via hdmi.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Erg vreemd, is dit alleen bij de app Netflix of heb je dit ook bij bv YouTube?
Misschien dat je de optische uitgang van je tv kan koppelen aan je reciever om op die manier de interne luidsprekers van je tv te omzeilen.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Kijk voor alle zekerheid eerst even na of je tv wel degelijk surroundgeluid uitstuurt via de optische kabel.
 

soulreaper

New Member
18 mrt 2014
22
0
4
Nee, geen bluetooth apparaat aangesloten. Daarstraks nog eens geprobeerd om via de tv instellingen bij netflix, te switchen tussen audio-apparaat en tv-speakers maar geen geluk. Toch maar eens Sony contacteren...
 

soulreaper

New Member
18 mrt 2014
22
0
4
Niet dat ik weet, ik heb nergens geen instelling gevonden. Zal straks eens verder checken. Het is nu Home & Away en nadien Thuis, dus TV is off limits voor mij nu :eek:
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik zou daar inderdaad eens door alle instellingen bladeren en als je niks vindt, kan je misschien wel Sony contacteren.
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Even hier op aanpikken met mijn vraag...
Ik kijk bv een concert op Netflix en dan merk ik niet veel problemen en werken al mijn boxen
ik zet youtube op en doe da neen surround test filmpje erop en dan als hij zegt linksvoor werkt dat goed maar als hij zogezegd de linkerachterbox of rechterachterbox zou moeten laten horen laat hij de linker en rechtervoorbox horen??? Wat doe ik verkeeerd?
Tv is gekoppeld met optische kabel aan mijn reciever dat is een pioneer vsx 921 k
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Misschien ondersteund de Youtube app op jouw device helemaal geen surround?