• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Gezocht: On Ear hoofdtelefoon met Noise-cancelling.

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Zoals de titel al zegt ben ik (we) op zoek naar een makkelijk zittende hoofdtelefoon met Noise-cancelling. Daar het al jaren is geleden dat ik (we) nog eens een investering heb gedaan in een goede hoofdtelefoon en hierdoor in de materie echt niet meer thuis ben, zou ik graag wat tips willen.

Eisen zijn….

  • Noise-cancelling: Ja.
  • Merk: maakt niet uit.
  • Als het effe kan, het liefst opvouwbaar.
  • Te besteden bedrag: €199.
  • Kleur zwart of zilver.
  • Sound: Liefst neutraal.

Iemand hier die in de markt van hoofdtelefoon met Noise-cancelling thuis is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
De Bose QuietComfort 15 en 25 zouden de beste noise canceling hoofdtelefoons zijn, maar het best geluid hebben ze wel niet.

Ik zoek ook nog iets voor op de vlieger naar Amerika. Met m'n gewone Sennheiser moet het zo hard staan dat je pijnlijke oortjes hebt na 1 uur. En zet je het stiller hoor ik te weinig.

Dus ik ben ook nieuwsgierig wat er uit de bus zal komen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
broodro0ster zei:
Ik zoek ook nog iets voor op de vlieger naar Amerika. Met m'n gewone Sennheiser moet het zo hard staan dat je pijnlijke oortjes hebt na 1 uur. En zet je het stiller hoor ik te weinig.
Wat is er mis met een paar shotjes achterover te slagen en dan te slapen zoals een varken en lekker fris wakker worden als ge aan het landen zijt in de Yoesnited States Of America ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Wij vertrekken s ochtens om 10u dus slapen lukt niet echt dan. Weerkeren terug om 10u s ochtens.

Ik ben van native geen goeie slaper en zeker niet op vliegtuigen of bussen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
De Bose QuietComfort 15 en 25 zouden de beste noise canceling hoofdtelefoons zijn, maar het best geluid hebben ze wel niet.

Ik zoek ook nog iets voor op de vlieger naar Amerika. Met m'n gewone Sennheiser moet het zo hard staan dat je pijnlijke oortjes hebt na 1 uur. En zet je het stiller hoor ik te weinig.
Als Bose de beste noise canceling hoofdtelefoons hebben met een mindere sound, zal ik ergens een afweging moeten maken.... de vraag is tegen welke alternatieven?

Enige tijd geleden heb ik eens een noise canceling hoofdtelefoon mogen opzetten
1f61c.png
man, man, man, wat was dat met achtergrondlawaai toch genieten
1f60d.png
zonder afgeleid te worden. Op dat moment wist ik dat ik al enkele jaartjes het volume op de hoofdtelefoon teveel opvoerde met inderdaad pijnlijke oortjes en luistermoeheid tot gevolg, vandaar dat ik nu op zoek ben naar deze mooie techniek
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
laatst nog een test gezien maar ben vergeten hoe die beste nu weer noemde , was geen bekend merk....doeme , was wel beter dan senheiser en een beatbox en een sony (was den tweede beste)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Waarom een noise cancelling? Met een gesloten hoor je ook niets van de omgeving.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Chr1st0f zei:
Waarom een noise cancelling? Met een gesloten hoor je ook niets van de omgeving.
Helaas geeft dit niet het gewenste resultaat
2639.png
Verder geeft dit type hoofdtelefoon me vaak een vervelende vacuümdruk op de oortjes.
1f922.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Rik, heb je al iets gevonden? Ik ben benieuwd naar wat je gevonden hebt. Ik zoek nl. ook nog iets dat me wat meer rust kan bezorgen op het vliegtuig ipv een gewoon hoofdtelefoon.

Ik ken een electro die de Bose verkoopt en daar zou ik wel met Eco cheques kunnen betalen, maar 300euro blijf ik toch veel geld vinden
2639.png
En de sound van die hoofdtelefoon zou ook niet zo geweldig zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hi Jasper,

Ik heb mijn oog/oor laten vallen op deze Noise-cancelling hoofdtelefoon (PSB M4U 2), maar tracht deze ergens eens real life te kunnen beluisteren/passen. Volgens de vele reviews zou deze PSB M4U 2 de moeite waard zijn, al ben er eigenlijk nog niet helemaal uit
1f632.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ben die ook tegen gekomen. Maar 300-400euro zag ik.

Heb nog wat reviews gelezen over die Bose en hij zou op het randje van analytisch zitten en soms kan hij wat schel klinken. Verder ziet het er wel een goeike uit (mooi neutraal design) en een van de beste noisecanceling hoofdtelefoons.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
Heb nog wat reviews gelezen over die Bose en hij zou op het randje van analytisch zitten en soms kan hij wat schel klinken. Verder ziet het er wel een goeike uit (mooi neutraal design) en een van de beste noisecanceling hoofdtelefoons.
Bose QuietComfort 25 gaat ook al richting de €300 maar is wel beter verkrijgbaar. Het analytisch en schel gedrag van deze bovenstaande Bose is misschien wel te temmen door gewoon de EQ te gebruiken van je iPhone, enz... Wanneer je echter van derden afhangt, zoals een leuk filmpje kijken in de reisbus of het vliegtuig, tja ... dan is er verder ook niets meer te tunen en zit je wel met het analytisch en schel gedrag bij deze Bose.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Joske007 zei:
Bose QuietComfort 25 gaat ook al richting de €300 maar is wel beter verkrijgbaar.Het analytisch en schel gedrag van deze bovenstaande Bose is misschien wel te temmen door gewoon de EQ te gebruiken van je iPhone, enz... Wanneer je echter van derden afhangt, zoals een leuk filmpje kijken in de reisbus of het vliegtuig, tja ... dan is er verder ook niets meer te tunen en zit je wel met het analytisch en schel gedrag bij deze Bose.
Nee das waar.

Maar die Bose zou ik wel met ecocheques kunnen kopen in de lokale elektroshop. Ofwel bij bose.com waar je 30 dagen retourtijd hebt. Moet op 3 weken tijd 6 vluchten nemen, dus ideaal om het te testen.

Maar afgaande op de reviews lijkt die PSB M4U 2 me ook wel meer te liggen. Toch maar eens zoeken waar ik die kan beluisteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Mhhh, wat verder gezocht en kost blijkbaar €280 bij hificorner. Dat is dus zelfs ietsje goedkoper als de Bose.

Enkel het gewicht is aan de hoge kant (360 gram) en hij er wel redelijk lomp uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
Ikzelf heb de Bose Quietcomfort 15 (over-ear). Ik ben er heel tevreden van, hij dempt het omgevingsgeluid goed. Dat het geluid op zich mss iets minder is valt wellicht te wijten aan de demping door de berekening van de chips denk ik. Nu als je een noise cancelling hoofdtelefoon koopt is het mijn mening dat je beter gaat voor eentje die beter dempt, wat toch het primaire doel is. Immers, wat ben je met fantastisch geluid als de demping niet optimaal is en je het fantastische geluid daardoor niet kan horen... Ook wat de geluidskwaliteit betreft ben ik wel blij. Ik ben geen audiofiel en ga niet pretenderen het verschil tussen dit en dat te horen, maar opnieuw, als je op een vliegtuig wil luisteren doet dat er allemaal niet toe.

Van het vliegtuig gesproken, daar doet ie het fantastisch. Ik heb deze ondertussen zo'n jaar of 4-5. Enige nadeel tot nu toe is dat de schelpen rond de oren beginnen te 'vervellen'. Deze zijn gelukkig wel vervangbaar, dus ook dat is geen probleem
263a.png
Voor de rest zit ie in een mooie stevige en handige opbergdoos. Een enkele AAA batterij is nodig maar die gaat behoorlijk lang mee.

Aanrader wat mij betreft!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Jos, hoe is dit intussen afgelopen?

Ik speel ook met het idee om de bose Quietcomfort 25 te gaan kopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik had eerst de PSB M4U 2 in het bezit, helaas heeft deze het niet lang mogen uithouden en is dus retour gegaan voor omruiling naar de Böse QuietComfort 2. Tot op heden beleef ik nog steeds veel luisterplezier aan de Böse.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Ik heb verschillende jaren de Bose QuietComfort 15 (intensief) gebruikt. Ik heb de oorkussentjes 3x vervangen denk ik. Sinds een jaar of 2 gebruik ik de wireless Samsung Level Over.
1f44d.png
Ook intensief gebruik. Meerdere uren per dag. Zit perfect en goed noice cancelling. Hij werkt ook wired maar hij is jammer genoeg niet meer te koop.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Joske007 zei:
Ik had eerst de PSB M4U 2 in het bezit, helaas heeft deze het niet lang mogen uithouden en is dus retour gegaan voor omruiling naar de Böse QuietComfort 2. Tot op heden beleef ik nog steeds veel luisterplezier aan de Böse.
is deze een draadloos model dat je gebruikt? Zou enerzijds graag draadloos hebben maar weet niet eens of zoiets zou werken op een sr7008, nog niet in verdiept.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
De Samsung Level Over werkt zowel draadloos als met een draad. Je hebt wel Bluetooth A2DP nodig als je deftig geluid wil. Nu verkopen ze alleen nog de Level On versies.
 
Laatst bewerkt door een moderator: