• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Google home

Google home in huis?

  • Yes! Hoe sneller hoe liever!

    Stemmen: 2 11,1%
  • No way! Ik hoef geen afluisterapparatuur in mijn living

    Stemmen: 6 33,3%
  • Misschien

    Stemmen: 2 11,1%
  • Heb ik reeds !

    Stemmen: 4 22,2%
  • Liever andere fabrikant.

    Stemmen: 3 16,7%
  • Geen mening

    Stemmen: 1 5,6%

  • Total voters
    18

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Wie gaat er in de toekomst of nu, een google home aanschaffen?
Doe gerust mee aan de poll, of laat je mening horen...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik heb er al 1. Tijdens afgelopen black friday heb ik een mini in huis gehaald voor €40.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik heb er al 1. Tijdens afgelopen black friday heb ik een mini in huis gehaald voor €40.

Oh nice!
Eerlijk ik wil er wel ene.. maar langs de andere kant kan google dan wel echt ALLES horen in huis he
Ze zeggen wel dat ze "enkel" luisteren wanneer je zegt "hey google" maar ik geloof daar eigenlijk weinig van
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Als ze dat doen en we komen dit te weten is hun reputatie helemaal om zeep.. Dus ik maak mij eigenlijk geen zorgen. Anders gewoon testen. Haal er 1 in huis en begin te praten in die ruimte over aanslagen of dergelijke en zie of de politie bij je binnen valt ;-)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Als ze dat doen en we komen dit te weten is hun reputatie helemaal om zeep.. Dus ik maak mij eigenlijk geen zorgen. Anders gewoon testen. Haal er 1 in huis en begin te praten in die ruimte over aanslagen of dergelijke en zie of de politie bij je binnen valt ;-)

Haha ja :)
Stel je voor
Nee, en toch... vertrouw ik het niet.
Pas op, ook niet alleen google, maar voor andere hackers ...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Het is in ieder geval heel gemakkelijk.. Zelfs mijn vrouw gebruikt het en is enthousiast erover. Gebruik het nu vooral voor mijn Hue lichten te bedienen en alles dat aan mijn Harmony is gekoppeld. Maar zijn nog zoveel meer mogelijkheden en denk zelfs aan uitbreiding voor andere ruimtes.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Leg uit, buiten hue wat nog? spotify?
Uitbreiding? Meerdere home's zetten dan?
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Wie gaat er in de toekomst of nu, een google home aanschaffen?

Ik twijfel zelf ook ivm de privacy en ook dat ik wat lui zou worden.. 'Hey google, start netflix' ipv van de remote vast te nemen en de activiteit starten. Lijken mij leuke speeltjes, dat wel.

S Sphinkx Hoe gebruik jij dat ivm de lichten?
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik twijfel zelf ook ivm de privacy en ook dat ik wat lui zou worden.. 'Hey google, start netflix' ipv van de remote vast te nemen en de activiteit starten. Lijken mij leuke speeltjes, dat wel.

S Sphinkx Hoe gebruik jij dat ivm de lichten?

Idem
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Google Home is compatibel met Hue. Dus ik zeg gewoon hey google doe verlichting X aan en het springt aan. Uit gaat uiteraard ook. Spotify is ook geen probleem. Gewoon radio spelen, via google box of mijn soundbar.

Ik heb geen Netflix maar het werkt er wel mee. Gewoon zeggen Hey Google speel serie x op netflix en dat springt op. Luider, stiller zetten. Zappen naar zenders.

Ik ga ook een nest installeren en dan kan je de verwarming verhogen/verlagen met je stem.

Extra home idd voor in de keuken. Want hij staat nu in de living en dat is te ver voor instructies te verstaan.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth


Dan pak je toch best een one, ipv google home

Ik wacht nog op een nieuwe play 3 met mic in, dan verhuist de huidige in de keuken nr boven en heb ik er google home bij :)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Zappen naar zenders? Met telenet? Ook orange?

Dat is op basis van mijn Harmony. Dus sommige zaken dat je met Harmony kan doen gaat ook met GH. Ik kan bv ook gewoon zeggen start de tv en alles spingt op wat noodzakelijk is. Dus tv, digicorder, soundbar, juiste hdmi. Dit gaat zo met alle activiteiten dat je in je Harmony hebt staan.

Geluid vd mini is uiteraard niet zo goed. Met de duurdere is dat wel een stuk beter. Maar mss ook minder noodzakelijk omdat ik alle muziek laat spelen op mijn soundbar.

Sonos One is idd interessant. Maar dus wachten op GH ondersteuning...
 
Laatst bewerkt:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Welke is eigenlijk de betere? Google of Amazon? En dan vooral in gebruiksgemak..
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dat is op basis van mijn Harmony. Dus sommige zaken dat je met Harmony kan doen gaat ook met GH. Ik kan bv ook gewoon zeggen start de tv en alles spingt op wat noodzakelijk is. Dus tv, digicorder, soundbar, juiste hdmi. Dit gaat zo met alle activiteiten dat je in je Harmony hebt staan.

Geluid vd mini is uiteraard niet zo goed. Met de duurdere is dat wel een stuk beter. Maar mss ook minder noodzakelijk omdat ik alle muziek laat spelen op mijn soundbar.

Sonos One is idd interessant. Maar dus wachten op GH ondersteuning...

Das wel handig idd als je kan koppelen met harmony, verdikke meer en meer zin nu

Maar ik heb liever alleen speakers v sonos, dus idd wachten dan, en hopelijk tegen dan ook een sonos 3 met mic erin
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Welke is eigenlijk de betere? Google of Amazon? En dan vooral in gebruiksgemak..

goh ik denk dat die vrij gewaagd zijn aan elkaar, maar ik zou voorkeur geven aan google
google kan nu ook al nederlands , amazon niet dacht ik
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
kben nie mee
explain
Siri baby, it's groovy baby :)

Siri dus, gebruik dit eigenlijk reeds een hele tijd. Nu gebruiken is deftig overdreven, want zo gek véél gebruik ik dat nu ook weer niet. Al zeker niet in de HT.
Hey Siri ik wil TV kijken ... uh nee dat gebruik ik niet, ik hef liever mijn gat op om de Logitech remote te pakken en een knop in te drukken.

Hue lichten bedienen, nee ook niet. Sommige werken automatisch met bv. geofencing en als ik een activiteit start of stop. En anderen heb ik niet zo gek veel nodig en heb m'n iPad altijd wel dichtbij me, dan gebruik ik toch liever mijn vingers dan tegen dat ding roepen ... misschien wat schaamte omdat het toch vreemd staat om tegen een apparaat te lopen roepen, de mannen met de witte jassen zijn nooit veraf :D????
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
ik hef liever mijn gat op om de Logitech remote te pakken en een knop in te drukken

Dat zou ik dus missen met zo'n stem gedoe! Mijn lichten die automatisch aan/uit gaan afhankelijk van wat ik doe, is al fancy en lui genoeg :)