• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Het einde van een tijdperk...

Status
Niet open voor verdere reacties.

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Zou het ook wel jammer vinden. Ik kom toch ook dagelijks wel eens kijken. Maar wat ik helemaal niet begrijp Rik, jij stopt met de hobby??? Wat wil dat dan zeggen? Je gaat effectief al ke spullen verkopen ne je kamer voor andere zaken inrichten??? Dat zou ik echt niet kunnen begrijpen eerlijk gezegd.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Bwa , kan Rik wel ergens begrijpen hoor djax , heb ook al eens op het punt gestaan om gewoon alles te verkopen en te stoppen met de hobby.(en twijfel nu soms nog om te gaan upgraden of ik het wel nodig vind. )
Nieuwe projector , nieuwe processor en we zijn vertrokken voor een paar duizend euro’s en voor hoelang voor de volgende upgrade voor de deur staat.
Het gaat soms gewoon te snel voor de portemonnee nu en de rest waarde van uw “oud” spul is niet echt hoog te noemen.

(Net zoals indertijd met de computers gebeurt is...)

Ook de prijzen van de tv systemen dalen snel en de kwaliteit ervan is vrij hoog te noemen.
Akkoord voor dezelfde grootte als projectie betaal je nu nog veel geld maar kwestie van licht opbrengst en HDR zijn ze gewoon de projectors de baas.

Misschien tijd om een nieuwe hobby te beginnen of nog eens een oude hobby vanonder het stof halen. ;)
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Begrijp het ook wel wat Rik betreft. Stoppen met de hobby nee, maar al die spullen het hoeft eigenlijk echt niet. Misschien zit ht streaming tijdperk wat zo langzamerhand de bovenhand neemt met zijn iets minder audiofiel geluid ook wel voor iets tussen. Zelf daar ik ook al bijna een jaar terug op 3.1 i.p.v. 7.1

Wat het forum betreft, zou jammer zijn om het te zien verdwijnen, kom er toch vaak en ben er ook een stuk actiever dan op pakweg htforum. Technische kennis heb ik wel om het eventueel over te nemen, maar helaas niet de goesting.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Door het intensief gebruik van onze Mobilhome zijn wij als het goede weer, en de vrije dagen het tenminste toelaten bijna steeds weg van huis. Hierdoor rest er buiten de weinige tijd die er dan nog overschiet, zoals het huishouden, klusjes die blijven liggen, familiale verplichtingen, onderhoud vriendenkring, enz… niet echt veel meer tijd over om van de HT voluit te genieten.

Wat hier ook aan bijdraagt, is dat het filmaanbod dat nog een meerwaarde kan betekenen zeer mager uitvalt. Kortom, de laatste tijd is het met de films zeer triestig gesteld, dat wij de moeite niet eens meer nemen om ons naar de zolder te begeven en dit gewoon in de leefkamer op de Tv kijken.

Gelukkig hebben we hier in de leefkamer een stel deftige (Gato) speakers die aangesloten zijn op een Powernode 2i staan. Bij niet gebruik van de HT, compenseert dit wel.

Wat betreft de verkoop van de gehele RelaxedRoom! Dit heb ik even op hold gezet. De tijd zal het wel verder duidelijk maken welke kan het op gaat.
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik begrijp je beslissing helemaal demon demon en het komt mij ook niet helemaal onverwacht. Een forum onderhouden, zowel in tijd als kosten is niet niks.

Het zou inderdaad jammer zijn als het forum weggaat, maar je merkt dat voor vele de prioriteiten ook wat verschoven zijn en daardoor de activiteit laag is. Zelf ben ik daar ook schuldig aan hoor. Ik kom dagelijks nog wel eens kijken of het forum, maar heb vaak de tijd niet om te reageren (ook omdat bij mij mijn prioriteiten ergens anders liggen op dit moment)

Nu, ik zou graag het van je overnemen, maar vrees ervoor dat ik ook de tijd niet ga hebben. Misschien kan ik wel iemand hier en daar wat helpen. Ik denk dat we er wel uit komen om het forum verder te zetten 👍
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Joske007

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Het probleem van deze tijd hé - “middelmaat, vluchtig, wegwerp etc” is goed genoeg en soms zelfs de standaard geworden. “Snapchatten” in alle soorten, maten en gewichten.

Ik geloof niet dat het concept van fora outdated is. ’t Zijn diegenen die de inhoud bepalen, de leden, die de oorzaak zijn dat er niets interessant meer te lezen valt. En iedereen heeft dan wel een uitleg klaar waarom er wel gelezen wordt, maar niet meer gepost :)

Neem dit forum; als men een film bekeken heeft, wat wordt er gepost doorgaans? Titelke van de film en een score/10. Er wordt zelfs de moeite niet genomen om een film wat toe te lichten, laat staan waarom er die score wordt gegeven. En die paar uitzondering die dan toch moeite doen, krijgen daar amper of geen reactie op, logisch gevolg dat die dan ook afhaken op termijn. Chapeau voor Werner die hier af en toe nog eens een linkje naar zijn site post - kunnen we nog iets lezen ivm de film aan sich...

“Wat heb ik gekocht/gekregen” – nog zo’n thread waar enkel plaatjes heer en meester zijn zonder enige feedback, op de commentaar na van “er is beter, edde de lotto gewonnen” en andere onzinnige replies.

Een forum is een wisselwerking tussen alle leden he. Als dat er niet meer is, ja, dan ben je beter af met een wall waar iedereen maar iets op post en na een dag al vergeten is wat er gepost werd. Je ziet dat hier ook, het enige waar af en toe wat leven in zit is die chatbox. Added value? Nougabollen, want meestal niets te maken met HT.

Als je dan bekijkt dat dit de topics zijn waarop een forum moet leven, tja, daar wordt men als beheerder een beetje moedeloos van. Perfect te begrijpen.

Dit is een HT/Film forum, maar net daarover wordt hier amper (nog?) gepraat. Wat is er dus mis? :)

Als het een troost mag wezen, je ziet die trend inderdaad ook op andere specifieke fora. En het probleem is natuurlijk de niche in wat al een nichemarkt is. Good luck om daarbij wat volk te trekken.

De manier van communiceren is “vluchtig” . Dank u aan de FB, Instagrams van deze wereld.
De fora van weleer waren een bron van informatie, die tijd is voorbij. Dat waren bij wijlen de wiki's avant la lettre...

Kosten om zo’n forum in de lucht te houden zijn "relatief" he. En het is ook geen rocketscience.
Phpbb een stap terug, lijkt me onzin. Genoeg aantrekkelijke templates, plugins, support etc vandaag nog.

Samenwerken met dealers? Daarvoor moet je toch wel iets prof. zijn vrees ik. Persoonlijk vind ik dat trouwens geen goed uitgangspunt, tenminste, als je start uit niet commercieel oogpunt. Meestal doet men dit om de kosten te kunnen dekken, "sponsering" zoeken. Neen, "investeren" doe je eerst zelf. Maar ja, met een andere z'n geld spelen is leuker natuurlijk. Als het echt van de grond komt, dan komen sposors automatisch. En eens sponsors van de partij zijn, ben je niet meer onafhankelijk/objectief. Of moet je constant paaien langs beide kanten (leden vs sponsors), daar komt ruzie van. Je moet dan trouwens naar een totaal andere; commercieel, concept. We hebben het ooit meegemaakt met audioforum.be trouwens...(geworden vandaag tot av2d.com )
Met alle respect: Ik wil hier niet negatief overkomen, dingen afbreken edm. Been there, done that – al meermaals. Maar zolang ik het zelf zag zitten, i couldn’t care less. Demon heeft dat gevoel verloren en het is perfect begrijpbaar dat hij dan de handdoek gooit.

Houd het in de lucht als hobby-ist, vraag uw leden jaarlijks een bijdrage te storten als je het niet ziet zitten om de boel zelf te bekostigen. Diegenen die een bijdrage storten, die voelen zich verbonden en zullen moeite doen om iets te posten. Daaraan weet je genoeg ;-) Als dat niet lukt, gewoon stoppen en uw tijd beter spenderen.

Waar ik vooral nog dankbaar voor ben is dat Joske, waarmee ik dankzij dit forum in contact kwam, mij destijds kon overtuigen zelf een aparte kamer te gaan inrichten. Beste wat ik ooit kon doen ;-) Dat hij er nu zelf zou van afzien, ...ohh ironie :) Maar, een mens kan al eens veranderen van hobby hé, In iedere geval, veel plezier met de nieuwe vooruitzichten!
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik wil eerst wel eens weten hoeveel tijd Demon daar wekelijks insteekt en wat de kosten zijn :p
En wie betaalt de hosting en dergelijke nu?

De hosting, zijnde de 'server', uitzonderd domeinnaam financiëer ik 100% zelf. Dit is 290 € / jaar. Waarom ik dit alleen betaal? Omdat mijn ander, hoofdproject ook op dezelfde instance draait en het niet netjes zou zijn om dat door te rekennen. Dat ander project brengt in goede periodes nét genoeg op om breakeven te draaien voor de server te blijven huren.

Waarom ik een VPS server huur en geen shared hosting? Omdat ik genoeg had van die shared host en mijn ander project nu eenmaal problemen zou opleveren :)

Dan nu de HT specifieke kosten, die sinds dit jaar voor 50% door Xenomorph Xenomorph betaald werden:
  • XenForo 1 Year Extension - $55(nieuwe versies+support)
  • Forum thema 1 Year Extension - $20(nieuwe versies+support)
  • Shoutbox 1 year exentension: 5 $
  • Domeinnaam: 8 € ofzo
  • SSL certificaat: 0 € (Let's Encrypt )
De kosten komen, indien door 2 gedeeld op zo'n 40 € / persoon / jaar. (Let op, dit is in de huidige situatie, waar ik het host, wat niet het geval blijft)
De tijd die ik erin steek op weekdagen? 0 uren( Ik heb letterlijk tijd genoeg) . De enige keer dat ik er tijd in steek is als er een update voor het thema/addons beschikbaar is**. Voor addons is het maar een ziparchief via het contrrol panel uploaden*. Thema is nét iets meer werk, zeker als er template conflicten zijn die 9 op de 10 zonder problemen gemerged kunnen worden met de ingebouwde diff-tool.

**Moet je zelf regelmatig eens voor kijken, neem bijvoorbeeld één keer per week.
*Indien host dit ondersteund.

Moest jij het effectief zien zitten, help ik wel zoeken naar een nieuwe shared hosting locatie ;)




Misschien moet het forum wel opengetrokken worden naar een techforum?

Dat zal het probleem van een stervend forum niet verhelpen, kijk naar 9lives tech onderdeel, vrij dood, kijk op tweakers, daar is de activiteit de laatste jaren ook enkel maar achteruit gegaan. Je zal mensen daar niet mee aantrekken jammer genoeg. Het is zoals andere hier al hebben gezegd: Het onderwerp is het probleem niét, wel de 'actieve' leden. Ik zou het echt oprecht jammer vinden moesten we niet verder kunnen bestaan, maar ik heb gewoon geen geen interesse meer om fora te blijven beheren.

Houd het in de lucht als hobby-ist, vraag uw leden jaarlijks een bijdrage te storten als je het niet ziet zitten om de boel zelf te bekostigen. Diegenen die een bijdrage storten, die voelen zich verbonden en zullen moeite doen om iets te posten. Daaraan weet je genoeg ;-) Als dat niet lukt, gewoon stoppen en uw tijd beter spenderen.

Dit is een hobby-forum, totaal geen commerciëel doel aan. Kwa inkomsten, tjah, daarvoor hebben we HT-gold, maar ook die inkomsten zijn opgedroogd door de jaren heen. Momenteel zijn er twee actieve HT-gold abbonementen actief. Het draait mij dan ook niet om de centen. De inkomsten voor HT goud worden gebruikt om de benodigde forum licentie en kosten te betalen evenals het aanschaffen van nieuwe, betaalde addons.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
De hosting, zijnde de 'server', uitzonderd domeinnaam financiëer ik 100% zelf. Dit is 290 € / jaar. Waarom ik dit alleen betaal? Omdat mijn ander, hoofdproject ook op dezelfde instance draait en het niet netjes zou zijn om dat door te rekennen. Dat ander project brengt in goede periodes nét genoeg op om breakeven te draaien voor de server te blijven huren.

Waarom ik een VPS server huur en geen shared hosting? Omdat ik genoeg had van die shared host en mijn ander project nu eenmaal problemen zou opleveren :)

Dan nu de HT specifieke kosten, die sinds dit jaar voor 50% door Xenomorph Xenomorph betaald werden:
  • XenForo 1 Year Extension - $55(nieuwe versies+support)
  • Forum thema 1 Year Extension - $20(nieuwe versies+support)
  • Shoutbox 1 year exentension: 5 $
  • Domeinnaam: 8 € ofzo
  • SSL certificaat: 0 € (Let's Encrypt )
De kosten komen, indien door 2 gedeeld op zo'n 40 € / persoon / jaar. (Let op, dit is in de huidige situatie, waar ik het host, wat niet het geval blijft)
De tijd die ik erin steek op weekdagen? 0 uren( Ik heb letterlijk tijd genoeg) . De enige keer dat ik er tijd in steek is als er een update voor het thema/addons beschikbaar is**. Voor addons is het maar een ziparchief via het contrrol panel uploaden*. Thema is nét iets meer werk, zeker als er template conflicten zijn die 9 op de 10 zonder problemen gemerged kunnen worden met de ingebouwde diff-tool.

**Moet je zelf regelmatig eens voor kijken, neem bijvoorbeeld één keer per week.
*Indien host dit ondersteund.

Moest jij het effectief zien zitten, help ik wel zoeken naar een nieuwe shared hosting locatie ;)

Bedankt voor de info. Ik had wel gedacht dat het in die grootorde zou zitten.
De prijs voor de forum software is eigenlijk nog vrij goedkoop.

Ik zou het misschien wel zitten om te helpen met het forum verder te zetten, maar niet op m'n eentje. Hetzelfde geld voor de financiële zijde. Zelfs al vind je een host van 10euro/maand (als je daar al iets deftig voor hebt), dan komt het nog op een dikke 200euro per jaar.
En dan is nog de vraag voor wie je al die moeite doet he, want zoveel wordt er inderdaad niet veel meer gepost de laatste tijd.

In ieder geval, dikke merci en respect dat je er de voorbije jaren zoveel moeite en centen hebt ingestoken! En Xeno ook natuurlijk!
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Dus voor €200 per jaar blijft het in de lucht. Als we aan 20 leden komen die €10 betalen komen we er voor geld. Nu iemand die tijd en kennis heeft om de boel recht te houden..

Kunnen er een vote doen. Wie heeft interesse met de verschillende mogelijkheden. Indien er amper respons komt daarop kan je ook snel tot een conclusie komen..

Ik vraag mij wel af of er 20 actieve leden zijn..

Veel respect voor de mensen achter de schermen die er geld en tijd insteken. Ik heb hetzelfde respect ook voor de actieve leden want die zorgen ervoor dat de mensen in de achtergrond er voldoening uithalen.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
De ratio actieve gebruiker / posts is wel dramatisch 😳
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Forum mag voor mijn part nog enkele jaren meegaan ,ik wil zelf gerust m'n Gold membership verlengen om m'n financiele bijdrage te leveren ;)
Zelf post ik hier niet zo gek veel maar ik kom wel dagelijks eens langs.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Als het moet wil ik ook nog wel een sponseren hoor. ;)

(Ge moet me enkel het rekening nummer nog eens doorgeven. ;) )
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Even kijken, stel dat broodro0ster broodro0ster het in de nabije toekomst zou overnemen, dan hebben we hosting nodig:

Snel voorbeeldje:
https://www.neostrada.nl/webhosting.html (webhosting Business)
7.99 exclusief 21% btw, pak dat het op 9.xx € / maand zal uitkomen. uitgaande dat het 9.50 / maand (inclu btw) is, dan komen we op 114 €, uitzonderd domeinnaam uit. gooien we daar nog eens 10 € bovenop, dan is dit 124 € voor webhosting alleen.

Ik ben voor 90% zeker dat het forum daar perfect zou werken, het enige waar ik NIET zeker van ben, is het feit dat pushnotificaties gaan werken.. die vereist een bepaalde php extensie die aanwezig is op de server, nl http://php.net/manual/en/book.gmp.php ook moet php 7.1 aanwezig zijn voor deze feature, anders is 5.6 voldoende.
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Door het intensief gebruik van onze Mobilhome zijn wij als het goede weer, en de vrije dagen het tenminste toelaten bijna steeds weg van huis. Hierdoor rest er buiten de weinige tijd die er dan nog overschiet, zoals het huishouden, klusjes die blijven liggen, familiale verplichtingen, onderhoud vriendenkring, enz… niet echt veel meer tijd over om van de HT voluit te genieten.

Wat hier ook aan bijdraagt, is dat het filmaanbod dat nog een meerwaarde kan betekenen zeer mager uitvalt. Kortom, de laatste tijd is het met de films zeer triestig gesteld, dat wij de moeite niet eens meer nemen om ons naar de zolder te begeven en dit gewoon in de leefkamer op de Tv kijken.

Gelukkig hebben we hier in de leefkamer een stel deftige (Gato) speakers die aangesloten zijn op een Powernode 2i staan. Bij niet gebruik van de HT, compenseert dit wel.

Wat betreft de verkoop van de gehele RelaxedRoom! Dit heb ik even op hold gezet. De tijd zal het wel verder duidelijk maken welke kan het op gaat.
Ik snap dat allemaal ergens wel maar ik snap niet waarom je effectief alles zou wegdoen. Geloof me daar ga je spijt van krijgen! Ik zou gewoon lekker laten staan en af en toe een filmpje meepikken. Er zijn genoeg goede films die je kan terugkijken!
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik snap dat allemaal ergens wel maar ik snap niet waarom je effectief alles zou wegdoen. Geloof me daar ga je spijt van krijgen! Ik zou gewoon lekker laten staan en af en toe een filmpje meepikken. Er zijn genoeg goede films die je kan terugkijken!

Ik snap het wel.. Ik heb ook bijna alles weg gedaan. Nu blijft enkel mijn sub en tv over. Ter compensatie heb ik wel een soundbar.

Bij was het wel omwille van ruimte maar ook tijd. Mss ooit terug weer wel.. Maar technologie staat niet stil. Zal dus sowieso iets anders zijn. Ook eerder in de leefruimte ipv dedicated.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik snap dat allemaal ergens wel maar ik snap niet waarom je effectief alles zou wegdoen. Geloof me daar ga je spijt van krijgen! Ik zou gewoon lekker laten staan en af en toe een filmpje meepikken. Er zijn genoeg goede films die je kan terugkijken!
Zoals ik eerder schreef....... ;)

Wat betreft de verkoop van de gehele RelaxedRoom! Dit heb ik even op hold gezet. De tijd zal het wel verder duidelijk maken welke kan het op gaat.

We zien wel....
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik snap het wel.. Ik heb ook bijna alles weg gedaan. Nu blijft enkel mijn sub en tv over. Ter compensatie heb ik wel een soundbar.

Bij was het wel omwille van ruimte maar ook tijd. Mss ooit terug weer wel.. Maar technologie staat niet stil. Zal dus sowieso iets anders zijn. Ook eerder in de leefruimte ipv dedicated.

Ik snap het niet.
Dit ga je echt missen.
Ik zit ook niet elke week in de HT.
Echter als ik er zit, dan denk ik telkens van wauw. Ik moet hier meer zitten
 
  • Vind ik leuk
Reactions: djaxx

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Naar mijn gevoel zijn de meesten toch beter af met een hybride setup in de woonkamer, zeker bij nieuwbouw en verbouwingen kan je makkelijk een 5.1 laten inbouwen. Dit kan naar wens meer of minder zichtbaar zijn in de woning. Het kan mischien vreemt klinken maar ik vind het enerzijds leuk te kunnen genieten van een goede setup anderzijds wil ik niet het gevoel hebben om in een cinema zaal te zitten...

Last van het upgrade virus heb ik helemaal niet, maar wil daarom niet zeggen dat ik naar films in stereo zou willen luisteren:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.