• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Het smarthome en IoT topic!

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Net daarom moet je die voice match installeren
Maar ik vind het niet via mn tel
Op je telefoon:
1) open google assistent
2) Klik rechts boven op je foto
3) klik op "Assistent"
4) Klik op "Voice Match"
5) Klik op "Train assistent" (of iets in dat genre).

Daarna kan je aangeven voor welke apparaten die voice match moet gebruikt worden.
 

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Die staat dus grijs bij mij zoals ik eerder zei in ander topic
Mmh, het enige dat ik kan bevestigen is dat dit bij mij zo wel werkt. En je hebt al een "google home" apparaat? Het zou kunnen zijn dat die voice match enkel werkt voor een 'smart speaker' aangezien google ervan uit zou kunnen gaan dat je gsm altijd door jezelf gebruikt wordt...
 

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Nee nog geen home apparaat.
Ik wacht op de nest hub max
Aha, dat zou het wel kunnen zijn. Die Voice Match dient eigenlijk om te identificeren tegen wie hij praat. Een redelijk assumptie van Google zou kunnen zijn dat dit bij een GSM ook de persoon van de account van die GSM is.

Je zou eens kunnen proberen om 2 accounts op de GSM/Tablet te zetten en dan kijken of het ge-enabled wordt.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Je moet es googlen, heel wat users klagen erover en blijkt dat google nog geen oplossing ervoor heeft... dus het is wel de bedoeling dat dit zou gaan