• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Het smarthome en IoT topic!

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Nog niet alles hoor :)
Sonos heb ik nog niet gedaan, de hub ook niet.

Het lukt me ook niet, om op 1 post te zetten

Nieuws van BE is er ook nog niet zeker?
Ik vind niks

En hoe geef jij de commandos slaapwel of goeiemorgen? Hoe verander je dat?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Slaapwel of goedemorgen is een routine. Routines kan je enkel instellen als je GH op engels zet. Die routine koppel je dan aan bepaalde acties zoals verlichting, alarm zetten, ..

Ik heb momenteel 2 talen staan daarom. Maar eventueel kan je de taal wel verwijderen na instellen routine.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Alarm is gewoon alarm. Roep gewoon eens tegen google om je alarm te zetten. In de keuken kan je bv ook timer gebruiken. Google zet de timer op 5min en daarna loopt hij af. Voor oven, pasta te koken.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth

Sphinkx, gebruik jij dit voor je soundbar te kunnen bedienen? Of is dat geen sonos?
Is die yonomi betrouwbaar?

Hue komt met gloeilampen voor buiten (wel handig en mooi, kan ik die vervangen)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Mijn soundbar is allemaal via Harmony remote. Die is dus gekoppeld met GH. Ik heb een Yamaha YSP 5600 soundbar.

Die 'gloeilampen' zijn wel netjes. Mooi design. Heb nu iets gelijkaardig in mijn living maar dit zijn dus nog echte gloeilampen. Die zal ik dus wel eens vervangen met deze soort...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Meer van Philips Hue dit najaar – gerucht
Uit een folder voor intern gebruik blijkt dat Philips Hue momenteel de laatste hand legt aan de line-up voor het najaar. Zo komt fabrikant Signify onder meer met een slimme stekker, met een verwachte verkoopadviesprijs van 29,95 euro. Wanneer je er een apparaat op aansluit, vind je de stekker waarschijnlijk terug in de app, waardoor je toegang kunt krijgen tot schema’s, timers en andere sensoren. Ook moet stembediening beschikbaar zijn, met de keuze uit de Google Assistent, Amazon Alexa en Siri via Apple Homekit.
Daarnaast wordt er gewerkt aan Philips Hue Filament-lampen: slimme lampen met een zichtbare gloeidraad. Deze lampen moeten onder meer met Zigbee en bluetooth werken, waardoor je mogelijk de keuze hebt om ze te gebruiken met en zonder Hue Bridge. Er komen drie versies op de markt: E27, G93 en ST19. Prijzen lopen uiteen van 19,95 tot 29,95 euro en de releasedatum zou ergens in de tweede week van september moeten zijn. Nieuwe versies van de Candle E14 en GU10 zouden ook bluetoothondersteuning gaan krijgen.
Bekijk ook Maker van wifilampen WiZ Connected overgenomen door Signify
Verder lijkt het assortiment van Philips Hue uitgebreid te worden met een nieuwe versie van de Go, de lichtbol die allerlei kleuren kan weergeven, met een betere stekkerpositie die minder opvalt. Hieronder het overzicht van nieuwe producten, prijzen en data. Let wel: de informatie kan nog veranderen, aangezien Signify zelf niets hierover naar buiten gebracht heeft.
  • GU10 (wit) nieuw design met bluetooth: 19,95 euro (week 36, 1e week september 2019)
  • GU10 (white ambiance) met bluetooth: 29,95 euro (week 36)
  • GU10 (white & color) met bluetooth: 59,95 euro (week 36)
  • Hue White Filament met bluetooth: 19,95 euro (week 37, 2e week september 2019)
  • Hue White Filament Edison met bluetooth: 24,95 euro (week 37)
  • Hue White Filament Globe met bluetooth: 29,95 euro (week 37)
  • Candle E14 met bluetooth: 19,95 euro (week 37)
  • Hue GO V2 met bluetooth: 79,95 euro (week 40, begin oktober 2019)
  • Fugato spot (meerdere configuraties): vanaf 89,95 euro (week 37, 2e week september 2019)
  • Argenta spot (meerdere configuraties): vanaf 89,95 euro (week 37)
  • Centura inbouwspot (meerdere configuraties): vanaf 64,95 euro (week 37)
  • Adore spiegellamp (meerdere configuraties): vanaf 149,95 euro (week 45, begin november 2019)
  • Adore badkamerspot (meerdere configuraties): vanaf 49,95 euro (week 45)
  • Smart Plug: €29,95 (introductiedatum onbekend)

 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Wat is het voordeel van BT met die lampen?

Momenteel ben ik aan het twijfelen om mijn keuken ook uit te rusten met Hue lampen. Ik heb 5 GU10 en 2 E27 daarvoor nodig. In mijn hall zou ik graag mijn lampen vervangen en dit is 4x het E14 model. Die zou ik dan met een sensor willen verbinden dat ze altijd aangaan bij beweging.

Die Hue White Filament lampen zou ik willen gebruiken voor mijn eetkamer en 1 voor de leeslamp in mijn living. Had ik eerst geen plannen voor maar omdat die lampen in mijn ruimte echte "eye catchers" zijn zal dit de perfect lamp daarvoor zijn. Nu gebruik ik traditionele gloeilampen met hetzelfde effect bij hun gloeidraad.

Maar die GU10, E27 en E14 gaan dus vervangen worden, of naast de huidige komen te staan. Is BT de moeite waard om te wachten? Maar misschien zijn er nog andere voordelen natuurlijk...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Dus als je een bridge hebt amper meerwaarde.. Mss zelfs een iets hoger gebruik door de BT.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Mijn brigdge staat op zolder, als ik straks lampen beneden glv kan installeren zonder bridge, dan graag !
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.112
324
113
Mijn brigdge staat op zolder, als ik straks lampen beneden glv kan installeren zonder bridge, dan graag !
Ik vermoed dat ze dan enkel met de gsm en een hue schakelaar te bedienen zijn.
Connecties met andere systemen en besturing van op afstand vereist internet.

Toch liever met bridge dan
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Ik vermoed dat ze dan enkel met de gsm en een hue schakelaar te bedienen zijn.
Connecties met andere systemen en besturing van op afstand vereist internet.

Toch liever met bridge dan
Dat denk ik niet maar valt af te wachten

Indien deze communiceert met je gsm, dan heeft je gsm internet en kan het zo ook denk ik
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.112
324
113
Dat denk ik niet maar valt af te wachten

Indien deze communiceert met je gsm, dan heeft je gsm internet en kan het zo ook denk ik
Ja, om de lampjes te bedienen met de Hue app op de gsm wel ja.
Maar wat als je van op afstand de lichten aan of uit wil doen? Of het valt je in dat je jouw reisschedule bent vergeten instellen? Als je een bridge hebt, dan kun gewoon vanaf het zwembad op reis die schedules activeren.

En wat met Kodi en Plex plugins? Of home assistant? Of IFTTT? Dat zijn allemaal REST API calls en dan moet je een bridge hebben. Bluetooth is gewoon een communicatie communicatie protocol, maar dat kan geen processing doen.

Ik ben er 100% zeker van dat je die bluetooth lampen met een bridge moet verbinden om te kunnen genieten van alle mogelijke features. Voor wie enkel IN zijn huis de lampen wil sturen met een GSM of schakelaar, is bluetooth voldoende.