• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Het smarthome en IoT topic!

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Wtf apple? Philips hue app werkt enkel onder ios 10? Moet ik mijn ipad met 9.3.5 maar in de vuilbak gooien?

Tja, vroeg of laat moet je toch upgraden, daar zullen ze wel voor zorgen.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Wtf apple? Philips hue app werkt enkel onder ios 10? Moet ik mijn ipad met 9.3.5 maar in de vuilbak gooien?

Dat ligt niet echt aan Apple maar aan Philips dat ze maar vanaf iOS 10 ondersteunen. Maar ze kunnen hun apps veel beter bouwen als ze gebruik maken van recente API’s en support voor oude platformen droppen.

Als software ontwikkelaar moet je veel consessies maken om compatibel te blijven met iOS 9 vandaar dat velen minimaal iOS 10 vereisen.

Kan je niet meer de oude hue app in de store vinden? (Versie 2.0)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
157
66
Tis maar hoe je het bekijkt, apple zou ook kunnen ios 10 supporteren op oudere tablets he....
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Wil ook wel eens met de Philips Hue beginnen, maar vraag me af of er ook fysieke winkels zijn die deze voeren. Kwestie om de eco-cheques die 'k hier liggen heb te gebruiken.
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Wil ook wel eens met de Philips Hue beginnen, maar vraag me af of er ook fysieke winkels zijn die deze voeren. Kwestie om de eco-cheques die 'k hier liggen heb te gebruiken.

Ik heb verschillende Philips Hue producten in de MediaMarkt gezien,misschien daar eens gaan zien?
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ondertussen is m'n Lightstrip binnengekomen .Installatie was weer een fluitje van een cent,onze 'bar' is nu netjes verlicht.:cool:
Next is onze inkom aanpakken denk ik (2 x GU10 + Sensor)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wil ook wel eens met de Philips Hue beginnen, maar vraag me af of er ook fysieke winkels zijn die deze voeren. Kwestie om de eco-cheques die 'k hier liggen heb te gebruiken.
Art en craft?
Ik heb alles installed maar moet nog instellen
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Wil ook wel eens met de Philips Hue beginnen, maar vraag me af of er ook fysieke winkels zijn die deze voeren. Kwestie om de eco-cheques die 'k hier liggen heb te gebruiken.
Bij Coolblue gaat het ook, maar dan moet je bestellen in een van hun fysieke winkels.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
De Hubo hier heeft ook een paar hue dingen liggen, maar wel geen super uitgebreid aanbod
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
OK bedankt, dan gaan we eens een tour moeten doen voor die Hue spullen :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mm got it working met de kodi hue app, maar als ik hem activeer merk ik wel lichte stutter, zodra ik het disable is de stutter weg
Kan iemand confirmen? Bij mij icm vero 4k
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik zou dit graag werkend hebben zonder stutter
iEmand?
Is er nog een andere manier? Dan de hue addon?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mm niemand? Net nog 2 lampen gekocht.
Btw verander titel eens in smarThome
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik zou dit graag werkend hebben zonder stutter
iEmand?
Is er nog een andere manier? Dan de hue addon?
Geen idee eerlijk gezegd. Kzou het eens vragen op het forum van cinema vision of Vero.
Ikzelf gebruik Callbacks2 in combinatie met m'n eigen scriptjes, maar daarvoor heb je wel een PHP servertje nodig. In combinatie met m'n Chromebox en Libreelec geeft dat geen problemen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Kun je die sharen aub? Ik krijg het op mn heupen dat stotteren
Vero zegt dat het aan de app ligt want ze zien niks in logs en van de maker vd addon krijg ik geen reply dus ik zoek een andere manier om te zien of het aan die addon ligt.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Kun je die sharen aub? Ik krijg het op mn heupen dat stotteren
Vero zegt dat het aan de app ligt want ze zien niks in logs en van de maker vd addon krijg ik geen reply dus ik zoek een andere manier om te zien of het aan die addon ligt.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Dit werd al eerder aangehaald in deze thread

Ik gebruik ook nog altijd de callbacks binnen Kodi ivm verlichting voor acties op films (start/stop/pauze etc)

Maar de lightmanager air speelt hier overal een centrale rol.Die stuurt commando's naar whatever you want. Verlichting (hue api via IP PUT commando's), stopcontacten, airco etc. (over ip, ir/rf). Die worden dan getriggered door de Harmony. Simpel gezegd: de harmony stuurt een action op de lightmanager. Sommige dingen lukten gewoon niet met Harmony of Homeassist. Dus mijn idee was achter het dummy gebruik van de Harmony, dan te stoppen wat ik wens via de lightmanager. Als ik dan nu iets wens te veranderen, moet ik gewoon maar een of andere actie veranderen op niveau van lightmanager. Ik vind het een zalig ding en vooral, het doet wat je vraagt zonder zeuren :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb die lightmanager mini nog.
Ik gebruik in mijn ht wel geen harmony meer
Kun je wat meer uitleg geven?
Wat en hoe ik het moet instellen met die callbacks.. 0,0 ervaring hier