• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Himediaplayers

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
De Himedia Q5 :

Q5ivindex.jpg
q5iv_1.jpg
Android 4.4 KitKat It's our goal with Android 4.4 KitKat to make an amazing Android experience available for our users.

4K2K UHD Video Playback The Q5 QUAD-CORE is capable of decoding and playing Ultra HD video,delivering an even clearer and better looking image when watching your media content on larger screens. The 4K2K UHD video playback feature means smoother edges and depth,producing a more detailed picture and a superior viewing expreience.

q5iv_2.png
q5iv_3.jpg
H.265 Hardware Decoding H.265 is a video compression standard,a successor to H.264. H.265 can double the data compression ratio compared to H.264 at the same level of video quality. Compared to H.264, H.265 can transfter the same quality video data at half of the bandwidth,so users can enjoy the high-resolution video even at a low-internet speed environment.

USB3.0 and Gigabit (1000Mbps) Ethernet USB3.0 is the third major version of the Universal Serial Bus standard for computer connectivity.USB3.0 is more than 10 times as fast as the high speed of USB2.0. For most networks,the transfer rate of a faster ethernet connection (roughly 12.5 megabytes per second) is the typical speed limit.That may be okay for transferring ordinary files,but it's painfully slow if you're trying to stream a high-definition movie to your living room. The solution? Move up to a gigabit network.

q5iv_4.jpg
inside_1.jpg
Brand New Aluminum Shell The brand new aluminum shell is high- efficeint in dissipating the heat generated when the CPU's working.HiMedia has established itself as the premium Android TV box manufacturer by designing its own high quality hardware.

7.1 Audio Downmix and passthrough are fully supported the 7.1 channel Dolby TrueHD and DTS-HD MA lossless HD-Audio formats.All other HD-Audio formats(i.e.5.1 channel DTS/DOLBY Digital)are similarly supported for both downmix and passthrough.

inside_2.jpg
inside_3.jpg
BD-ISO and 3D BD-ISO BD rips in BDMV format and ISO are supported for playback.3D BD-ISO rips are supported.Subtitles in BD rips are supported.All BD support is via custom BD-Lite menus,not the original disc menu.

XBMC Media Center XBMC is a media player that allows users to play and view most videos,music,such as podcasts from the Internet,and all common digital media files from local and network storage media.The Q5 QUAD-CORE comes with pre-installed XBMC,with integral hardware video decoding.

inside_5.jpg
inside_4.jpg
Google Play The pre-installed Play Store allows simple installation of your favourite Apps.

SKYPE Using Skype on the Q5 QUAD-CORE to stay in touch with your families,relatives and friends across the world.

inside_6.jpg
inside_7.jpg
Built-in WiFi The Q5 QUAD-CORE has a WiFi(2.4GHz 802.11b/g/n) with a great high gain antenna. Simply connect to any network wirelessly with any security type and stream you favorite content without the hassles of wires.

AirPlay AirPlay Steaming allows you to wirelessly steam media content from your iPhone,iPad or iPod touch to your HDTV.Show off your photos,videos,and more on your HDTV. AirPlay Mirroring lets you show exactly what's on your iPhone,iPad or iPod touch to everyone in the room.What you see is what your show.

inside_8.jpg
inside_11.jpg
Miracast Wireless screencasting of your media contents.

HiControl HiControl is a HiMedia Android Remote Control App.Available to download for free.

inside_9.jpg
inside_10.jpg
HiShare Wireless real-time streaming of your media content from Android devices.Available to download for free.

Samba,UPnP and NFS Using Samba,UPnP and NFS on the q3 QUAD-CORE to stream media content from your PC/NAS to your big TV screen.

inside_12.jpg
inside_end.jpg
Smart IR Remote Control The new smart IR remote with progrmmable keys offers a great easy way to control not only the Q5 QUAD-CORE but also the HDTV at your home.


Full specs: OS: Android 4.4 CPU: Hisilicon Hi3798C Cortex A9 Quad Core GPU: Mali 450 MP6 600MHz RAM: 2GB DDR3 ROM: 8GB eMMC Output: 4K(3840*2160) Language: Chinese and English WIFI: 2.4GHz 802.11 a/b/g/n Ethernet: 10/100/1000M File system: FAT32/NTFS/EXT3 Memory medium: External SATA hard disk, USB 2.0, USB3.0, SD/MMC card reader External SATA hard disk: Up to 4TB SD/MMC card reader: Up to 64GB Video Decoding: H.265 4K@30fps, H.264 4K@30fps/MPEG1/2/4 up to 4K@30fps, VC-1, WMV, Real7/8/9 up to 4K@30fps. Video Format: RM/FLV/MOV/AVI/MKV/TS/MP4/ISO/3D MVC/BDMV Audio Format: MP3,WMA,APE,Flac,AAC,Ogg,WAV, supports decode Dolby Digital Plus, DTS Picture Format: HD JPEG/BMP/GIF/PNG/TIFF Subtitle Format: pgs,srt,smi,sub,ssa,ass,sub+.idx 3D Function: Support Other functions: Support Google browser, HTML5, 2D/3D games, 3D Blu-ray, DTS, AC3 etc. Power Input: AC100-240V, 50/60Hz Power Output: DC/12V 2A Ports 1 x HDMI 1.4 Port 1 x SPDIF 1 x LAN 2 x USB 2.0 1 x USB 3.0 1 x External SATA 1 x MMC/SD 2 in 1 1 x Charging port HiMedia Q5 Quad Core Android TV Box Size: 170 x 115 x 24.5mm HiMedia Q5 Quad Core Android TV Box Weight: 450g HiMedia Q5 Quad Core Android TV Box Contain: 1 x HiMedia Q5 Quad Core Android TV Box 1 x Remote Controller 1 x HDMI Cable 1 x Charger







De Himedia M3 box (kleinere broer)

m3top.jpg
q5iv_1.jpg
Android 4.4 KitKat It's our goal with Android 4.4 KitKat to make an amazing Android experience available for our users.

4K2K UHD Video Playback The M3 QUAD-CORE is capable of decoding and playing Ultra HD video,delivering an even clearer and better looking image when watching your media content on larger screens. The 4K2K UHD video playback feature means smoother edges and depth,producing a more detailed picture and a superior viewing expreience.

q5iv_2.png
q5iv_3.jpg
H.265 Hardware Decoding H.265 is a video compression standard,a successor to H.264. H.265 can double the data compression ratio compared to H.264 at the same level of video quality. Compared to H.264, H.265 can transfter the same quality video data at half of the bandwidth,so users can enjoy the high-resolution video even at a low-internet speed environment.

USB3.0 USB3.0 is the third major version of the Universal Serial Bus standard for computer connectivity.USB3.0 is more than 10 times as fast as the high speed of USB2.0. For most networks,the transfer rate of a faster ethernet connection (roughly 12.5 megabytes per second) is the typical speed limit.That may be okay for transferring ordinary files,but it's painfully slow if you're trying to stream a high-definition movie to your living room. The solution? Move up to a gigabit network.

m3usb.jpg
m3lanya.jpg
Bluetooth 4.0 Built-in 4.0 Bluetooth;Energy-saving power design;0.3 seconds lateness;Working distance 100 meter;Support AES-128 code;Compatible with 2.0, 2.1 and 3.0.

7.1 Audio Downmix and passthrough are fully supported the 7.1 channel Dolby TrueHD and DTS-HD MA lossless HD-Audio formats.All other HD-Audio formats(i.e.5.1 channel DTS/DOLBY Digital)are similarly supported for both downmix and passthrough.

inside_2.jpg
inside_3.jpg
BD-ISO and 3D BD-ISO BD rips in BDMV format and ISO are supported for playback.3D BD-ISO rips are supported.Subtitles in BD rips are supported.All BD support is via custom BD-Lite menus,not the original disc menu.

XBMC Media Center XBMC is a media player that allows users to play and view most videos,music,such as podcasts from the Internet,and all common digital media files from local and network storage media.The M3 QUAD-CORE comes with pre-installed XBMC,with integral hardware video decoding.

inside_5.jpg
inside_4.jpg
Google Play The pre-installed Play Store allows simple installation of your favourite Apps.

SKYPE Using Skype on the M3 QUAD-CORE to stay in touch with your families,relatives and friends across the world.

inside_6.jpg
inside_7.jpg
Dual-Band Wi-Fi 802.11n Unlike conventional single-band WiFi, the M3 offers the use of both 2.4GHz and 5.8GHz frequency ranges.The 5.8GHz frequency is less prone to interference,and therefore offers far superior reliability and stability,perfect for those wishing to stream Full HD media content onto their M3.

AirPlay AirPlay Steaming allows you to wirelessly steam media content from your iPhone,iPad or iPod touch to your HDTV.Show off your photos,videos,and more on your HDTV. AirPlay Mirroring lets you show exactly what's on your iPhone,iPad or iPod touch to everyone in the room.What you see is what your show.

inside_8.jpg
inside_11.jpg
Miracast Wireless screencasting of your media contents.

HiControl HiControl is a HiMedia Android Remote Control App.Available to download for free.

inside_9.jpg
inside_10.jpg
HiShare Wireless real-time streaming of your media content from Android devices.Available to download for free.

Samba,UPnP and NFS Using Samba,UPnP and NFS on the m3 QUAD-CORE to stream media content from your PC/NAS to your big TV screen.

inside_12.jpg
inside_end.jpg
Smart IR Remote Control The new smart IR remote with progrmmable keys offers a great easy way to control not only the M3 QUAD-CORE but also the HDTV at your home.


Full specs:

OS: Android 4.4 CPU: Hisilicon Quad Core 1.5GHz GPU: Mali 450 RAM: 1GB DDR3 ROM: 8GB eMMC WIFI: 2.4GHz/5GHz 802.11 a/b/g/n Ethernet: 10/100 File system: FAT32/NTFS/EXT3 Output: 4K Video Decoding: H.265 4K@30fps, H.264 4K@30fps, MPEG1/2/4, VC-1, WMV, Real7/8/9. Video Format: RM/FLV/MOV/AVI/MKV/TS/MP4/ISO Audio Decoding: MP3, WMA, AAC, PCM Audio Format: MP3,WMA,APE,Flac,AAC,Ogg,WAV Picture Format: JPG/BMP/GIF/PNG Subtitle Format: pgs,srt,smi,sub,ssa,ass,sub+.idx Video Interface: Standard HDMI 1.4 Blutooth: V4.0 Card extension: Micro SD up to 64GB Language: Language: Chinese and English Ports 1 x HDMI 1.4 Port 1 x LAN 1 x USB 2.0 1 x USB 3.0 1 x TF card slot 1 x Charging port HiMedia M3 Quad Core Android TV Box Size: 142*142*62.5mm HiMedia M3 Quad Core Android TV Box Contain: 1 x HiMedia M3 Quad Core Android TV Box 1 x Remote Controller 1 x Charger




Let bij aanschaf dat je een UK model hebt !!! De Engelse firmware en hardware is een pak beter dan de chinese variant ! Het ene op het andere installeren gaat niet !!

Review van de M3 volgt !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Buiten wat fancy eye-candy van XBMC en 4K zie ik weinig meerwaarde tov pakweg een MED8ER X3D. In passthrough doet de MED8ER X3D ook ATMOS.

Al die andere toepassing & stuff (vb. Skype) gebruik je toch allemaal niet en wie zit nu te facebooken in z'n HT ....

Tenzij deze doosjes vb tegen 60MBytes/sec data zouden kunnen copieren (indien je een disk erin stopt) dat zou ik vb wel een pluspunt vinden. Véél mediaplayers hebben "gigabit" aansluiting maar dan copieer je tegen 9-11Mbytes/sec ofzo
1f609.png
Daar al testen van gezien ?


Wat kost de Q5 ? (inclusief invoerrechten die je mischien nog moet betalen?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
De M3 kost incl verzending 120 euro, de Q5 150 euro Dat kodi erop draait is voor mij veel meer dan fancy eye candy, en is op zich al een zeer grote reden dat dit een upgrade is tov een mede8er Maar goed, los van die discussie.. Draait er ook 4k op.., kun je er android games op spelen... en een hoop meer. Maar al die toepassingen is voor de ene belangrijk en voor de andere niet.

Je vraagt of dit een upgrade is tov een mede8er... Jazeker , het ding KAN veel meer dan een mede8er Alleen veel dingen zijn voor jou dan niet belangrijk... dat moet ieder voor zich uitmaken. Maar het is en blijft veel meer kunnen...

Dingen kopieren ernaartoe is niet van toepassing, je kan er zelfs geen hdd insteken.. Het is ook een mediaspeler, en geen NAS... Die dingen hou je immers beter gescheiden.. maar ook hier doet dat er niet toe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Skank zei:
Dingen kopieren ernaartoe is niet van toepassing, je kan er zelfs geen hdd insteken.. Het is ook een mediaspeler, en geen NAS... Die dingen hou je immers beter gescheiden.. maar ook hier doet dat er niet toe.
Tja, ze toeteren wel over een "veel snellere" USB3.0 aansluiten waar je een disk kan aanhangen ... het is dan ook niet gek om vb vanaf NAS wat data te verzetten... Ook deze Android inzetten als Torren-bak , news-leacher zal dan ook wel kunnen allemaal en dan is data-transferren aan 60Mbtytes/sec welkom natuurlijk ipv 9Mbytes/sec.

De rest inderdaad is persoonlijk, heb nog nooit 1 android game gestart eigenlijk op al mijn telefoons of tablet. Ik kan dan wel besluiten dat het voor mij alvast niet hoeft.

Als ik de komende jaren aan de 4K ga zullen we zien wat er op de markt is
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Waarom zou je vanaf je nas iets overzetten naar een externe hdd die aan je player hangT? Of waarom zou je vanaf je nas iets overzetten naar je hdd die in je player zit? Als je vanaf je player gewoon rechtstreeks vanaf je nas kan spelen?

Ik zie daar echt geen nut in eigenlijk.

En mocht je nu nog iets willen meedoen vanaf je nas buiten je huis, dan hang je gewoon een stickje of kleine hdd rechtstreeks aan je nas, ipv gans je player te moeten disconnecten. Maw ik zie je argumenten van dat schrijven echt niet rechtstaan p:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Skank zei:
Waarom zou je vanaf je nas iets overzetten naar een externe hdd die aan je player hangT? Of waarom zou je vanaf je nas iets overzetten naar je hdd die in je player zit? Als je vanaf je player gewoon rechtstreeks vanaf je nas kan spelen?

Ik zie daar echt geen nut in eigenlijk.

En mocht je nu nog iets willen meedoen vanaf je nas buiten je huis, dan hang je gewoon een stickje of kleine hdd rechtstreeks aan je nas, ipv gans je player te moeten disconnecten. Maw ik zie je argumenten van dat schrijven echt niet rechtstaan p:
Andersom ... je mediaplayer is een Torrent/newsleacher en je doet een copy naar je grote NAS voor permanente opslag. Verbruik zal weinig zijn (enkele watts) dus je zou 24/24 kunnen laten draaien etc. Al bij al valt de prijs mee, als het dan toch maar ergens rond 150,- kost cava, als het vb 2x de prijs van een MED8ER zou zijn...

Voor mij dus gewoon YAMP : Yet Another Media Player


We lezen je gebruikersreview wel als hij staat te draaien in je HT.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Goh, Kodi is tof en fancy, maar zo stabiel als mijne Mede8er is het toch niet. Allé, misschien is dat wel stabieler met die custom Android box en geoptimaliseerde firmware.

Ik kan een Mede8er nog steeds aanraden aan mensen die een simpele speler willen die alles slikt en geen nood hebben aan toeters en bellen.

Allé, begrijp mij niet verkeerd want ik gebruik nu veel meer de Chromebox met Kodi ipv m'n Mede8er, want die toeters en bellen interesseren mij wel
263a.png
Maar bij enkele van m'n films doet hem wel af en toe eens vies waardoor ik naar Mede8er moet switchen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
jvanhambelgium zei:
Andersom ... je mediaplayer is een Torrent/newsleacher en je doet een copy naar je grote NAS voor permanente opslag. Verbruik zal weinig zijn (enkele watts) dus je zou 24/24 kunnen laten draaien etc.Al bij al valt de prijs mee, als het dan toch maar ergens rond 150,- kost cava, als het vb 2x de prijs van een MED8ER zou zijn...

Voor mij dus gewoon YAMP : Yet Another Media Player


We lezen je gebruikersreview wel als hij staat te draaien in je HT.
Ik snap terug het nu niet hoor je mediaplayer als newsleacher

Laat je nas dat toch gewoon doen, en gebruik je mediaspeler waarvoor hij dient: media afspelen bovendien heb je , als die er is, maar beperkt plaats in je mediaspeler voor opslag

Die review komt er , echter eerst in de woonkamer
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
broodro0ster zei:
Goh, Kodi is tof en fancy, maar zo stabiel als mijne Mede8er is het toch niet. Allé, misschien is dat wel stabieler met die custom Android box en geoptimaliseerde firmware.

Ik kan een Mede8er nog steeds aanraden aan mensen die een simpele speler willen die alles slikt en geen nood hebben aan toeters en bellen.

Allé, begrijp mij niet verkeerd want ik gebruik nu veel meer de Chromebox met Kodi ipv m'n Mede8er, want die toeters en bellen interesseren mij wel
263a.png
Maar bij enkele van m'n films doet hem wel af en toe eens vies waardoor ik naar Mede8er moet switchen.
Daar ben ik het niet mee eens Kodi is voor mij rock solid Even stabiel als een mede8er die ik vroeger had, maar wel met VEEL meer mogelijkheden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Nu, kort komt het er hier wel op neer: als kodi je niks zegt, zoals HEEL veel mensen hier, dan moet je gewoon niet kijken naar deze mediaspeler en blijf je best bij je mede8er :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Skank zei:
Nu, kort komt het er hier wel op neer: als kodi je niks zegt, zoals HEEL veel mensen hier, dan moet je gewoon niet kijken naar deze mediaspeler en blijf je best bij je mede8er :p
Persoonlijk ga ik nu toch mee met Skank en z'n xbmc/Kodi verhaal - Ik heb alle mediaplayers eruitgegooid ten voordele van een pc met kodi erop. Maar ik had ook "drempelvrees" initieel -omdat het andere zo makkelijk was- wegens efkes onder de knie moeten krijgen (plugins etc). Grootste voordeel: om de x tijd kan je de grafische kaart veranderen. En een swap naar een betere VGA heeft me altijd al een beter beeld opgeleverd, really - spreek dan zelfs niet over dure VGA kaartjes.

Ook voor het afspelen van high res audio files doet die het ferm goed.

De overstap van xbmc naar kodi gaf wel een probleem met de app op iStuff - de boel crashte daarop, misschien werd dat inmiddels al opgelost, maar heb het niet echt nodig wegens de universele ab die netjes z'n ding doet binnen Kodi. Zelfs de vrouw kan ermee overweg, het ziet er gewoon allemaal netjes uit.

Nu bon, een i5/i7 met ssd is maybe wat overkill, maar snelheid raak je gewend en gezien het toch een pc is, durf ik die heel af en toe eens als PC te gaan gebruiken ook - ahja (zowel op TV, als Projectie).

Die mediaplayers blijven echter wel zeer interessant hoor: prijs/kwaliteit zit je zeer goed en iedereen kan zo'n ding met gemak bedienen. Den tijd van yadis op nen dune te zetten (ik zeg maar wat) ligt daar gelukkig ook al heel lang achter de rug
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Voor mij is het enige wat telt hoe die speler overschakelt van Kodi naar 3D BD-iso. Als dat goed werkt en de laadtijden van je catalogus zijn niet te lang dan interesseert me deze speler wel! Kortom geen geknoei meer om een 3D film te bekijken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Xenomorph zei:
Voor mij is het enige wat telt hoe die speler overschakelt van Kodi naar 3D BD-iso. Als dat goed werkt en de laadtijden van je catalogus zijn niet te lang dan interesseert me deze speler wel! Kortom geen geknoei meer om een 3D film te bekijken!
Hoe hij overschakelt kan je hier zien:

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=iqbZxnGEg-k</woltlab-metacode>

263a.png
Voor mij is dit meer dan goed. Die gast heeft meer dan 500 titels
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Die m3 ziet er in het echt heel goed uit
263a.png
Heb al foto's genomen voor de review lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Waar zet je dan je catalogus op? Ik heb meer dan 1000 titels. Wil geen eeuwigheid wachten op mijn covers!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Kan je kiezen.. op je mediaspeler (flash) of op een stickje of op een externe memory card of op je netwerk server Mogelijkheden genoeg, das echt geen issue ze
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Denk toch dat een ssd sneller is in laden dan een memory card?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Gij met je ssd :p Voor een paar jpg filekes? Ga je noooooooooooit merken en daarbij nogmaals, je kan daar geen ssd insteken en je kan volgens mij ook niet android op een ssd installeren lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
OK dan ben benieuwd naar je review!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Xenomorph zei:
OK dan ben benieuwd naar je review!
Heb je dat filmpje hierboven bekeken? Die gast heeft ook meer dan 700+ titels

Je ziet ook de externe speler... keert ook lekker en soepel terug naar kodi enz
 
Laatst bewerkt door een moderator: