• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Himediaplayers

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
lol, dit had ik dus al veel langer moeten doen hé!
1f606.png


Heb wel nog serieus moeten tweaken om het ding werkende te krijgen. De wrapper kon geen verbinding maken met men NAS via Smb omdat er een wachtwoord op zit.

Hier de oplossing gevonden: http://www.futeko.com/newforum/index.php?topic=813.0

Nu toch eindelijk een mooi vloeiend beeld zonder 1 hapering.

Bedankt Stijn! Zonder jou lag em in de vuilbak!
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Skank zei:
lol dan ist nie moeilijk alvorens buiten te gooien mss best eerst eens vragen wat doe ik mis
Puttermansz doet helemaal niets verkeerd. Als het out of the box niet werkt, dan ligt het probleem bij Himedia. Moeten ze maar standaard de wrapper installeren vind ik. Een "leek" is hiermee niet gediend namelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ToothLess zei:
Puttermansz doet helemaal niets verkeerd. Als het out of the box niet werkt, dan ligt het probleem bij Himedia. Moeten ze maar standaard de wrapper installeren vind ik. Een "leek" is hiermee niet gediend namelijk.
himedia zegt nt da je kodi moet gebruiken Kodi is een app staat los v mediaspeler., en die doet het perfect. Zoiezo zeg ik als je een mediaspeler koopt ben je vertrokken met tweaker, no matte welke
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Ik heb altijd gedacht dat het een probleem was met de refresh rate. Maar nooit een oplossing gevonden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Skank zei:
himedia zegt nt da je kodi moet gebruikenKodi is een app staat los v mediaspeler., en die doet het perfect. Zoiezo zeg ik als je een mediaspeler koopt ben je vertrokken met tweaker, no matte welke
Onzin, gezien ze Kodi + wrapper op hun toestellen propageren. @Puttermansz - installeer dus die wrapper
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Als het over Kodi gaat, lijkt alles te ingewikkeld of te veel moeite, maar bij andere systemen is dat maar normaal (bv. light manager ...)
1f644.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Eerlijk ik vind ook dat kodi op dit forum altijd te omslachtig is of te moeilijk maar idd andere dingen die gelijkaardig of moeilijker zijn , gaan dan vanzelf..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Hmm,,, ik gebruik nu Kodi ook al een hele tijd (op pc, zonder wrapper
263a.png
). Dat ding speelt alles wat ik er opgooi, dus we zijn content.

Bovenstaand voorbeeld is iets anders- een fabrikant die zgn mediaplayers levert, met een soft player/center als Kodi pre-installed, zou er zelf voor moeten zorgen dat alles 100% werkt vind ik wel. Tenminste, dat zoveel mogelijk media standaard kan worden afgespeeld zonder dat je moet uitvissen, héé, er is een wrapper beschikbaar zeg en dat lost mijn stotter issue op! Of ze moeten duidelijk vermelden dat de geleverde software zelf te finetunen/tweaken is.

Ik begrijp perfect dat mensen gewoon afhaken als zoiets out of the box niet werkt.Of dat mensen gewoon geen tijd willen steken om... destijd bij HDX/Popcornhour nooit iets moeten tweaken bv (tenzij je van die rudimentaire navigatie af wou ofzo - yadis tijdperk etc).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
Bij men laatste film had ik last van audio-sync problemen met een DTS:X track; Ik gebruik gewoon de mediaspeler, dus niet in kodi; Dacht even dat SPDIF ipv HDMI mij mss kon helpen, maar hiervan lees ik dat ze meestal de de meest geavanceerde tracks niet eens kan afspelen;
Is er een manuele correctie mogelijk in de Himedia? Of moet ik hiervoor in mijn receiver gaan prutsen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ToothLess zei:
Hmm,,, ik gebruik nu Kodi ook al een hele tijd (op pc, zonder wrapper
263a.png
). Dat ding speelt alles wat ik er opgooi, dus we zijn content.

Bovenstaand voorbeeld is iets anders- een fabrikant die zgn mediaplayers levert, met een soft player/center als Kodi pre-installed, zou er zelf voor moeten zorgen dat alles 100% werkt vind ik wel. Tenminste, dat zoveel mogelijk media standaard kan worden afgespeeld zonder dat je moet uitvissen, héé, er is een wrapper beschikbaar zeg en dat lost mijn stotter issue op! Of ze moeten duidelijk vermelden dat de geleverde software zelf te finetunen/tweaken is.

Ik begrijp perfect dat mensen gewoon afhaken als zoiets out of the box niet werkt.Of dat mensen gewoon geen tijd willen steken om... destijd bij HDX/Popcornhour nooit iets moeten tweaken bv (tenzij je van die rudimentaire navigatie af wou ofzo - yadis tijdperk etc).
dus volgens jou als Een firma een complete harDware pakket uitkomt , moet die zorgen dat alle software erop draait?
Wrong world.
Android boxen en kodi staan los van elkaar, je moet zelf uitzoeken of die software alles doet. Jouw kodi doet trouwens ook niet alles zoals je beweerd, gooi er maar eens 3d mvc erop los. Dus zou jij net zo goed een "wrapper" nodig hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Hmmm. Foutje met mijn Q5 vrees ik.. Ik wou de firmware update geven en heb per ongeluk de firmware van de Q5 Pro geinstalleerd... Zit nu al een tijdje te draaien op het Android logo. Dat gaat eens fout kunnen aflopen vrees ik..

Wat voor een gedacht is dat nu om beide spelers dezelfde naam te geven en uitzicht is ook al niet veel verschillend..

Hopelijk krijg ik hem nog aan de praat met de vorige software te installeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Sphinkx zei:
Hmmm. Foutje met mijn Q5 vrees ik.. Ik wou de firmware update geven en heb per ongeluk de firmware van de Q5 Pro geinstalleerd... Zit nu al een tijdje te draaien op het Android logo. Dat gaat eens fout kunnen aflopen vrees ik..

Wat voor een gedacht is dat nu om beide spelers dezelfde naam te geven en uitzicht is ook al niet veel verschillend..

Hopelijk krijg ik hem nog aan de praat met de vorige software te installeren.
Niet panikeren.
Dat kun je zeker terugdraaien!
Vraag anders hulp aan simon v futeko
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Heb het zelf kunnen oplossen.. Het ding uitzetten en de laatste versie van de Q5 er op gezet. Alles werkt terug..

Ik draai nu zelfs de custom software ipv orginele. Ziet er iets "mooier" uit. Komt onmiddelijk met Kodi 16.1. Kodi 17 is helaas niet mogelijk op Android 4.4..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Tijd voor een nieuwe
263a.png

Interesse?
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
Even tussendoor over de Himedia Q5 Pro, kan dat zijn dat die geen Bluray ISO menu's kan afspelen? Of is hier een workaround voor?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Cramer zei:
Even tussendoor over de Himedia Q5 Pro, kan dat zijn dat die geen Bluray ISO menu's kan afspelen? Of is hier een workaround voor?
menus? nee kan hij niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
vraagje:


Ik kan geen AAC 5.1 files afspelen met mijn Himedia.
Via de wrapper heb ik geluid maar geen beeld.
Via de interne Kodi speler lukt het wel maar dan hapert hij verschrikkelijk.

Iemand een oplossing hiervoor?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Of zou het kunnen dat mijn synology geen DTS kan transcoden?
 
Laatst bewerkt door een moderator: