• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Hoe ziet jullie bureau er uit?

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik dacht zelf om zoiets te doen:


Alleen, om zo clean te kunnen zijn.. hoe doen jullie dat?
een kleine pc?
Wat met speakers?
je hebt wel all-in one pc's, das redelijk clean

Ik weet het nog zo goe nie eigenlijk
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Om alles er wat clean te laten uitzien zoals bv met een all-in one computer zal niet volstaan.
Hiervoor heb je orde en discipline nodig wat in ons gejaagd leven niet altijd te combineren valt.
Vandaar dat mijn bureau die ik toch tracht zoveel op orde te houden achter een muurtje van 120cm hoogte heb geplaatst.
Zo blijft het beetje wanorde toch enigszins uit het zicht, net als de keuken 😀
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Moet wel lukken hoor..
Alleen weet ik niet goed voor de pc zelf..
all in one
of met docking?

of geen vaste pc meer en enkel laptop..
i dunno
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Plaats je pc in een kast.... dan keyboard en muis wireless ,
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Mini-ITX pc'tje bouwen als ge hem op uw bureau wilt. Ofwel zo'n kast maken onder uw bureau waar de bak in kan staan. Wel best iets dat nog wat open is zodat je pc nog frisse lucht krijgt.

All in one PC's zijn meestal maar meh kwa specs en beeldscherm. Mijn pa heeft er zo ene en dat zou ik zelf nooit kopen. Een iMac is zowat de enige AIO die deftig is, maar kost wel 2000+
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Proper genoeg voor mij:
fzmtP0J.jpg


De pc's staan links en rechts in de kast.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Mini-ITX pc'tje bouwen als ge hem op uw bureau wilt. Ofwel zo'n kast maken onder uw bureau waar de bak in kan staan. Wel best iets dat nog wat open is zodat je pc nog frisse lucht krijgt.

All in one PC's zijn meestal maar meh kwa specs en beeldscherm. Mijn pa heeft er zo ene en dat zou ik zelf nooit kopen. Een iMac is zowat de enige AIO die deftig is, maar kost wel 2000+

Bwa , hangt ervanaf wat je met een all in one wilt doen .
Ik heb er nu nog eentje in gebruik en deze moest enkel maar Office draaien en voor de rest het gewone wat iedereen doet...werkt hier nu nog probleemloos en nog heel ,heeeel,heeeeeeeeeel veel schijfruimte over.
Ik gebruik deze nu ook om mijn gameke op te spelen en dat gaat misschien niet met alle toeters en bellen open maar het gaat nog wel deftig genoeg voor mij.
Mijn moeder heeft zo een mis gamecomputer all in one cadeau gekregen van mij ...(dus een echt game machine ) en buiten surfen en Facebook moet die niks zwaarder draaien dan af en toe zo eens een kaardspelleke.
Voor de rest werkt dat ding en doet wat het moet doen en nog heel,heeeeel,heeeeeeeeeel veel schijfruimte over.

Die maken haast geen lawaai als ze werken en kwestie van scherm ....den dat voor Office en dergelijke 24” wel voldoende moet zijn .
Ik zou juist gene Mac kopen omdat deze in verhouding gewoonweg te duur is met hetgeen ze erin steken (en voor dat appel symboolke betalen we al genoeg )...leg ze maar eens qua specs naast elkaar.

En ja heb ik al gezegd dat ik heeel, heeeeeeeel, heeeeeeeeeeeel , heeeeeeeeeeeeele veel schijfruimte over heb.


Nu Skank Skank , gaat uwen bureau ook zo groot moeten zijn?
Ik gebruik hier nu gewoon een tafel die tegen de muur staat (oké een grote stevige tafel ) en heb plaats genoeg en ge kunt niets laten slingeren (alléé)
Ik heb gewoon die plaats nodig omdat ik soms de pc , laptop en ipad tegelijk gebruik ...en ge moet die toch ergens kunnen neer zetten . ;)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Die maken haast geen lawaai als ze werken en kwestie van scherm ....den dat voor Office en dergelijke 24” wel voldoende moet zijn .
Ik zou juist gene Mac kopen omdat deze in verhouding gewoonweg te duur is met hetgeen ze erin steken (en voor dat appel symboolke betalen we al genoeg )...leg ze maar eens qua specs naast elkaar.

En ja heb ik al gezegd dat ik heeel, heeeeeeeel, heeeeeeeeeeeel , heeeeeeeeeeeeele veel schijfruimte over heb.

Het is niet alleen de CPU enzo die telt he. Ook het scherm in die dingen is van belangrijk. Die van mijn pa is 1080p en dat ziet er niet uit op 24-27". En dan een TN paneel er in waarbij is alles floe is. De iMacs en Macbook pro's hebben echt hele goeie schermen ingebouwd, maar het prijskaartje is wel navenant.

En ik gok dat als ge heeeeeel veel plaats over hebt, dat nog een klassieke HDD is en geen SSD? Want het verschil is toch wel enorm tussen een SSD en HDD.
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Ik werk van thuis uit, dus bureau moet netjes, maar ook gezellig zijn.

Bureau zelf is een standing desk van de Ikea. Laptop wordt gewoon gedocked voor scherm, ethernet, usb aansluitingen etc. Kabels, docks, voedingen etc zitten allemaal onderaan het bureau verstopt, inclusief stroomblok. Op die is de desk clean met de buitenwereld verbonden en zitten de kabels niet in de weg wanneer naar standing esk wordt gegaan.

Dng6icg.jpg
tFtGasN.jpg
zIC3Owo.jpg
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik werk van thuis uit, dus bureau moet netjes, maar ook gezellig zijn.

Bureau zelf is een standing desk van de Ikea. Laptop wordt gewoon gedocked voor scherm, ethernet, usb aansluitingen etc. Kabels, docks, voedingen etc zitten allemaal onderaan het bureau verstopt, inclusief stroomblok. Op die is de desk clean met de buitenwereld verbonden en zitten de kabels niet in de weg wanneer naar standing esk wordt gegaan.

Dng6icg.jpg
tFtGasN.jpg
zIC3Owo.jpg


Docking is ook een optie bij mij, nog niet zeker
wow die starwars lego is de max
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Het is niet alleen de CPU enzo die telt he. Ook het scherm in die dingen is van belangrijk. Die van mijn pa is 1080p en dat ziet er niet uit op 24-27". En dan een TN paneel er in waarbij is alles floe is. De iMacs en Macbook pro's hebben echt hele goeie schermen ingebouwd, maar het prijskaartje is wel navenant.

En ik gok dat als ge heeeeeel veel plaats over hebt, dat nog een klassieke HDD is en geen SSD? Want het verschil is toch wel enorm tussen een SSD en HDD.


Opstarten van. os vanop SSD en de rest gewoon op een hdd van 1 TB..... meer als genoeg voor dagdagelijks gebruik.
Of dacht je nu dat Apple enkel ssd gebruikt en ik,heb een goed scherm (zou eens moeten kijken welke resolutie die aankan maar die,staat dus zeker niet op zijn max want dan zijn de lettertjes te klein . :p )
Den Dell vroeger ook had zo een speciaal scherm die een heel hoge refresh en resolutie aankon maar heeft daar nooit op gestaan...
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Opstarten van. os vanop SSD en de rest gewoon op een hdd van 1 TB..... meer als genoeg voor dagdagelijks gebruik.
Of dacht je nu dat Apple enkel ssd gebruikt en ik,heb een goed scherm (zou eens moeten kijken welke resolutie die aankan maar die,staat dus zeker niet op zijn max want dan zijn de lettertjes te klein . :p )
Den Dell vroeger ook had zo een speciaal scherm die een heel hoge refresh en resolutie aankon maar heeft daar nooit op gestaan...

Als je een scherm niet in zijn native resolutie gebruikt, dan ga je inboeten aan beeldkwaliteit (waziger). Om grotere tekst te hebben kan je gewoon de schaal aanpassen (wat op hidpi schermen normaal automatisch moet gebeuren tussen 150% en 200%)
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Niet als daar een goede grafische kaart in zit. ;)
En een goed scherm doet ook wonderen. ;)

Is trouwens niet alleen voor teksten hoor....mijne game pc kan zonder probleem 4K resolutie aan maar toch speel ik op 1080P...en geen wazig beeld hoor
Ondanks dat ik op een 103” beeld speel. ;)
Anders zou uwe 4K tv een wazig beeld moeten geven als je naar tv of naar Netflix kijkt. ;)

Maar soit we wijken af.
 
Laatst bewerkt:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
De mijne thuis is een stuk opgeruimder dan op het werk. Stapels papieren daar. Wel een nieuwe beeldscherm gehad vandaag, 27" LG met USB-C ... dus één kabel van MacBook Pro naar scherm en MacBook wordt op die manier ook opgeladen. Qua kabel dan wel netjes opgeruimd :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
docking dus.
Nu ik vind die macs veel te duur voor wat het is
dan kan ook met een niet mac


ik vraag me alleen af of dat makkelijk werkt, laptop naar docking en dan typen op je laptop maar niet naar dat scherm kijken maar wel het scherm erboven