• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home assistant

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Voor de nfc tags:
Zelf ben ik van plan ooit nfc te gebruiken voor:

- idd zoals hier gezegd, om contact te maken met wifi voor de gasten
- tag in de auto die een script/routine in gang zet "ik kom naar huis" dit in 2 versies (voor vrouw en voor ik)
- tag op nachkastje om slaaproutine in gang te zetten. Ik heb reeds zo'n routine in google die een script aanroept in ha , maar daarbij gaan bepaalde lampen nog even aan (en sommige uit) maar sommige blijven aan. Waarbij ik dan altijd nog een drukknop heb alles uit... die tag zou de alles uit kunnen doen, maar ook mn wekker zetten (daar zit geen vaste routine in) dus indien ik geen wekker wil, gewoon niet op de nfc tag leggen

Nog nieuws in upcoming version


Ook zeer handig !
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Je kunt ook een simpele QR code genereren om verbinding te maken met het wifi netwerk :p
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Zucht. Ik had er goeie hoop op dat het nu wel ging werken maar terug niet meer beschikbaar. Mijn automations werken ook niet meer. Als ik Pi check is plots mijn ip veranderd 😳

Maar via nieuwe ip geraak ik ook niet op HA.

Edit: Hmm. Misschien ligt het aan Telenet... Want ganse netwerk lag er uit omwille van werken. Nu werkt het wel weer. Dus hopelijk blijft het zo :)
 
Laatst bewerkt:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Jij al gehad dat ineens niets van Hue bereikbaar was? Kan mss wel liggen aan de werken aan Telenet netwerk. Maar niets werkt nog van Hue. Waardoor mijn automations ook niets meer doen.

Mijn Netatmo werkt wel nog. Daar wordt alles mooi weergegeven. Spotify is ook een probleem want daar moet ik plots een re authentication doen.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Voor mij is het simpelste gewoon SSHen naar de Pi en de zip rechtsreeks downloaden via curl.

Maar als dat Chinees klinkt: Samba addon zoals Skank Skank zegt is waarschijnlijk gebruiksvriendelijker :)

FYI. Ik heb je methode gebruikt Philip Philip . Gaat idd vlot.

Helaas is wel nog altijd alles van Hue onbereikbaar. Ga eens moeten checken of het niet aan de interactie HA en Hue bridge kan liggen.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Jij al gehad dat ineens niets van Hue bereikbaar was? Kan mss wel liggen aan de werken aan Telenet netwerk. Maar niets werkt nog van Hue. Waardoor mijn automations ook niets meer doen.

Mijn Netatmo werkt wel nog. Daar wordt alles mooi weergegeven. Spotify is ook een probleem want daar moet ik plots een re authentication doen.
Die re-authentication van spotify had ik ook, das door de nieuwe versie
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Jij al gehad dat ineens niets van Hue bereikbaar was? Kan mss wel liggen aan de werken aan Telenet netwerk. Maar niets werkt nog van Hue. Waardoor mijn automations ook niets meer doen.

Mijn Netatmo werkt wel nog. Daar wordt alles mooi weergegeven. Spotify is ook een probleem want daar moet ik plots een re authentication doen.

Normaal moet je toch aan je pi (HA) geraken van binnenuit, heeft niks met telenet te maken, enkel je intern netwerk.

Wat hue betreft, jij gebruikt nog die bridge? Tijd om over te schakelen op conbee stick :p
Ik had dit ook, maar was vermoedelijk eigen schuld door werkzaamheden in de kast.. gewoon ff mn stick verleggen en alles was/is nog steeds terug
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Idd. Maar er was echt een probleem met mijn netwerk op vrijdag. Ik geraakte zelfs niet op mijn server.. Heel bizar. Sindsdien kan mijn HA Hue ook niet meer bereiken. Nu nog steeds niet dus.

Ik heb die stick, maar omwille van onzekerheid van HA ben ik daar nog niet aan begonnen. Misschien goeie reden nu gevonden voor het wel te doen... Maar blijft wel iets bizar hoor.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Yep. Eens kijken hoe ik die stick moet installeren. Want jij hebt daar op begin ook wat mee gesukkeld zeker?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Philip Philip
Sinds 0.115 krijg ik volgende melding, enig idee?

The following integrations and platforms could not be set up:

  • customizer
Please check your config.