• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Interview StefaanD

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
StefaanD,


Je bent uitverkozen met je dedicated als HT van de maand.

Graag hadden we dan ook deze interview met jou gehouden, je mag als eerste de spits afbijten

Kopieer en plak de vragen, en gelieve ze dan uiteraard te beantwoorden.

De vragen en antwoorden komen ook op onze facebook community pagina te staan.

Veel succes !


- Stel je eigen ht ruimte en opbouw ervan eens zelf voor.


- Welke film brengt voor jou het beste uit je eigen HT naar voor?


- Hoe vaak gebruik je de HT en hoe vaak is dit dan voor films/series en hoe vaak voor muziek?


- Welk onderdeel van je complete setup waardeer je het meest?


- Wat wil je in je eigen setup nog beter zien?


- Wat zie jij als een toegevoegde waarde voor films? 3D of 4K?


- Hoe zie jij de toekomst van het ht gebeuren?


- Kan je een leuke/grappige anekdote vertellen over je ht ?


- True of false: Een HT is geen echte HT als het geen dedicated ruimte is.


- Wat vind je het leukste aan ons forum?


Graag ook een foto die we als cover kunnen gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
- Stel je eigen ht ruimte en opbouw ervan eens zelf voor.</strong>



Eerst begonnen met een supermarkt-model TV. Tja toen net een huis gekocht en alle noodzakelijke kosten voor meubels e.d., dus veel was er niet meer over voor een deftige kijkkast.



Na nog een CRT en wat DVD spelers versleten te hebben begin mei 2009 de boel eens goed bekeken en 'k wou toen gewoon beter beeld en geluid, maar als groentje koos 'k voor een soundbar (Philips HTS8140 Soundbar) wat zogenaamd surround geluid zou moeten opleveren, in mijn dromen dus. De TV werd toen ook mijn eerste niet bakbeest maar platte LCD namelijk de Philips PES0001D samen met nog een Panasonic BD60 blu-ray speler.



Begin 2010 dan maar eens de ganse boel omgegooid en de zithoek werd eethoek en omgekeerd. Dit omdat in wat nu dus de zithoek is, de ruimte beter is, meer rechthoekig zeg maar en geen schouwen en trap die in de weg zitten. Dan ook de nodige kosten gemaakt en een receiver gekocht met losse luidsprekers, namelijk een Onkyo receiver en Focal luidsprekers uit de 700 reeks.



Na nog tal van veranderingen, aanpassingen, verkopen en aankopen zit 'k op mijn huidige set bestaande uit;



Luidsprekers : 7.1 opstelling met Focal 826V (fronts), 800CC (center), 806V (surround links en rechts), 800SR (surround back) en een BK XXLS 400FF gesloten subwoofer.

Versterking : Marantz AV7005 processor, Marantz MM7025 om de fronts aan te sturen en een Marantz MM7055 die de 5 andere luidsprekers aanstuurt.

Bronnen : Oppo BDP-93 regiovrije speler, Dune Prime 3.0 en een Mac Mini momenteel met Plex

Scherm : Panasonic TX-P65VT60E



- Welke film brengt voor jou het beste uit je eigen HT naar voor?



Moeilijk te zeggen, er zijn zoveel films die een mooi plaatje en mooie audio track hebben, waarvan 'k achteraf, wow dat was nu eens de totale beleving. Kan er moeilijk namen op plakken.   Voor demo's gebruik 'k wel eens de htforum demo disc, daar staan een aantal goeie fragmenten op om beeld, surround en subwoofer eens aan de tand te voelen.



- Hoe vaak gebruik je de HT en hoe vaak is dit dan voor films/series en hoe vaak voor muziek?



Set wordt eigenlijk voor de bijna 100% gebruikt voor films en eigenlijk nooit voor muziek. Op de bank zitten en echt luisteren naar muziek, dat lukt me nooit. Na een kwartiertje ben 'k toch al weer bezig met iets anders.

Muziek luister 'k vaker aan de werk Mac via een AudioEngine DACje op een paar AudioEngine A5 actieve luidsprekers. Héél tevreden van die opstelling.   Hoe vaak, nou ja eigenlijk zo vaak mogelijk
1f609.png




- Welk onderdeel van je complete setup waardeer je het meest?



Er is niet echt iets dat er met kop en schouders boven uit steekt, denk dat mijn set in verhouding redelijk goed gebalanceerd is. Als 'k toch iets moet kiezen dan zal dat de Panasonic Plasma zijn, wat deze van plaatje op het scherm kan toveren verbaasd me na de kleine 6 maanden dat 'k deze heb nog altijd.



- Wat wil je in je eigen setup nog beter zien?



Niet meteen upgrade plannen. Zoals reeds aangehaald ik denk dat mijn set redelijk in balans is
263a.png


Misschien wat de AB betreft in de toekomst. De universele AB (Philips Pronto) die 'k nu heb wordt al een tijdje niet meer gebruikt.



Zeker tevreden met hoe de set nu is ... the future so bright i got to wear shades
1f606.png


- Wat zie jij als een toegevoegde waarde voor films? 3D of 4K?



4K ben 'k nog niet echt van overtuigd, er zijn nog haast geen bronnen en degene die er zijn upscalen alleen maar omdat er nog geen schijfjes zijn. Ga echt niet nog eens mijn BD's gaan vervangen door wat er ook aan 4K gaat uitkomen.



3D voegt voor bepaalde films zeker wat toe voegen, maar ook hier is het voor mij geen must, verre van zelfs. Kijk nu af en toe een 3D film omdat het eindelijk kan sedert de laatste component in de keten (scherm) nu ook 3D aankan. Maar heb nooit gestreefd om 3D te hebben ... it kinda happen to me.

- Hoe zie jij de toekomst van het ht gebeuren?



Sorry geen mening, de glazen bol zit momenteel in de vaatwas
lol.gif


- Kan je een leuke/grappige anekdote vertellen over je ht ?



Er schiet me niet meteen iets te binnen. Moest dat toch nog komen dan wordt het hier wel aangevuld.

- True of false: Een HT is geen echte HT als het geen dedicated ruimte is.



False tot en met. Een echte HT in de woonkamer kan zeker, het is maar net hoe je zelf HT ervaart en wat je eisen zijn. Dat je in een dedicated meer kan doen op akoestisch vlak dat mag duidelijk zijn.

<strong>- Wat vind je het leukste aan ons forum?




De voorkant
263a.png
Nee serieus altijd leuk om met gelijkgestemde zielen van gedachten te kunnen wisselen en ook gewoon om nieuwe dingen te leren.





Foto van de huidige situatie, helaas met flits.  
GroteFoto-JN3CZLFA.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Leuk geschreven, Stefaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Bedankt voor het verslag
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Heb je nu ook die foto?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Leuk om lezen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Bedankt Niel, Rik en Lucas. Stijn foto toegevoegd aan het interview bericht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
inderdaad, leuk geschreven!
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: