• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

IP camera's

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ip camera's zijn ook hot, en in diverse vormen en formaten terug te vinden. Echter blijkbaar zoek ik nog steeds een gat in de markt.
Namelijk outdoor camera's met PoE ondersteuning en die werken met google home.

Damn you!
Ik had beter gewoon voeding voorzien.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Wat is het voordeel dat ze werken met Google Home?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
En? Ben nog niet helemaal mee... wat is het voordeel om die op de Google hub te kunnen zien?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Je wil toch ergens je beeld van de camera op zien?
Waar zou je het anders willen tonen?
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
ik weet niet wat jij verwacht van een camera systeem, maar ik wil beelden kunnen opvragen op mijn smartphone als ik niet thuis ben en eventueel op mijn pc als er iets gebeurd is. Voor de rest wil ik alarmen kunnen instellen op beweging gedurende een bepaalde periode.
Dus wat de meerwaarde van Google Home is weet ik niet. Voor mij werkt Unifi Protect perfect.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
ik weet niet wat jij verwacht van een camera systeem, maar ik wil beelden kunnen opvragen op mijn smartphone als ik niet thuis ben en eventueel op mijn pc als er iets gebeurd is. Voor de rest wil ik alarmen kunnen instellen op beweging gedurende een bepaalde periode.
Dus wat de meerwaarde van Google Home is weet ik niet. Voor mij werkt Unifi Protect perfect.

Pc vind ik omslachtig, smartphone wel.
Op google home, is feitelijk hetzelfde als smartphone

Ik weet niet wat jij daar zo raar aan vindt :p
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Yup

Nest IQ is gewoon een camera?
Ik snap niet goed waar je heen wil?

Ik wil de beelden van mn camera daar ook op kunnen zien, zonder dat ik een pc moet aansteken of mn smartphone grijpen

(naar mn smartphone grijpen doe ik wanneer ik niet thuis ben, en dingen wil zien)
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Gewoon bij de fabrikant even checken welke cam’s er al of niet compatibel zijn met je nas.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
alles kan en mag natuurlijk, maar als je bereid zou zijn Google hub te laten vallen heb je heel veel opties, die mogelijks behalve hub andere voordelen bieden.je gsm/ tablet is toch even handig als je hub of nie?

ps. Heb je nu reeds vlans en vpns ingericht op je ubi vpn Gateway?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
alles kan en mag natuurlijk, maar als je bereid zou zijn Google hub te laten vallen heb je heel veel opties, die mogelijks behalve hub andere voordelen bieden.je gsm/ tablet is toch even handig als je hub of nie?

ps. Heb je nu reeds vlans en vpns ingericht op je ubi vpn Gateway?

Voor de camera en ook de rookmelders? Zeg es?
De videobel daarbuiten gerekend?

Ivm vlans en vpn -> neen nog niet : help mij daar gerust bij ;)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
ik bemerk enkel dat je wat vast zit en vele vragen hebt met de keuze van ip camera’s etc. Wat volgens mij je verder kan helpen met het nemen van een voor jou “juiste keuze”, is, om effe wat afstand te nemen van alle toeters en bellen op de vele websites van de leveranciers. Stel dan voor jezelf de vraag wat jij nu echt wil en nodig hebt en waarom?

vb. Toen je de ubi vpn Gateway wou kopen, was je heel overtuigt dat je zowel vpns als vlans nodig had... nu merk je zelf dat je die eigenlijk niet gebruikt ;-)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Voor mezelf (ik heb al alarm systeem) zou ik een aparte bel nemen en dan de ubi cameras, of de netatmo.. hoewel het dan niet vasthangt aan mn alarmsysteem
Maar moet dat wel?

Voor de vriend van me (die heeft nog niks.. geen cameras, geen alarm, geen deurbel, geen rookmelders...) : daar is juist de vraag moeilijker..
Wat pakken..
Alarm en rookmelders samen en dan ook de cameras en deurbel apart? of de cameras bij alarm?
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
204
46
36
Ik heb hier camera's van Wyze hangen... Integratie met HA, Alexa of Google home alsook IFTTT Zouden allemaal mogelijk moeten zijn al zijn er veel integraties met Alexa niet beschikbaar in europa op dit moment aangezien Wyze vooral voor de Amerikaanse markt beschikbaar is.
Zeer tevreden van trouwens ZEKER prijs/kwaliteit
alsook wacht ik op hun videodoorbell
kheb ook 2 contactsensors hiervan en in April ga ik nr Amerika en neem ik nog 2 setjes mee, zeer tevreden hiervan...
Alles is ook zeer klein en makkelijk te "verstoppen" in het huis ;-)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Kun je hier niet kopen? Of wel?
Uiteindelijk zijn het unifi camera's geworden bij m'n vriend
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
204
46
36
Kun je hier niet kopen? Of wel?
Uiteindelijk zijn het unifi camera's geworden bij m'n vriend

Jawel, met importkosten dan natuurlijk ma dan is het nog schandalig goedkoop voor de cameras die je in je handen krijgt
Ze hebben wel onlangs pas een mega groot data lek gehad ma kben serieus voorstander van dat bedrijf en de communicatie naar hun community toe en uiteindelijk zijn er geen passwoorden ofzo gelekt geweest...
hun videodoorbell ga ik ook nemen alsook hun outdoor cameras, beiden nog in ontwikkeling trouwens maar komen dit jaar uit...

Indien je geduld hebt en je wilt er zo een paar hebben, kan ik ze altijd laten meenemen dr mn zus, die komt een keer of 4 / jaar terug naar België en kdenk dat de douane nu niet moeilijk zal doen voor een camera van 25 dollar