• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kodi topic

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Blijkbaar was mijn ISO probleem een gevolg van upgraden van versie 18.9 naar 19.0 op mijn Shieldtv Pro, heb vandaag mijn 2de toestel ontvangen dus onmiddellijk naar versie 19.1 en ondervond geen problemen. Dus heb ik mijn ander toestel op factory reset gezet en voilà.....alle iso werken.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Hebben jullie soms een probleem dat het scrappen traag is? Individueel scrap lukt dikwijls ook niet omdat het niet selecteerbaar is. Soms moet ik gewoon via de verkenner naar een bepaalde film of serie gaan omdat hij maar niet wordt toegevoegd aan de bibliotheek. :mad:
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Hebben jullie soms een probleem dat het scrappen traag is? Individueel scrap lukt dikwijls ook niet omdat het niet selecteerbaar is. Soms moet ik gewoon via de verkenner naar een bepaalde film of serie gaan omdat hij maar niet wordt toegevoegd aan de bibliotheek. :mad:
Scrapen stopt soms omdat hij niet kan verbinden met de externe server, maar als je op continue drukt gaat hij verder, wat ik wel heb is missing posters en fanart.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Goh. Ik heb Watchdog geinstalleerd. Dus er is een contante check naar nieuwe files. Dat is allicht ook de reden waarom refresh dikwijls niet werkt bij mij omdat dit momenteel al aan het scannen is. Probleem is dat hij sommige files niet kan vinden... Ik vermoed dat ze wel gevonden worden maar dat de juiste info niet gevonden wordt. Ik probeer dit op te lossen door NFO's te plaatsen met link naar tvdb, imdb en TMDb. Helaas zonder succes bij sommige zaken...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Hebben jullie soms een probleem dat het scrappen traag is? Individueel scrap lukt dikwijls ook niet omdat het niet selecteerbaar is. Soms moet ik gewoon via de verkenner naar een bepaalde film of serie gaan omdat hij maar niet wordt toegevoegd aan de bibliotheek. :mad:

Hier geen probleem met scrapen, maar ik gebruik emby om te scrapen he.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Ik ben lang aan het sukkelen geweest met de ondertitels in Kodi (Vero 4K) samen met mijn 21:9 scherm, maar eigenlijk is het simpel als je weet 😊
Bij 16:9 films staan de ondertitels in de zwarte balken ongeacht welke settings je neemt in Kodi en als je dan de PJ inzoomt zodat de zwarte balken weg zijn, zijn ook de ondertitels natuurlijk weg 😢 Bij 21:9 krijg je het ingesteld dat ze boven de zwarte balken staan en dan is er geen probleem.

Maar de oplossing is simpel, hang een keyboard aan de Vero en met CTRL + de pijltjes toetsen kan je ondertitels zoveel verschuiven als je wil. Ik wist dit niet en via de menu's in Kodi vind je dit nergens terug.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Xenomorph

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Had dat gezegd, ik weet ook een oplossing ;)
Je kan de plaats van je ondertitels aanpassen door naar beeldkalibratie te gaan in kodi ;)