• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kodi topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Sphinkx zei:
Ah! Daar was ik ook op aan het wachten.. Weet direct wat doen. Eerst update naar Android 7 op mijn HiMedia. Daarna de update naar Kodi 17...
ik doe exact hetzelfde
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Ik zit nog altijd op Isengard volgens mij :p zolang het werkt zie ik niet meteen de zin om te updaten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Skank zei:
ik doe exact hetzelfde
Ik dus niet... Mijn Q5 zit op Android 4.4 en kan daarom niet naar Kodi 17. Dat is pas mogelijk vanaf versie 5...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Amai mijne kodi is ook geupdate, ik vond eerst mijn weg niet meer. Het is een totale make-over
1f606.png
Moest denk ik 3 minuten zoeken tegen ik de lijst met films kreeg haha...

Weet niet als ik het tof vind, maar dat is altijd zo met verandering, moet je wat gewoon worden hé
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Iemand die Tidal gebruikt op Kodi? Momenteel gebruik ik de Windows 10 app.
Ik ben ingelogd met mijn account, ik zie mijn muziek en artwork, maar als ik iets wil afspelen krijg ik eerst een popup "Tidal authorisation problem" en dan krijg ik volgend bericht "Een of meer items konden niet worden afgespeeld. Controleer het log voor meer informatie over dit bericht.
Quality staat op "Lossless".

Soundcloud werkt wel een muziek op mijn NAS werkt ook.

Moet ik nog een Audio Decoder installeren/activeren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Seagull zei:
Iemand die Tidal gebruikt op Kodi? Momenteel gebruik ik de Windows 10 app.
Ik ben ingelogd met mijn account, ik zie mijn muziek en artwork, maar als ik iets wil afspelen krijg ik eerst een popup "Tidal authorisation problem" en dan krijg ik volgend bericht "Een of meer items konden niet worden afgespeeld. Controleer het log voor meer informatie over dit bericht.
Quality staat op "Lossless".

Soundcloud werkt wel een muziek op mijn NAS werkt ook.

Moet ik nog een Audio Decoder installeren/activeren?
Elke IT'er hier denkt na uw eerste zin: "waarom zou je een scheduler willen gebruiken bij Kodi?"
1f606.png


On-topic, nee, gebruik ik niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
<h1>Filmindustrie is bezorgd over illegaal gebruik Kodi</strong></h1>
Bron: https://tweakers.net/nieuws/

De voorzitter van de MPAA, de belangenbehartiger van de filmindustrie, spreekt zijn zorgen uit over het illegale gebruik van Kodi. Hij schaart het gebruik van add-ons waarmee illegaal films te vinden zijn voor het mediacenterplatform onder de 'nieuwe generatie van piraterij'.

<strong>

De filmindustrie weet nog niet hoe de piraterij aangepakt moet worden, zo valt op te maken uit de bewoordingen van Christoper Dodd. Variety sprak met de MPAA-voorzitter tijdens het filmfestival van Berlijn: "De $64.000-dollarvraag is wat er gedaan kan worden aan het illegale gebruik van het Kodi-platform."
Hij wijst er op dat er voor een paar tientjes settopboxen met Kodi en add-ons verkocht worden, die toegang bieden tot sites waar illegaal films te downloaden zijn. Kodi zou in 2016 38 miljoen gebruikers hebben, een toename van 97 procent ten opzichte van 2015.
Bij het EU-Hof loopt een zaak van piraterijwaakhond Brein tegen de Nederlandse maker van mediaspelers 'Filmspeler', met de claim dat dergelijke spelers met Kodi en add-ons als Go Movies, Icefilms, Mashup, Istream, Yify Movies HD en Go TV auteursrechtenschending faciliteren. Dat zou de verkoop van dergelijke spelers illegaal maken. De advocaat-generaal geeft in zijn advies Brein gelijk.
Kodi is opensourcesoftware, wat de bestrijding van illegaal gebruik moeilijk maakt. Het ontwikkelteam van de mediaspelersoftware is zelf ook niet blij met de verkoop van settopboxen met add-ons die illegaal gebruik faciliteren, en treedt zelf op tegen handelaars.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Is er iemand die een deftige "random movie" addon kennen voor kodi? Ik gebruik nu de "Random Movie" addon die beschikbaar is maar vaak wanneer ik zeg dat hij een film moet starten uit m'n unwatched lijst dan start hij toch een film die ik al gezien heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Carrion zei:
Is er iemand die een deftige "random movie" addon kennen voor kodi? Ik gebruik nu de "Random Movie" addon die beschikbaar is maar vaak wanneer ik zeg dat hij een film moet starten uit m'n unwatched lijst dan start hij toch een film die ik al gezien heb.
Zijn er niet ergens addon instellingen zodat hij enkel daarop filtert?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Wat gebruiken jullie als thema op Kodi? Keuze tussen 101 en elk thema heeft wel zijn voor en nadelen. Op mijn himedia gebruikte ik MQ5. Hoger ging niet omdat ik op kodi 16.1 zat en niet langer kon upgraden. Nu dacht ik naar de 7 te gaan. Maar mss zijn er nog andere goeie skins die aan te raden zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ik hou van de MQ7, al andere gebruikt maar kom altijd terug naar de MQ7
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik gebruik nu Aeon Nox. Dat is 1 van de standaard skins die je kan vinden. Ga momenteel die eens proberen. Maar indien die niet bevalt ga ik naar iets anders. MQ7 is natuurlijk een grote kanshebber gezien ik die vroeger ook al gebruikt heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik gebruik de default skin, makkelijk en simpel navigeerbaar, meer hoeft dat niet te zijn
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik ook gewoon default, werkt prima.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Ik gebruik nu ook Aeon Nox, zeer tevreden van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik ben er ook wel tevreden van. Mss iets minder mogelijkheden voor configureren. Maar nog altijd ruim voldoende voor mij
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Vraagje, morgen ga ik de speakers halen voor m'n eerste HT setup. M'n HTPC zal via HDMI aangesloten worden aan m'n receiver. Moet ik bij kodi iets instellen waardoor hij de audio door de receiver laat decoderen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Carrion zei:
Vraagje, morgen ga ik de speakers halen voor m'n eerste HT setup. M'n HTPC zal via HDMI aangesloten worden aan m'n receiver. Moet ik bij kodi iets instellen waardoor hij de audio door de receiver laat decoderen?
Jep, je moet passthrough opzetten (is makkelijk te vinden in de instellingen).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Zet de audio instellingen op expert en dan kan je per type de passthrough opzetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator: