• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

LG OLED 55C7

komkommerman

New Member
27 sep 2015
6
0
4
Ik ben plan van een nieuwe tv te kopen (LG OLED 55c7) , maar ben niet zeker of ik met mijn huidige setup het volledig potentieel van deze tv kan benutten.

een tijdje geleden heb ik een nieuwe mediaspeler gekocht die 4k en HDR support.
Momenteel heb ik een DENON X3100w. Volgens mij heeft deze ondersteuning voor 4k 60Hz, maar geen ondersteuning voor HDR.
Zou het een oplossing zijn ARC te gebruiken en de mediaspeler rechtstreeks op de tv aan te sluiten?
Of zou het beter zijn HDR achterwege te laten en de mediaspeler op de receiver aan te sluiten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
HDR is wel de moeite dus ik zou dat zeker benutten.
Je zou dan de TV via ARC of optical kunnen verbinden met jouw receiver, maar dan krijg je geen HD formaten binnen.
Een mediaspeler met 2 HDMI kan ook op oplossing zijn.

En anders wordt het idd een nieuwe receiver als de bovenstaande opties niet de oplossing zijn die je wil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

komkommerman

New Member
27 sep 2015
6
0
4
wat bedoel je met geen HD formaten?

Bij de specs zie ik het volgende:
Audio Codec AC3(Dolby Digital), EAC3, HE-AAC, AAC, MP2, MP3, PCM, DTS, DTS-HD, DTS Express, WMA, apt-X

zijn dit de formaten die ook via passtrough naar de receiver verzonden worden dan? Want over passtrough zelf vind ik niet specifiek iets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
komkommerman zei:
wat bedoel je met geen HD formaten?

Bij de specs zie ik het volgende:
Audio Codec AC3(Dolby Digital), EAC3, HE-AAC, AAC, MP2, MP3, PCM, DTS, DTS-HD, DTS Express, WMA, apt-X

zijn dit de formaten die ook via passtrough naar de receiver verzonden worden dan? Want over passtrough zelf vind ik niet specifiek iets.
DTS-HD en True-HD zijn HD (lossless) formaten. Die kun je alleen beluisteren via PCM of passthough, maar niet via ARC of optical als ik het goed heb. Daarvoor komt er binnenkort een nieuwe standaard (eARC)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

komkommerman

New Member
27 sep 2015
6
0
4
hmm spijtg.
De enige oplossing om zowel HDR als HD audio te hebben is dus een nieuwe receiver kopen.

Als ik de tv heb kan ik eens testen of HDR echt de moeite is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
komkommerman zei:
Als ik de tv heb kan ik eens testen of HDR echt de moeite is.
Ik heb nog een OLED uit 2015 en deze is nog steeds indrukwekkend ondanks HDR... oled+hdr moet gewoon fantastisch zijn
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Nog iemand die dit onderstaand probleem met een Digicorder van Telenet ervaart?

Wanneer je al je bronnen via een receiver naar je tv laat lopen geeft een Digicorder geen audio weer, wanneer je Hdmi (1) van je tv op Deep Color staat. Dit betekent dat ik genoodzaakt ben om voor de Digicorder van Telenet een afzonderlijke Hdmi-kabel te leggen naar de tv bv Hdmi (2). Zodat ik op de tv Hdmi (1) Deep Color kan activeren en op Hdmi (2) Deep Color uit, hierdoor krijg ik voor het bronmateriaal (hdmi 1.3) toch nog geluid uit de digicorder naar de tv.

Deze oplossing betekent wel dat ik ARC dien te actieveren en hoop hiermee dat ik vanuit de tv weer geluid ontvang, of ik dien dit op te lossen via een extra optische kabel.
Zaken die ik vandaag alvast nog even moet gaan uitzoeken.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
  • Vind ik leuk
Reactions: ToothLess

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Direct nog een vraagje,
Ik gebruikte een harmony beneden maar nu die lg remote een muis is en er een dedicated netflix knop opstaat, zou ik liever die gebruiken
Kan ik die aanpassen zodat ik er ook mee mn digibox en mediaspeler mee kan bedienen?
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Lees een keer de handleiding eens...dan weet ge het direkt
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Heeft daar weinig mee te maken, daar de tv automatisch een HDR-bron herkent.
Omdat Telenet nog een ouderwetse HDMI-standaard heeft, zorgt dit blijkbaar voor het probleem.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zit net te denken dat dit toch niet zal gaan... Alles zit weg in de kast achter middelste deur.. Dus ben ik zoiezo verplicht om de harmony te gebruiken.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Joske, kunnen we dit in het 55c7 topic plaatsen en daar verdergaan en dit meer algemeen over oled kwaliteit
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
anneer je al je bronnen via een receiver naar je tv laat lopen geeft een Digicorder geen audio weer, wanneer je Hdmi (1) van je tv op Deep Color staat.

Dit komt door de hdmi protection.. probeer dit eens:
Digibox rechtstreeks op tv laten opstarten zodat de handshake lukt en vervolgens op de receiver terug aansluiten, dan zou dat ding audio kunnen geven.. hoop ik :p
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
hmmm... wie heeft mijn post verwijderd? ik had gezet waarom deep color, dien digibox geeft dat toch niet door?
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
hmmm... wie heeft mijn post verwijderd? ik had gezet waarom deep color, dien digibox geeft dat toch niet door?

Niets verwijderd hoor! Ik zal de jouwe vergeten zijn te splitsen vanaf het andere topic :(