• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

LSC Smart Connect producten

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Ik vind het eerder tussen oplossingen, niet? Lijkt me een betere optie om meteen met slimme relais te werken, dan zit je niet vast aan hue, en volgens mij is het prijsverschil ook niet zo groot.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik vind het eerder tussen oplossingen, niet? Lijkt me een betere optie om meteen met slimme relais te werken, dan zit je niet vast aan hue, en volgens mij is het prijsverschil ook niet zo groot.

Hoezo tussenoplossing?
Slimme relais?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
De schakelaars in uw elec. kast, kan je vervangen met exemplaren die je via netwerk kan aansturen... dan bekom je eigenlijk net hetzelfde - denk ik - maar ben je niet gelimiteerd door hue etc.., en het is discreter... eigenlijk is het een modern domoticasysteem maar dan op basis van ip en WiFi...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Geen goeie ervaring met Tuya. Chinese rommel dat wel open source is, beweren ze. Al eens slimme stekker van gekocht via 1dayfly of iBood. Verschrikkelijke app. Gezien open source kan je ook andere apps proberen. Maar ik heb het nooit aan de praat gekregen. Je krijgt het maar niet connected. Lukte mij niet en ben geen IT of smarthome newbee. Goedkoop is bijna altijd duurkoop.. Komt bij dus niet meer binnen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
De schakelaars in uw elec. kast, kan je vervangen met exemplaren die je via netwerk kan aansturen... dan bekom je eigenlijk net hetzelfde - denk ik - maar ben je niet gelimiteerd door hue etc.., en het is discreter... eigenlijk is het een modern domoticasysteem maar dan op basis van ip en WiFi...

Linkje van ?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Geen goeie ervaring met Tuya. Chinese rommel dat wel open source is, beweren ze. Al eens slimme stekker van gekocht via 1dayfly of iBood. Verschrikkelijke app. Gezien open source kan je ook andere apps proberen. Maar ik heb het nooit aan de praat gekregen. Je krijgt het maar niet connected. Lukte mij niet en ben geen IT of smarthome newbee. Goedkoop is bijna altijd duurkoop.. Komt bij dus niet meer binnen.


Ouch, serieus?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Vb dit soort spullen

http://denkovi.com/smartden-lan-ethernet-16-relay-module-din-rail-box
http://gce-electronics.com/en/home/57-web-relay-board-control-ipx800-v3.html
(en zo nog tientallen anderen)

Deze zijn gewoon over Ethernet/IP aan te sturen. Bovengenoemde types bijvoorbeeld zouden vlot met m'n Vera controller samenwerken zodat alle relais te schakelen in scenes, logic etc,etc.


Kun je daar wat meer uitleg over geven? Mss best topic opsplitsen? ;)

Hoe begin je aan zoiets..
Compatible met alles?
Controller nodig?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Kun je daar wat meer uitleg over geven? Mss best topic opsplitsen?

Hoe begin je aan zoiets..
Compatible met alles?
Controller nodig?

Valt ni veel over te zeggen hé. Zijn gewoon relais die je over TCP/IP kan aansturen. Meestal met eigen (mobiele) apps / API / scripting engine (en vb ingebouwde HTTP-server om zo contactjes te schakelen)
En dan moet je per domotica controller zelfs goed onderzoeken OF er ondersteuning is. Als het via HTTP aan te sturen is dan is het redelijk universeel en kan je via HTTP-calls ook dingen "schakelen"
Dit is echt meer "integrator" spul om te verwerken in een custom oplossing. (vb industriele sturingen ed)
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Maar het werk niet met bestaande drukknoppen (klassieke relais schakeling), want ik zie geen ingangen.
Zoiets zou interessanter zijn, dan kan je de bestaande relais/dimmers vervangen en de drukknoppen blijven gebruiken + IP sturing.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Maar het werk niet met bestaande drukknoppen (klassieke relais schakeling), want ik zie geen ingangen.
Zoiets zou interessanter zijn, dan kan je de bestaande relais/dimmers vervangen en de drukknoppen blijven gebruiken + IP sturing.
Kwestie van de juiste modules te nemen. Moet je een versie nemen met een aantal digitale ingangen (0-24VDC)
Maar best neem je een product dat ook uitbreidbaar is met bijkomende losse relay-units of input-modules.
Er is héél wat op de markt en het is vaak goed zoeken.

Vb nog zo iets waar je iets mee kan bouwen

https://sedtronic.eu/en/railduino/4-22-railduino-21.html#/3-relays_type-12x_classic_relays_7a

En je kan ook naar "Loxone" oid kijken .... H.E.E.L V.E.E.L mogelijkheden
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Maar das een totaal andere oplossing en niet meer zo plug n play lijkt me
Valt niet veel over te zeggen volgens jou, maar voor mij is het chinees

Wel eens met Chr1st0f
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Kwestie van de juiste modules te nemen. Moet je een versie nemen met een aantal digitale ingangen (0-24VDC)
Maar best neem je een product dat ook uitbreidbaar is met bijkomende losse relay-units of input-modules.
Er is héél wat op de markt en het is vaak goed zoeken.

Vb nog zo iets waar je iets mee kan bouwen

https://sedtronic.eu/en/railduino/4-22-railduino-21.html#/3-relays_type-12x_classic_relays_7a

En je kan ook naar "Loxone" oid kijken .... H.E.E.L V.E.E.L mogelijkheden

Dat zijn dan weer heel andere prijzen
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Een review...


Die lampen lijken toch echt wel goed..
Ik overweeg om deze toch es aan te schaffen... geen hub nodig en even goed als hue...
Maar veel goedkoper !

Voor de bewegingsmelder zal ik dan wel nr hue zien.
Zou je beide kunnen combineren? hue bewegingsmelder met deze lampen?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Vrees dat je dit niet gaat kunnen combineren. Werken die niet met ander protocol? Start in ieder geval met 1 lamp. Want ik vond de Tuya app echt niet goed.. Toevoegen van slimme stopcontacten was gewoon een nachtmerrie.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Waarom zou je die tuya app gebruiken?
Gewoon met je voice
of laten automatiseren met Home automation
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Omdat je het nog altijd moet kunnen instellen. Dat kan je niet met je voice of home automation... Ik ben nooit verder dan dat proces geraakt. Gewoon omdat het maar niet lukt in te stellen...

Edit: Ik hoop dat ik ongelijk heb trouwens.. Goedkopere concurrentie is zeker noodzakelijk!
 
Laatst bewerkt: