• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

LSC Smart Connect producten

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Dan moet je het zeker eens proberen en laten weten wat je bevindingen zijn 😉
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik lees weer dingen ivm privacy, gezien ik account moet maken bij die firma.
IS dit wel veilig.
Moet ik geen apart wifi netwerk opzetten hiervoor...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Dat was een andere reden waarom ik van het merk wegblijf..
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Je kan die lampen ook gebruiken zonder het bedrijf..
Je kan de lampen flashen.. en dan blijft alles lokaal
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Dan ben je allicht je garantie kwijt? Geen ramp uiteraard als je de prijs ziet 😉
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Wellicht wel, het valt te overwegen he, es zien of het doenbaar is
Door te flashen ben je niet afhankelijk van een andere partij en zijn server, maar draait alles op je eigen netwerk (local).

Een beetje meer zekerheid (server down, app
werkt niet en privacy).
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik hoop vooral op reactie van jan van ham en broodrooster (ik denk toch wel de menste met de meeste kennis hier?)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik ken dit product niet. Maar als je ze wil bedienen met Home Assistant van op afstand, dan moet uw Home Assist instance ook bereikbaar zijn van op afstand. Als ge het poortje op uw router opzet voor HA, dan zou ik zorgen dat alles zeer veilig en met een SSL certificaat werken.
Ik gebruik HA via m'n VPN (openSSL server op de synology) om zo verbinding naar thuis te leggen.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ik hoop vooral op reactie van jan van ham en broodrooster (ik denk toch wel de menste met de meeste kennis hier?)
Met die Chinese rommel inderdaad wat oppassen ;-)
Er zit zo'n ESP8266 module in die inderdaad te flashen is zodat je autonoom werkt, maar zoals je lees is dat allemaal wel wat werk. Heb collega op het werk die ook zo'n aantal van die ESP-modules geflashed heeft en die nu gebruikt op z'n HA-setup (met MQTT interfacing)

https://github.com/arendst/Tasmota/wiki

Ik zou zeggen, probeer alvast eens zo ene te flashen...staat goed beschreven hoe je dat moet doen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dus niet gebruiken en direct flashen?
Of toch es de app gebruiken en zien om te flashen?(ik heb nog steeds geen pi)
De bestelde werd geannuleerd omdat de pi3b+ moeilijk te krijgen is
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ik denk ook niet dat we moeten overdrijven en denken dat die Chinese dingen altijd een gevaar gevaar zijn. Maak gerust een account aan (en gebruik eenmalige unieke login/password) en laat je lampen los "de cloud op" als je er al mee wilt spelen.
Als je de kans hebt bekijk het flashen dan.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik denk ook niet dat we moeten overdrijven en denken dat die Chinese dingen altijd een gevaar gevaar zijn. Maak gerust een account aan (en gebruik eenmalige unieke login/password) en laat je lampen los "de cloud op" als je er al mee wilt spelen.
Als je de kans hebt bekijk het flashen dan.


ok zal ik doen thx
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Skank Skank , had je dan ooit van deze aangeschaft? En wat is er van geworden, heb je die dan uiteindelijk geflasht?