• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&G : Joske007 en skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
24 oktober m&g met joske007!

Ik kijk er nu al naar uit. Flinke rit erheen maar dat komt wel goed. Ik ga eerst eens langs bij Werner met een paar vraagjes en vooral een volwaardige atmos demo! Dit rond 10u - 10u30 Daarna ga ik naar joske met nog veel meer vragen
263a.png
Ik verlang wel om hem nog eens terug te zien
263a.png
Deze keer niet om speakers op te halen maar om z'n ruimte te bewonderen! Enkele puntjes die ik graag aan bod zie komen.

- ik wil zijn mede8er eens aan het werk zien in alle mogelijke combinaties - ik wil zijn synology nas eens bewonderen. - Maar vooral zijn dedicated ruimte ervaren - speakers moet ik uiteraard horen! - beamer bekijken - en dan vooral de akoestiek!

A lot to do dus
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
@stijn,Dit wordt dus onze 2de M&G, voorheen in de woonkamer en nu op zolder.

Die rit naar Werner of afspraak wil ik best wel samen met je combineren, zo kan ik Atmos ook eens evalueren? Ik ben me momenteel zwaar aan het verdiepen in Audyssey Pro
1f643.png
zodat ik tegen de tijd dat je hier voor de demo langs komt, de Pro kalibratie geheel terug op punt staat
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Joske007 zei:
stijn</woltlab-metacode>,Dit wordt dus onze 2de M&G, voorheen in de woonkamer en nu op zolder.

Die rit naar Werner of afspraak wil ik best wel samen met je combineren, zo kan ik Atmos ook eens evalueren? Ik ben me momenteel zwaar aan het verdiepen in Audyssey Pro
1f643.png
zodat ik tegen de tijd dat je hier voor de demo langs komt, de Pro kalibratie geheel terug op punt staat
263a.png

Allez, ik hoor het al, tegen dat ik m'n Pro KIT terugkrijg is de MIC versleten
1f609.png
Ik heb net ook wat met de curve-editor aan het spelen geweest, voor het geval je het nog ni zou weten, het laatste kanaal komt overeen met je SUB (daar waar je zo'n bolletje moet invullen voor het kanaal waarvoor je een curve wilt maken)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Joske007 zei:
stijn</woltlab-metacode>,Dit wordt dus onze 2de M&G, voorheen in de woonkamer en nu op zolder.

Die rit naar Werner of afspraak wil ik best wel samen met je combineren, zo kan ik Atmos ook eens evalueren? Ik ben me momenteel zwaar aan het verdiepen in Audyssey Pro
1f643.png
zodat ik tegen de tijd dat je hier voor de demo langs komt, de Pro kalibratie geheel terug op punt staat
263a.png
Is mij goed hoor. Laat ik het Werner weten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Is mij goed hoor. Laat ik het Werner weten?
Is toch niet ver van mijn deur en makkelijk met de M&G te combineren, dus reserveer maar
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
jvanhambelgium zei:
Allez, ik hoor het al, tegen dat ik m'n Pro KIT terugkrijg is de MIC versleten
1f609.png
Ik heb net ook wat met de curve-editor aan het spelen geweest, voor het geval je het nog ni zou weten, het laatste kanaal komt overeen met je SUB (daar waar je zo'n bolletje moet invullen voor het kanaal waarvoor je een curve wilt maken)
Pro-materiaal is hier voor gemaakt, hé
1f44d.png
Had ik ook al gezien, deze curve moet ik in mijn geval dan even naar boven liften, dus tot ongeveer een 40Hz....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Als je wil breng ik ipad en tel mee zodat je zowel spotify als googles music kan zien en vergelijken, hoewel het mss makkelijker is als je ook even een gratis account maakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Spotify op de Bluesound is geen probleem
1f609.png
Wil later zeker Spotify vs Qobuz vs Deezer vergelijken. Wil je de werking, aanbod "Spotify vs Googles Music" vergelijken of de algemene kwaliteit? Want dit laatste zal moeilijker gaan .......?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Speurwerk zegt me dat Googles Music over gans de lijn net wat beter kwaliteit biedt, ook al blijft dit uiteraard beperkt tot 320kbps. Wil ze dan ook graag eens naast elkaar kunnen testen.... maar hoe dan.

Spotify kan door de beperkte kwaliteit, mijn huidige bibliotheek helaas niet vervangen en andere Flac-waardige alternatieven zijn me helaas nog te duur.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Hoe testen? Via mij he
263a.png
Ik breng ipad en phone mee En dan zo streamen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Spotify kan uiteraard via mijn Bluesound
1f609.png
Nu Google Music nog..... kan dit via je tablet "Airplay" naar mijn receiver verzonden worden? Dan gebruiken we tenminste voor de proefopstelling dezelfde Dac van de Denon receiver
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ja dat kan. Maar google music kan ook via je bluesound toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Nope, maar zal bij een volgende update er misschien bij zitten. We kunnen ons dus behelpen via Airplay
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik zit momenteel te stoeien/knoeien met Audyssey Pro en hoop vooral, tegen dat je hier langs komt alles weer werkend en optimaal staat gekalibreerd crazy
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Joske007 zei:
Ik zit momenteel te stoeien/knoeien met Audyssey Pro en hoop vooral, tegen dat je hier langs komt alles weer werkend en optimaal staat gekalibreerd crazy
Maar Rik toch, de "Pro" klinkt gewoon *GOED* bij jouw, dat raar spatiaal gedoe is toch wel weg etc en je bent een gelukkig mens omdat je Rory Block boven kan beluisteren. Ik denk dat het niveau van kritisch stereo-muziek luisteren waar jij mee bezig van een iets andere orde is dan wat Stijn nastreeft

Heb je al "film" gezien met de Pro-calibratie ? Sub "ervaring" OK daar ? HT is toch een stuk meer vergevingsgezind dan Stereo hé.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Begrijp nog steeds niet, waarom die sub nu zo vroeg afvalt.... wel zonden om net daar in de lage gebieden minder output te hebben. Het is net in dat gebied, dat men dikwijls een upgrade wenst naar een zwaardere of meerdere subs.

Blijf het vooral zeer vreemd vinden, waarom de sub bij XT32 niet afvalt en bij de Pro wel topicclosed Al klinkt het bij stereo met een Pro-kalibratie echt wel veel beter dan voorheen, nu enkel nog het lage gebied optillen, zodat ik helemaal tevreden ben
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Joske007 zei:
Spotify kan uiteraard via mijn Bluesound
1f609.png
Nu Google Music nog..... kan dit via je tablet "Airplay" naar mijn receiver verzonden worden? Dan gebruiken we tenminste voor de proefopstelling dezelfde Dac van de Denon receiver
1f609.png
Ben je tevreden met bluesound? Daar ben ik zelf ook benieuwd naar, want na de problemen & aanpassingen met sonos ben ik aan het kijken voor een alternatief.
 
Laatst bewerkt door een moderator: