• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&G: Luckske en broodr0ster

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Gisterennamiddag ben ik bij Luckske langs geweest om zijn ruimte en vooral de HW40es ook eens te checken.

Na een ritje van een dikke 2u was ik eindelijk aangekomen. Tussen Herentals en Geel was er file met een wachttijd van meer als 90minuten, dus ben ik maar langs Brussel omgereden. We zijn direct naar boven getrokken om er een cola'tje uit z'n Coca Cola frigo te halen. De frigo en popcorn machine geven echt wel een extra touch aan de ruimte
1f604.png


De projector was al opgewarmd en we zijn begonnen met een paar HSSD fragmenten. Zijn dual PB-1000's moeten zeker niet onderdoen voor een PB-2000 in een grote ruimte. Dat zat gewoon goed
263a.png
Bij de demo fragmenten stond het geluid redelijk hard en toen lieten de JBL's af en toe hun scherp kantje horen. Na de demo fragmenten hebben we op een iets normaler volume gekeken en toen hadden we daar geen last meer van.

Daarna hebben we wat 3D fragmenten bekeken om de RF brilletjes een te testen. De dag ervoor had ik de IR brilletjes mogen testen bij Werner. Kwa beeld gaf dit weinig verschil. De RF brillen zaten wel iets comfortabeler, maar doordat ze niet afgesloten zijn op de zijkant, had je last van de reflecties die van achter je kwamen. In lichte stukken van het beeld zagen we lichtjes flicker, maar dat heb je met de IR brillen ook. Ook op de HW55es van Rik zag ik dit. De Sony's hebben een 240hz panel drive, met de 480hz panel drive van de Epsons heb je dit niet.

GTA V hebben we ook even opgezet op de PS3 en geswitched tussen de verschillende game modes. Ik voelde wel dat input redelijk wat daalde in game mode. Maar er kwam ook een bak meer licht uit de projector in game mode, zelfs met de lamp op eco stand. Er stonden nog een aantal lichten aan op dat moment in de kamer, maar dat stoorde nog eens zo heel hard.

Ondertussen ben ik tot de conculsie dat het niet zoveel uitmaakt als je nu HW40 of de HW55 neemt. Tenzij je echt nog iets dieper wilt. Momenteel komt er een PS4 bij HW55 en er zitten al 3D brillen bij, dus ik zit momenteel serieus hard te twijfelen :p Had die PS4 er niet bijgezeten, dan zou ik sowieso de HW40 nemen. Dat extra beetje zwart is me geen 1000euro waard.

Bedankt voor de gezellige namiddag!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik hoop dat het heeft geholpen in enkele keuzes te maken en dat het niet een 2u durende rit voor niets was ;-).

Die flicker in 3D viel mij inderdaad ook op, ik wen er wel vrij snel aan - maar rustig kijken is het niet. Maar, en dit vond ik toch wel opvallend, bij zowel The Hobbit als Avatar vond ik de flicker veel minder (tot niet bestaand) en het beeld in het algemeen vloeiender en rustiger dan bij bijvoorbeeld Transformers 3. Bij Avatar viel bij mij zelfs het gevoel van 3D kijken zelfs helemaal weg, het voelde op 1 of andere manier veel natuurlijker aan dan bij de andere (misschien ook omdat het de imax versie was?). Je zou zeggen dat het is omdat het 3D animaties zijn - maar bij Sammy's adventure viel de flicker ook op, deze film maakte dan wel weer geweldig gebruik van pop-outs!

En hopelijk dat je de goede deal kunt vast krijgen op de HW55
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
broodro0ster zei:
De projector was al opgewarmd en we zijn begonnen met een paar HSSD fragmenten. Zijn dual PB-1000's moeten zeker niet onderdoen voor een PB-2000 in een grote ruimte. Dat zat gewoon goed
263a.png
Bij de demo fragmenten stond het geluid redelijk hard en toen lieten de JBL's af en toe hun scherp kantje horen. Na de demo fragmenten hebben we op een iets normaler volume gekeken en toen hadden we daar geen last meer van.
Leuk verslagje. Je bent goed op weg met al die bezoekjes om een goed idee te kunnen vormen. Wat dat scherpe kantje betreft, dat hoeft niet noodzakelijk aan de JBL's te liggen hoor, kan ook de ruimte zijn die bij hogere SPL's wat meer van zich laat horen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Inderdaad. Kben zeer blij dat iedereen zo uitnodigend was
263a.png
Dat geeft mij goede ideeën om m'n eigen ruimte in te richten. Als het bij mij af is, zijn jullie natuurlijk ook welkom!

Idd, kan best zijn dat het aan de ruimte lag. Twas pas bij zeer hoog volume dat het naar boven kwam. Bij mij thuis heb ik daar ook last van, maar hier is de ruimte verre van ideaal. Op de zolder wil ik op termijn toch wel wat akoestische aanpassingen doen.

7.1 heb ik ook mogen ervaren bij Luckske, maar m'n focus lag zo op het beeld gisteren, dat ik me daar niet echt op geconcerteerd heb. De bubble zat in ieder geval goed en beter als in m'n woonkamer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
@broodro0ster Je bent precies op HT-tournee
1f609.png


Die HW55 + PS4 staat inderdaad nu mooi in de aanbieding en je hebt uiteraard er ineens je 3D-brillen bij. Zo wordt het prijsverschil (geen €1000) tussen beiden toch wel behoorlijk wat kleiner, niet...? HW40 = € 2499 HW55 = € 2999 (inclusief 3D brillen + PS4)
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
I know, maar ik denk dat dit een van de laatste bezoekjes is
263a.png
De volgende meet en greets zullen op mijn zolder gegeven worden
1f609.png


De hw40 kost 2200euro, dus wel nog een stukje goedkoper. Maar je moet dan wel de brilletjes apart kopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
De volgende meet en greets zullen op mijn zolder gegeven worden
1f609.png
De hw40 kost 2200euro, dus wel nog een stukje goedkoper. Maar je moet dan wel de brilletjes apart kopen.
Ik kijk al naar je ingerichte zolder voor een M&G uit
263a.png


Amaai die HW40 heb je goedkoop gescoord, dit zal zonder kalibratie, enz.. zijn. De HW55 staat daar dan €1000 duurder crazy
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Nee dat is de list price op de website van Werner.

Ik heb ook nog niks besteld. Werner gaat me deze week de prijzen van alles doorsturen want sommige zaken zoals de mount, losse 3D brillen ontbreken op de website. Afhankelijk van wat alles samen gaat kosten, ga ik m'n beslissing tussen de 40 en de 55 maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Hoe was je atmos ervaring?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Succes met je keuze en aankoop, wat het ook mogen worden
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Laatst bewerkt door een moderator: