• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&G Skank & Xenomorph

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Nu vrijdag
1f609.png
Een belangrijke M&G voor mij

Op de planning: - demo huidige setup - test huidige setup met XTZ cinema reeks - test XTZ met parasound en svs sub - test huidige setup met parasound

Nog andere?

Erg benieuwd !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Leuke eraan is dat ik mijn eigen speakers ook es ga horen in een dedicated! Hoop dat Stijn zijn sub meekan!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Xeno, neemt gij uw 3x12 sub mee ook bij Skank?
263a.png
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
pfft, zwak, heel zwak...

263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
'k weet nie, kan Stijn zijn vloer dat dragen
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Xenomorph zei:
Leuke eraan is dat ik mijn eigen speakers ook es ga horen in een dedicated! Hoop dat Stijn zijn sub meekan!
Stijn z'n ruimte zal een wel een pak kleiner zijn in oppervlakte/volume als de woonruimte van Xeno waar nu alles opgesteld staat? Het zal dus erg snel erg hard(er) gaan klinken als je wat aan de knoppen begint te draaien...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
jvanhambelgium zei:
Stijn z'n ruimte zal een wel een pak kleiner zijn in oppervlakte/volume als de woonruimte van Xeno waar nu alles opgesteld staat?Het zal dus erg snel erg hard(er) gaan klinken als je wat aan de knoppen begint te draaien...
Ze klonken net 'minder' bij Stijn... Stijn zijn sub geeft veel Oempf maar schoot tekort in midbass slam. Precies weinig detail tussen de 60 en 30 hz. Crossover stond op 80hz. De cinema series is een sat/sub system en de subs zijn ook speciaal gemaakt voor de M6 ...misschien ligt het daaraan? Ofwel omdat ik thuis XT32 met subEQ gebruik en Stijn slecht XT? Konden ook de speakers niet optimaal plaatsen want Stijn zijn speakerdraden waren veel te kort..dus stijn in het vervolg wat reserve in je speakerdraden incalculeren. Eenmaal thuis gekomen heb ik als controle vlug mijn speakers aangesloten en dezelfde stukken opgezet en het plaatje klopte weer, de midbass was er weer! Truly bizar! Bij de test van zijn Focals was de mid meer aanwezig maar zijn 826 zijn ook full range. Bij de test klonken dus op sommige vlakken de XTZ beter en dan de Focals weer op andere vlakken (midst). Anders was het heel aangenaam bij Stijn, zeer mooie woning, rustig gelegen in het mooie Ramskapelle, mooie vijver en kleine maar geslaagde dedicated!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Xenomorph zei:
Ze klonken net 'minder' bij Stijn...Stijn zijn sub geeft veel Oempf maar schoot tekort in midbass slam. Precies weinig detail tussen de 60 en 30 hz. Crossover stond op 80hz. De cinema series is een sat/sub system en de subs zijn ook speciaal gemaakt voor de M6 ...misschien ligt het daaraan? Ofwel omdat ik thuis XT32 met subEQ gebruik en Stijn slecht XT? Konden ook de speakers niet optimaal plaatsen want Stijn zijn speakerdraden waren veel te kort..dus stijn in het vervolg wat reserve in je speakerdraden incalculeren. Eenmaal thuis gekomen heb ik als controle vlug mijn speakers aangesloten en dezelfde stukken opgezet en het plaatje klopte weer, de midbass was er weer! Truly bizar! Bij de test van zijn Focals was de mid meer aanwezig maar zijn 826 zijn ook full range. Bij de test klonken dus op sommige vlakken de XTZ beter en dan de Focals weer op andere vlakken (midst). Anders was het heel aangenaam bij Stijn, zeer mooie woning, rustig gelegen in het mooie Ramskapelle, mooie vijver en kleine maar geslaagde dedicated!
Dan zal Stijn een stuk meer absorptie hebben. Geen idee hoe je woonkamer eruit ziet Xeno maar als dat stenen vloer,glas harde muren etc zijn ... Stijn had ondertussen wat panelen hangen etc ook wat de nodige scherpe randjes gaat wegnemen etc. Wat XT <> XT32 tja ... erg groot verschil in de sub-regio correctie natuurlijk, dat gaat daar zeker mee te maken hebben...de "oempf" factor wat deftiger trekken enz.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Het is wat ik altijd al heb gezegd (tot vervelens toe?
1f609.png
) ... sub/sat is technisch gezien de meest ideale oplossing MAAR de sub moet het aan kunnen! Weinig subs zijn het gegeven om tussen 40-80Hz optimaal te presteren. Een xtz 1x12 trouwens ook niet imo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Maar heeft een kleine ruimte ook niet meer last van staande golven? Als je met een null zit in het midbass gebied, gaat het ook zwak klinken.

Om zeker te zijn zou je de subs ook eens moeten testen in dezelfde ruimte
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
broodro0ster zei:
Om zeker te zijn zou je de subs ook eens moeten testen in dezelfde ruimte
En dan 2 weken werk onbekwaam zijn!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Of Stijn komt is met zijn sub naar u he :p Dan kan je ze ook vergelijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Echt slechte weergave kan inderdaad deels met een dip te maken hebben die niet noodzakelijk eigen is aan de sub of driver. Maar in de praktijk heb ik vroeger subwoofers gebruikt van REL, Monitor Audio, Tannoy, Mission, Wharfdale en Velodyne... Geen enkele integreerde perfect op M&K monitors van 80Hz. Dat kon je enkel realiseren met M&K subs. Zelfs de Velo DD series na complete inmeting schoten te kort! (heb het over de oude reeks, met nieuwe geen ervaring).

Maar belangrijk in deze ... heb je Stijn z'n ADSY terug ingemeten met de nieuwe set? Of op z'n minst uitgeschakeld? Anders kan je ook fel vervormde resultaten krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
A*Brand NewBox zei:
Maar belangrijk in deze ... heb je Stijn z'n ADSY terug ingemeten met de nieuwe set? Of op z'n minst uitgeschakeld? Anders kan je ook fel vervormde resultaten krijgen.
Yep, telkens weer ingemeten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
A*Brand NewBox zei:
Het is wat ik altijd al heb gezegd (tot vervelens toe?
1f609.png
) ... sub/sat is technisch gezien de meest ideale oplossing MAAR de sub moet het aan kunnen! Weinig subs zijn het gegeven om tussen 40-80Hz optimaal te presteren. Een xtz 1x12 trouwens ook niet imo.
Bijna alle subs kunnen dat goed. Het is de invloed van kamer (plaatsing, zitplaats en postie tov andere speakers) en integratie (x-over, slopes) die hier altijd roet in het eten gooien en uiteindelijk de hele systeem-response nadelig beinvloeden. Tussen 40-80 "flat" weergeven buitenshuis voor een sub lijkt me geen probleem voor elke deftige sub.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
jvanhambelgium zei:
Tussen 40-80 "flat" weergeven buitenshuis voor een sub lijkt me geen probleem voor elke deftige sub.
Als je naar de SPL grafiek kijkt kán het wel, maar mijn praktijkervaring is toch dat het gehoormatig niet hetzelfde is... Of dat met de nagalm te maken heeft weet ik niet, eerder met faseverschuiving denk ik. Zware drivers met grote x-max reageren gewoon niet even snel als meerdere, meer traditionele baswoofers. Dat verschil is in de 40-80 zone het best te merken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Als je specs bekijkt van individuele drives, merk ik dat woofers die een gemeten vlakke respons hebben tot bvb 400Hz het doorgaans voor mij niet halen tegenover drives die soms wel tot 1000Hz vlak lopen. Dan heb ik het over (sub)woofer drivers he.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
A*Brand NewBox zei:
Zware drivers met grote x-max reageren gewoon niet even snel als meerdere, meer traditionele baswoofers. Dat verschil is in de 40-80 zone het best te merken!
Ook zoals Ken Kreisel gebruikt XTZ lichte sub drivers zodat ze vlug reageren en vlug stoppen : tijdsrespons. Bij de 3x12 sub werken de drivers omgekeerd tegenover elkaar zoals bij dual opposed. Als de bovenste driver uitslaat trekt de volgende subwoofer naar binnen!
 
Laatst bewerkt door een moderator: