• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&G Skank & Xenomorph

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Xtz hebben hun mosterd ook bij de juiste gehaald he.
1f609.png
Maar zo'n beest als een 3x12 is niet makkelijk te plaatsen natuurlijk. En wat jouw sub wel niet doet (niet doet dus) is harmonische vervorming opheffen zoals een volwaardige push pull dat doet. De uit-fase werkende driver zal daar wel iets mee te vergelijken zijn, maar toch niet helemaal denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zoveel reacties en ik heb nog de tijd niet gevonden

Het was een zeer sportieve euh leerrijke dag gisteren Een hoop weg en weer gewisseld, he Xeno
263a.png


Eerst een demo hoe het bij mij opgesteld stond Daarna de xtz op mijn marantz Daarna xtz icm zijn eindtrap Daarna terur focals in 5.1 op zijn eindtrap en tenslotte back nr focal 7.1 op mn marantz


Je kan het eigenlijk heel kort en krachtig omschrijven: het is verdomd moeilijk vergelijken! Ik had tijdens de xtz demo het gevoel dat de frontstage breder was, en er misschien iets meer detail in zat, Xeno zal dit misschien makkeljiker horen als ik maar ik vond het verdraaid dicht bij elkaar liggen Mid was inderdaad minder, misschien dat ik daarom niet echt onder de indruk was Ik zou idd mss eens bij Xeno thuis moeten luisteren Maar zo met de svs vond ik het geen goeie combo Alleszins vind ik het eigenlijk de meerprijs niet waard om mijn focals te verkopen en 1500 opleggen om de 5.1 xtz te halen Het verschil is voor mij persoonlijk te klein

Toen we terug de focals aansloten op de eindtrap, had ik eigenlijk net een even groot frontstage.. vreemd Het mid was wel direct terug Uiteindelijk terug alles aangesloten op enkel de marantz en toen hoorde ik wel een groot verschil..


Rekening houdend als ik de xtz zou nemen ik ook de sub moet vervangen , en waarbij de xtz 3xsub mss TE is voor het kleine kamertje, en de 1xsub zoals ik hier lees het mss niet haal. ga ik mijn krabpaal toch nog koesteren en heb ik besloten om volledig weg te kijken van xtz

Pas op, had ik nog geen speakers , zou ik ss toch direct de xtz prefereren , maar het is me nu absoluut de meerprijs niet waard... en dan moet ik nog terug 7.1 gaan, sub, nieuwe versterker en dan pas atmos

No thx Ik ga het definitief bij de focals houden en mn versterker upgraden

Toen biuddha weg was heb ik alles terug perfect geplaatst volgens de graden en terug dezelfde demos gespeeld en kan enkel zeggen dat ik eigenlijk niks mis... buiten atmos dan :p en een eindtrap en wie weet ´xt32
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Wat bedoel je met een groot verschil ? Dat ze op de eindtrap van Xeno beter klonken, meer tot leven kwamen om het zo eens te zeggen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Stiibun zei:
Wat bedoel je met een groot verschil ? Dat ze op de eindtrap van Xeno beter klonken, meer tot leven kwamen om het zo eens te zeggen ?
Yep!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
A*Brand NewBox zei:
Zelfs de Velo DD series na complete inmeting schoten te kort! (heb het over de oude reeks, met nieuwe geen ervaring).
Tja, Velodyne heeft naar mijn persoonlijke mening sterk overgewaardeerde subs. Heb hier destijds 'velodyne spl 1000 en de 1200 ultra' ter demo in huis gehad, zeer jammer dat het merk zijn drivers zo sterk limiteert en hierdoor niet alles uit de kast kan halen
1f44e.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
De limitering in het sublaag is 1 ding. Mij was het toen voornamelijk te doen om de integratie met gesloten satellieten met 4e orde affiltering op 80Hz.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Joske007 zei:
Tja, Velodyne heeft naar mijn persoonlijke mening sterk overgewaardeerde subs.Heb hier destijds 'velodyne spl 1000 en de 1200 ultra' ter demo in huis gehad, zeer jammer dat het merk zijn drivers zo sterk limiteert en hierdoor niet alles uit de kast kan halen
1f44e.png
Overgewaardeerd, hummm geen idee. In hun lagere modellen misschien wel qua prijs/kwaliteit, maar heb deze zelf nooit gehoord dus kan ik niet over oordelen. Maar heb wel tweemaal de DD18 mogen aanhoren bij HTip, waar zit hij trouwens, en zo'n controle en prestaties over zijn ganse spectrum heb ik persoonlijk bij geen enkele andere sub gehoord.

Maar dan spreken we natuurlijk over een andere prijsklasse. Hoe zou een JL Gotham het trouwens doen bij Stijn
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Jl gotham? Ken ik niet en mss maar best, eerst nieuwe versterker
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Stiibun zei:
Overgewaardeerd, hummm geen idee. In hun lagere modellen misschien wel qua prijs/kwaliteit, maar heb deze zelf nooit gehoord dus kan ik niet over oordelen. Maar heb wel tweemaal de DD18 mogen aanhoren bij HTip, waar zit hij trouwens, en zo'n controle en prestaties over zijn ganse spectrum heb ik persoonlijk bij geen enkele andere sub gehoord.

Maar dan spreken we natuurlijk over een andere prijsklasse. Hoe zou een JL Gotham het trouwens doen bij Stijn
1f606.png
Tja, ... dat een DD18 met een 18" driver geen deftige humpf bass zou kunnen neerzetten, zou ik in deze prijsklasse ook zeer verbaasd van opkijken
1f609.png
Toch zou dit niet het eerste merk zijn dat ik bij een eventuele aankoop in gedachten op mijn lijstje zou meenemen....
 
Laatst bewerkt door een moderator: