• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&K set op 2dehands.be

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Klinkt dat dan ook zo wuaw? Speelt dit bv focal setje weg?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Wat bedoel je met "wegspelen"? Zo te zien gaat het hier om een originele Miller & Kreisel set. De Amerikaanse firma is in 2007 in faling gegaan*.Toevallig precies zo oud als de speakers zijn. Het bedrag van €6.000 nieuwprijs dat wordt genoemd is eerder laag ingeschat. Mogelijk deed de koper een koopje na het faillissement. Als de set bestaat uit 3x de S150 en bijhorende tripoles + de 350 subwoofer, dan was de officiële prijs nieuw eerder €8.000! De subwoofer kan ook een 250 of 150 model zijn. Zijn enkel aan het typenr te herkennen en verschillen enkel in wattage van de plate amp. Als dit in goed werkende staat is, een no-brainer! Met deze bedenking: onderdelen zullen bij uitval moeilijk identiek te vinden zijn. Daar staat tegenover dat er oorspronkelijk 10 jaar garantie op zat. Deze spullen (worden) werden in pro middens gebruikt, dus eer je thuis aan de uren toekomt die ze er daarmee draaien ...

* het huidige MK Sound is een Deense firma die de technologie van M&K overnam, samen met enkele ontwikkelaars.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Je kan dit dus ook moeilijk uitbreiden naar 7.1 of laat staan atmos right? Wegspelen.. lijkt me toch duidelijk? OF je dit werkelijk zou horen dat het een upgrade is :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Miller & Kreisel zijn eigenlijk de uitvinders geweest van de actieve subwoofer. Ze werkten nauw samen met George Lucas bij de ontwikkeling van jet THX systeem. Dat laatste was bedoeld om de klank in bioscopen technisch gezien te verbeteren en gelijkwaardig te maken met wat in de studio werd gemixt en wat daar te horen was. Alle M&Ks (bijna) waren en zijn satelliet systemen. Gesloten monitoren die enkel mid en hoog geven. Subwoofer(s) die alles onder 80Hz voor hun rekening nemen. Voordeel... Hoge dynamiek en rendement is mogelijk omdat de satellieten worden ontlast van het laag. Om diezelfde reden blijft meer detail intact -ook op hoge volumes- dan bij de traditionele speakers. De subs zijn de achilleshiel van het systeem! Weinig of geen 'moderne' subwoofers presteren het om tot 80Hz correct weer te geven. De scheiding van laag en sublaag met mid en hoog is technisch ideaal en levert ook voor het menselijk gehoor geen probleem op. We kunnen tonen onder 80Hz immers niet lokaliseren. Als een explosie van rechts komt, koppelt ons gehoor de lage tonen aan de andere hogere tonen van die explosie. Zo hoor je alles van rechts komen ook al staat de sub links in de kamer.

Tot daar deze kleine 'duiding'
1f606.png
De toekomstige eigenaar heten we van harte welkom in de MK Sound club.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
is geen MKII, alleen goed met film,walgelijk met muziek!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Skank zei:
Je kan dit dus ook moeilijk uitbreiden naar 7.1 of laat staan atmos right? Wegspelen.. lijkt me toch duidelijk? OF je dit werkelijk zou horen dat het een upgrade is :p
Of het je huidige set wegspeelt? Korte antwoord ... JA! Maar ik ben eerder van het genuanceerde type ;-), dus -hoewel ikzelf de M&K overduidelijk zou verkiezen - besef ik dat ieders beleving anders is. De M&K 150 set zal inzake SPL en dynamiek maar zelden worden overtroffen. Door de scheiding laag / mid-hoog krijg je ongeacht het volume een zeer gedetailleerde weergave. Dus zowel op lage als hoge volumes en alles daartussen. De kleine mid-drives maken de satellieten ook zeer snel. Dat zorgt voor een tijdscorrectere weergave dan klassieke hifi speakers die werken met zwaardere mid/bas-chassis in 1 behuizing. De MX350 subwoofer zorgt door zijn push-pull opstelling (2x12inch drivers in 1 kast) voor een laagweergave die behoorlijk vervormingsvrij is. Door gebruik te maken van 'klassieke' woofers (zonder al te hoge X-max/rolrand) blijft het laag ook snel en kan het mee met de satellieten. Vervormingsvrij en snel laag lukt ook via andere systemen. Denk aan servo systeem van Velodyne. Maar prijs is natuurlijk navenant. Nieuwere 'zware' woofers zoals die in SVS en JL Audio zitten hebben ook minder last van vervorming. Maar dat ten koste van snelheid (vandaar behoefte aan heel zware amp) en precisie in de weergave tot 80Hz. Resultaat: voor een persoon die een klassieke hifi set gewend is, zal deze set minder 'warm' klinken. Maar dat komt omdat hij waarheidsgetrouwer klinkt en je er transparantie voor in de plaats krijgt. De tijdcorrecte weergave is voor mij de andere grote plus. Dat maakt bvb dat je bij de duels met lightsabels in Star Wars echt de beweging die de zwaarden maken kan volgen met je gehoor en vaak ook voelen. Dat is een sensatie die ik in nog geen enkele bioscoop zo sterk heb mogen ervaren! En de hoge SPLs (decibels) zijn voor mij nog het minste van de voordelen.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Geef eens je zicht op uitbreiden naar 7.1 en atmos met deze set
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Uitbreiden kan altijd. De karakteristiek van deze en van de nieuwere 150 is niet danig verschillend. Je frontspeakers zou ik identiek nemen (dus ofwel 3 van de 'oude' of 3 nieuwe mkII, maar als back of Atmos kunnen de 750 types van MK Sound perfect integreren. Als ik jou was zou ik toch eens gaan luisteren.

Edit: ik heb deze set niet verkocht / geïnstalleerd, dus in welke mate alles volgens de regels van de kunst is opgesteld bij deze verkoper, kan ik niets zeggen... Om daarvan zeker te zijn zal je bij ons moeten komen luisteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
A*Brand NewBox zei:
Wat bedoel je met "wegspelen"? Zo te zien gaat het hier om een originele Miller & Kreisel set. De Amerikaanse firma is in 2007 in faling gegaan*.Toevallig precies zo oud als de speakers zijn. Het bedrag van €6.000 nieuwprijs dat wordt genoemd is eerder laag ingeschat. Mogelijk deed de koper een koopje na het faillissement. Als de set bestaat uit 3x de S150 en bijhorende tripoles + de 350 subwoofer, dan was de officiële prijs nieuw eerder €8.000! De subwoofer kan ook een 250 of 150 model zijn. Zijn enkel aan het typenr te herkennen en verschillen enkel in wattage van de plate amp. Als dit in goed werkende staat is, een no-brainer! Met deze bedenking: onderdelen zullen bij uitval moeilijk identiek te vinden zijn. Daar staat tegenover dat er oorspronkelijk 10 jaar garantie op zat. Deze spullen (worden) werden in pro middens gebruikt, dus eer je thuis aan de uren toekomt die ze er daarmee draaien ...

* het huidige MK Sound is een Deense firma die de technologie van M&K overnam, samen met enkele ontwikkelaars.
Ik ga eens luisteren, ben benieuwd. Mijn ruimte is wel geen +20m².. is dat geen probleem ? Hoe zie ik dat de sub een 350 model is? Hoe laag gaan die subs? En sub 150, hoe laag gaat die?

Presteert mijn svs niet beter?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Nee, denk niet dat je SVS 'beter' zal presteren. Mogelijk geeft hij meer output onder 20Hz. Je SVS zal integendeel heel het integratieprincipe achter het M&K systeem ondermijnen. Ook omwille van de poort. Alle M&K speakers in de set zijn gesloten. Sub zowel als satellieten. Het typenummer zal er gewoon achteraan opstaan. Ongeacht het type gaan ze allemaal een 20Hz in-room halen. De kamerafmeting kunnen een rol spelen, maar kleiner hoeft geen negatief punt te zijn zolang je akoestiek op orde is. Mits zorgvuldige plaatsing en voldoende begrenzen kan je SVS nog iets toevoegen. Dan zou ik hem wel enkel inzetten onder de 30Hz waar hij minst 'kwaad' kan doen. Maar ik denk niet dat je hem gaat missen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Onder de 30 Hz het minst kwaad? ..... Daar heb je juist de grootste probleemgebieden als uw akoestiek niet in orde is .
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Ik bedoelde dat je in die regionen (sub 30Hz) het karakteristieke MK geluid het minst zal verstoren. Spreekt voor zich dat een correcte inregeling qua timing (fase) nodig is, naast een goede afstemming op je akoestiek.

Zelf bouw ik aktieve subwoofers ook volgens het gesloten push pull principe. Die combineer ik soms met 1 single woofer 15 inch gesloten type om output tot 15Hz diep te bereiken - indien dat nodig of wenselijk is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Ik kan me maar 1 reden bedenken waarom een MK 150 mk1 niet geweldig voor muziek zou zijn ... als de subwoofer die je erbij hoorde niet matcht of niet goed was ingeregeld...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
A*Brand NewBox zei:
Ik kan me maar 1 reden bedenken waarom een MK 150 mk1 niet geweldig voor muziek zou zijn ... als de subwoofer die je erbij hoorde niet matcht of niet goed was ingeregeld...
Ik ken mensen die overstapt zijn van de mkI naar de mkII en maakt een dag en nacht verschil. Door de nieuwe drivers en beter gekoelde pro tweeters klinken stemmen veel duidelijker en helder, muziek klinkt ook veel beter! De mkII is er gekomen omdat ze zelf zagen dat er ruimte was voor verbetering.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Bedoel je dan met mk1 de US versie of de eerste versie vanuit MK Denemarken. Met de eerste heb ik ervaring, met de andere eigenlijk niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
A*Brand NewBox zei:
Bedoel je dan met mk1 de US versie of de eerste versie vanuit MK Denemarken. Met de eerste heb ik ervaring, met de andere eigenlijk niet.
Ja de M&K mkI niet de MKsound mk1.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Vreemd. Of het moet zijn dat er in de laatste maanden/jaren(?) van Miller & Kreisel US iets fout is gelopen. Ik had gedurende jaren de actieve versie van de 150 mk1 in m'n showroom. Daar was alvast niets mis mee.
 
Laatst bewerkt door een moderator: