• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Marantz en denon en auro 3d

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dolby Atmos</strong> en <strong>DTS:X zijn inmiddels bekende begrippen in de home cinema-wereld, maar er is een derde audiostandaard die aan populariteit wint. De wat betere systemen kunnen namelijk voorzien worden van Auro 3D. Marantz en Denon, beiden onderdeel van de D&M Holding, hebben een Auro 3D-upgrade aangekondigd voor de premium toestellen van beide bedrijven. Voor Marantz-gebruikers met een SR7010 receiver en een AV7702mkII voorversterker geldt dat ze voor 149 euro een firmware-upgrade uit kunnen laten voeren die volledige Auro 3D-ondersteuning toevoegt. De AV8802A, AV7702 en SR7009 zijn, middels een upgrade, al compatibel met het formaat. Denon laat weten dat Auro 3D toegevoegd kan worden aan de AVR-X6200W en AVR-X4200W receivers. Ook hiervoor bedraagt de prijs 149 euro. Qua hardware wordt er niks aangepast, dat is puur de prijs voor een licentie van Auro 3D. De audiostandaard is nog niet wijdverspreid en vooral te vinden op Blu-ray discs van concerten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
@ Skank,

Voor zover m'n kennis reikt heb je voor Auro 3D een andere speaker opstelling nodig dan voor Dolby Atmos en DTS:X. (http://hometheaterhifi.com/technical/technical-reviews/dolby-atmos-and-auro-3d-the-technology-and-the-reality)

lijkt me dus weggegooit geld, tenzij je van plan bent extra speakers te instaleren...

ps. voor die 150 Euro, kan je toch al drie UHD schijfjes kopen hé
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ja da weet ik
263a.png
Vreemd dat mn receiver al zegt dat hij kan upgraden.. en dan heb ik de keuze doen of uitstellen maar niks van betalen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Dat is de volgende stap, je moet een code ingeven om te kunnen installeren.

Jammer eigenlijk, Auro 3D heeft zo al zeer weinig grond en dan nog eens 150 euro moeten betalen voor een film of 2 te kunnen zien? Niet veel zullen dat doen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
ah en kun je dan niet gewoon kiezen dat hij het nooit meer hoeft te vragen? Want telkens ik hem aansteek krijg ik update bericht
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Skank zei:
ah en kun je dan niet gewoon kiezen dat hij het nooit meer hoeft te vragen? Want telkens ik hem aansteek krijg ik update bericht
Jawel, er is gelukkig een keuze om die update boodschap voortaan te negeren
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: