• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Media player gezocht

Rexp

Member
14 feb 2014
151
13
23
Ik zoek voor tijdelijk een media player / streamer, waarmee ik mkv's van mijn NAS kan spelen. HDMI out, kleur zwart, max. 75 euro.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
of mijn tweedehands Q5 , kan veel meer aan dan, en is niks aan, enkel op overschot
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
De Q5 gaat makkelijker zijn als instap tov de RPi :).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ik kan je de futeko Minimx aanraden (50 Euro)

http://www.futeko.com/products/MP069.php

heb 'm zelf sinds een aantal maanden en reeds vele MKV's van m'n NAS bekeken, dit zonder problemen. Het toestel is geen android box, maar draait een Linux kernel (Libreelec) die heel goed is geïntegreerd met Kodi.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rexp

Member
14 feb 2014
151
13
23
Die Minimx is out of stock helaas.

De Q5 lijkt me overkill voor wat ik wil. Ook boven mijn budget.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Rexp zei:
Die Minimx is out of stock helaas.

De Q5 lijkt me overkill voor wat ik wil. Ook boven mijn budget.
Valt binnen je budget, als je hem verneemt. Ik heb. Hem op overschot. Overkill kan dan toch geen kwaad
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rexp

Member
14 feb 2014
151
13
23
Voor 75 wil ik je Q5 best overnemen. Leuk om eens te proberen. Misschien word ik wel Kodi fan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ik heb anders ook wel een mede8er die binnenkort waarschijnlijk weg mag...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rexp

Member
14 feb 2014
151
13
23
Ik ben eens aan het kijken wat voor mij het beste gaat werken. Ik ben nieuwsgierig naar de Q5, maar een Mede8er wil ik ook wel eens proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Rexp zei:
Ik ben eens aan het kijken wat voor mij het beste gaat werken. Ik ben nieuwsgierig naar de Q5, maar een Mede8er wil ik ook wel eens proberen.
die q5 is een pak beter dan de mede8er
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
Ben hier net te laat wss, die Q5 leek me wel interessant
1f914.png
Vraagje hierbij: heb ik zo'n toestel nodig om dolby atmos/dts:x af te spelen van mkv's? Of kan een ps4 (gekoppeld aan atmos ondersteunende versterker) dit ook al op zich?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Cramer, die q5 stond hier reeds bijna een maand te koop.. Ps4 vind ik geen volwaardige streamer daarvoor
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
Skank zei:
Cramer, die q5 stond hier reeds bijna een maand te koop.. Ps4 vind ik geen volwaardige streamer daarvoor
Timing is beetje ongelukkig...kweet het
1f62b.png
Geen volwaardige streamer, maar hij kan wel atmos en X doorgeven naar versterker? (los van de blurayspeler)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Cramer zei:
Timing is beetje ongelukkig...kweet het
1f62b.png
Geen volwaardige streamer, maar hij kan wel atmos en X doorgeven naar versterker? (los van de blurayspeler)
Nope, niet via de ingebouwde speler (die niks waard is) en ook niet via Plex.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Which reminds me, 'k heb eigenlijk nog een Chromebox die al lange tijd te koop staat (yes, ben lui, nooit moeite gedaan om hem effectief weg te krijgen :p). Zou eens moeten checken of die deftig Atmos/DTS-X doorstuurt, maar denk het wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rexp

Member
14 feb 2014
151
13
23
Ik heb de Q5 binnen, bedankt Stijn. Ik ga me eens inlezen hoe ik hem aan de praat krijg. Het lijkt iig een mooie solide speler. Jammer genoeg in het zilver.

Uiteindelijk wil ik hem vergelijken met een Mede8er, en wellicht een Dune. Mijn eisen zijn niet zo hoog. 4k en Atmos doe ik nog niet. We gaan het zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Philip zei:
Which reminds me, 'k heb eigenlijk nog een Chromebox die al lange tijd te koop staat (yes, ben lui, nooit moeite gedaan om hem effectief weg te krijgen :p). Zou eens moeten checken of die deftig Atmos/DTS-X doorstuurt, maar denk het wel.
Atmos doet ie probleemloos. DTS-X weet ik niet want kheb geen DTS-X receiver :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rexp

Member
14 feb 2014
151
13
23
De Q5 is tot nu toe niet 'mijn ding'. Ik wil MKV bestanden van mijn NAS kunnen spelen: 200+ afleveringen van de X Files van DVD, en wat MKV transfers van Blu rays. Op de Q5 kan ik kiezen voor de interne Himedia player, of Kodi. De interne player speelt alles af, maar zonder subtitles. Kodi speelt met subs, maar BR materiaal lijkt wel in slow motion.

Als ik eerst tientallen posts op het Futeko forum door moet worstelen om tot een oplossing te komen, dan is een Himedia niet wat ik zoek. Dus ik zoek nog even verder.
 
Laatst bewerkt door een moderator: