• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

mediacenter aansluiten

mich1966

New Member
24 jul 2016
13
0
4
Hallo, Momenteel is mijn mediacenter aangesloten van 3x 3.5mm jack naar rca stekkers 6x. Deze zijn aangesloten op mijn yamaha receiver via de 6.1 input. Ik wens een nieuwe receiver aan te schaffen en als ik de aansluitingen bekijk aan de achterkant, vind ik die aansluitingen niet meer. De meeste versterkers hebben 'pré out' verbindingen, kan ik met die connectoren mijn mediacenter aansluiten? Mijn mediacenter heeft geen digitale output. Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • 5.1%20surrond_000.jpg
    5.1%20surrond_000.jpg
    11,5 KB · Weergaven: 102
  • pre out.jpg
    pre out.jpg
    18 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Neen , "pre-out" zijn UITGANGEN op de receiver om vb naar een eindversterker/tussen-processor te gaan. Als ik je verhaal goed begrijp is je mediacenter/player analoog verbonden. Die moet je dus langs receiverkant op INPUTS hangen ? Over welke media-center hebben we het hier ? Geen digitale output ? Tijd om die media-center buiten te gooien....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mich1966

New Member
24 jul 2016
13
0
4
Dit is een omgebouwde pc in een antec kast

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mich1966

New Member
24 jul 2016
13
0
4
Of een andere sound cart installeren?

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Als je een nieuwe receiver gaat aanschaffen gaat die zeker HDMI hebben. Waarom dan niet een nieuwe video-card steken zodat je audio + video digitaal over je HDMI kan sturen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mich1966

New Member
24 jul 2016
13
0
4
Die os verbonden door hdmi. De kaart is een nvidia. Ik heb al geprobeerd om de klank door hdmi te laten gaan, zonder succes.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
mich1966 zei:
Die os verbonden door hdmi. De kaart is een nvidia. Ik heb al geprobeerd om de klank door hdmi te laten gaan, zonder succes.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Hangt idd af van welke video-card je hebt of dit mogelijk is. Welk exact model nVidia heb je steken ? Heb je al ergens zien staan op specificatie-sheets dat het *niet* mogelijk zou zijn ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mich1966

New Member
24 jul 2016
13
0
4
Moet ik eens verder bekijken

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mich1966

New Member
24 jul 2016
13
0
4
Geforce 9500gt

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ah, en je hebt ook een kabeltje steken tussen je mainboard/soundcard en deze Video-card. Dit is dus een "oudere" generatie precies dewelke je DIGITAL (SPDIF) audio moet invoeren via een apart kabelke en de Geforce kan het dan wel in de HDMI inmuxen en tot aan de receiver krijgen.

...maar je mainboard/soundcard heeft dan ergens een digital "aftakking" nodig, analoog werkt niet. Gebruik je een aparte soundcard of de on-board soundcard van een gemiddeld moederbordje ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mich1966

New Member
24 jul 2016
13
0
4
Realtek onboard kaart, ik zal deze dan eens opendoen

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator: