• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Mediaspelers

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Hierbij een overzicht met de huidige belangrijkste spelers. De meeste hebben kodi, maar vermits mede8er ook een goeie is, heb ik die er ook bijgeplaatst, bij de volgende update vliegt hij eruit Dune echter niet, omdat de jukebox daarbij niet meer van deze tijd is.

De tabel wordt uiteraard nog in de toekomst aangepast. Indien jullie zelf meer testen/info hebben dan hoor ik het graag. Laatste update 25/04/2016

Ik kan hem moeilijk hierop krijgen maar hier is de nieuwe chart:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1nunKx1YDErrzuOu4-CjTmyQ4QyBLKmNjw0ulUz9-AB8/edit?usp=sharing

Slot: Indien je 3d wilt en geen 4K is een intel nuc beste optie, hoewel nog in volle ontwikkeling Indien je 3d wilt en 4k: himedia Q10 pro Hoef je geen 3d en geen hdr 4k: shield en intel nuc
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Mooi. Ideaal ook om in een Google spreadsheet te gieten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb hem in excel staan
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
puur qua plug en play wint mede8er wel duidelijk in verhouding functionaliteit / afspeelmogelijkheden . oke geen mooie gui maar ik vind het leuker om naar een film/serie te kijken dan naar de gui van mijn mediaspeler . plus bij de x8003d kan je interne 6tb hd steken . is leuk als je je media speler wel eens meepakt naar vrienden / verlof . puur functionaliteit/mogelijkheden / snapiness / all round vind ik mede8er als winnaar uit de bus komen . beste mediaspeler van de moment is htpc/himedia q5 maar moet je wel rekening mee houden dat er wel wat handigheid en instellingen en dergelijke voor nodig is . dit is via deze chart mijn conclusie . dus zie nog altijd geen reden om te veranderen . why change a winning team . als ik naar een 4k tv/projector overstap is het het overwegen waard en vind ik de q5 ook een no brainer bang for buck
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Nice! Enkele correcties/aanvullingen:

Chromebox 1080p@23,976: speelt perfect Chromebox 23,976Hz microstutters: absoluut niet, speelt perfect maar je moet Kodi natuurlijk juist instellen om de TV refresh rate aan te passen (zie volgende) Chromebox auto FPS switch: ja, als je bedoelt dat je de display refresh rate laat aanpassen naargelang de film Chromebox VC-1 playback: ja Chromebox 4K: Ja voor 2160p24/30 via HDMI, 2160p60 enkel via DisplayPort

HTPC 1080p@23,976 speelt perfect met de juiste GPU. Alle Intel iGPUs vanaf Haswell doen dit perfect. Recente nVidia/AMD kaarten normaal ook maar heb daar minder zicht op. HTPC HD-audio bitsteam: Ja met Windows en meestal Linux, nee voor OSX

Ik zou het volgende nog toevoegen aan de spreadsheet: HEVC en Hi-10P.

Wat bedoel je met "Full menu support"?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ilstino zei:
puur qua plug en play wint mede8er wel duidelijk in verhouding functionaliteit / afspeelmogelijkheden . oke geen mooie gui maar ik vind het leuker om naar een film/serie te kijken dan naar de gui van mijn mediaspeler . plus bij de x8003d kan je interne 6tb hd steken . is leuk als je je media speler wel eens meepakt naar vrienden / verlof . puur functionaliteit/mogelijkheden / snapiness / all round vind ik mede8er als winnaar uit de bus komen . beste mediaspeler van de moment is htpc/himedia q5 maar moet je wel rekening mee houden dat er wel wat handigheid en instellingen en dergelijke voor nodig is . dit is via deze chart mijn conclusie . dus zie nog altijd geen reden om te veranderen . why change a winning team . als ik naar een 4k tv/projector overstap is het het overwegen waard en vind ik de q5 ook een no brainer bang for buck
Niet mee akkoord, de himedia q5 is net zo plug n play, die wrapper wordt automatisch geinstalleerd, het is dan klikken en spelen maar Dat je er een interne hdd kan insteken is geen pluspunt.. de meeste werken met een centrale storage.. bovendien heb je ook bv een Q10 (Q5 waar je hdd in kan steken) Daarom is het geen argument.

Een htpc daarentegen is absoluut niet plug n play

De q5 voor 4K is beperkt, het zou niet mijn toestel van keuze zijn indien ik 4k wil gaan...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Philip zei:
Nice! Enkele correcties/aanvullingen:

Chromebox 1080p@23,976: speelt perfect Chromebox 23,976Hz microstutters: absoluut niet, speelt perfect maar je moet Kodi natuurlijk juist instellen om de TV refresh rate aan te passen (zie volgende) Chromebox auto FPS switch: ja, als je bedoelt dat je de display refresh rate laat aanpassen naargelang de film Chromebox VC-1 playback: ja Chromebox 4K: Ja voor 2160p24/30 via HDMI, 2160p60 enkel via DisplayPort

HTPC 1080p@23,976 speelt perfect met de juiste GPU. Alle Intel iGPUs vanaf Haswell doen dit perfect. Recente nVidia/AMD kaarten normaal ook maar heb daar minder zicht op. HTPC HD-audio bitsteam: Ja met Windows en meestal Linux, nee voor OSX

Ik zou het volgende nog toevoegen aan de spreadsheet: HEVC en Hi-10P.

Wat bedoel je met "Full menu support"?
Zeker van al je chromebox correcties? vooral die 23,976 ben ik echt niet zo zeker....

Full menu support bedoel ik de menus in bluray

Probleem bij htpc is dat je zodanig veel hardwaremogelijkheden hebt, dat dit moeilijk is om in 1 lijn te typen.. feit is dat het serieus omslachtig is voor installatie en je een kenner moet zijn...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Wat Filip zegt is correct. 23,976 gaat perfect als ge auto refresh rate aan zet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
100% zeker van mijn Chromebox correcties. Deftige 23,976 was mijn vereiste om dat te kopen. Zoals ik bij HTPC ook zeg: elke Intel iGPU sinds Haswell ondersteunt dit correct en de CPU in die Chromeboxen is een Haswell.

Full menu support: neen wordt niet ondersteund bij Chromebox (zolang de interne Kodi speler dit ook niet doet).

<woltlab-quote data-author="Kodi wiki" data-link="http://kodi.wiki/view/Chromebox"> Capability wise, the ChromeBox fully supports hardware accelerated H.264/MPEG-2/VC-1 video playback at up to 2160p24/p30 (4K), proper 24p output, and full 7.1/HD audio bitstream output. 3D playback is supported (HSBS/HTAB), though the decoding of MVC streams (as used in 3D Blu-ray ISOs) is not supported under Linux at this time; the hardware itself is capable. Hi10 H.264 1080p playback is software decoded, but works well with few exceptions. 2160p60 is available only via DisplayPort with MST (multi-stream transport), as HDMI 1.4a is limited to 2160p30. H.265/HEVC is software (CPU) decoded, so playback is limited to 1080p max and low/moderate bit-rates. </woltlab-quote>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
Skank zei:
Niet mee akkoord, de himedia q5 is net zo plug n play, die wrapper wordt automatisch geinstalleerd, het is dan klikken en spelen maarDat je er een interne hdd kan insteken is geen pluspunt.. de meeste werken met een centrale storage.. bovendien heb je ook bv een Q10 (Q5 waar je hdd in kan steken) Daarom is het geen argument.

Een htpc daarentegen is absoluut niet plug n play

De q5 voor 4K is beperkt, het zou niet mijn toestel van keuze zijn indien ik 4k wil gaan...
ik werk ook met centrale storage , maar ga wel eens langs vrienden / familie voor film avondje / series bekijken of als ik weekje naar center parks ga vind ik het leuk om mediaplayer mee te kunnen nemen om s'avonds filmpje te kunnen bekijken als de kids liggen te slapen ( toch rond 7 u op verlof zijn ze echt uitgeput) en dan vind ik het leuk om de storage in de mediaplayer te gebruiken . een mede8er pak je uit de doos sluit je aan , kiest je taal en je kan afspelen . een himedia ed heb je toch echt nog veel update/configureer werk eer het echt vlot werkt , oke een heel stuk minder als bij een echte htpc maar toch nog wel wat werk . is redelijk plug&play maar niet zozeer als bij de mede8er .

en over de 4k . zolang er nog geen content deftig beschikbaar is ( buiten de demo's en 1 docu ) kan niemand echt een mening uiten over de afspeelbaarheid van welke mediaplayer / uhd blu ray speler . gaat nog wel een tijdje duren . goede full hd rips zijn nog maar de laatste 3 jaar te vinden . dus reken maar uit hoelang dit gaat duren voor 4k en de bestandsgrootte van zo'n files .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ilstino zei:
ik werk ook met centrale storage , maar ga wel eens langs vrienden / familie voor film avondje / series bekijken of als ik weekje naar center parks ga vind ik het leuk om mediaplayer mee te kunnen nemen om s'avonds filmpje te kunnen bekijken als de kids liggen te slapen ( toch rond 7 u op verlof zijn ze echt uitgeput) en dan vind ik het leuk om de storage in de mediaplayer te gebruiken . een mede8er pak je uit de doos sluit je aan , kiest je taal en je kan afspelen . een himedia ed heb je toch echt nog veel update/configureer werk eer het echt vlot werkt , oke een heel stuk minder als bij een echte htpc maar toch nog wel wat werk . is redelijk plug&play maar niet zozeer als bij de mede8er . en over de 4k . zolang er nog geen content deftig beschikbaar is ( buiten de demo's en 1 docu ) kan niemand echt een mening uiten over de afspeelbaarheid van welke mediaplayer / uhd blu ray speler . gaat nog wel een tijdje duren . goede full hd rips zijn nog maar de laatste 3 jaar te vinden . dus reken maar uit hoelang dit gaat duren voor 4k en de bestandsgrootte van zo'n files .
Zoals? Je pakt hem uit. Drukt op activate wrapper (komt preinstalled) Opent kodi Voeg je bestanden toe (moet je bij mede8er ook doen) en spelen maar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
en de add ons installeren voor subs en scrapen . dan is da met de wrapper toch verandert . toen ik deze installeerde moest ik deze nog via usb stick inladen en installeren alsook de nieuwste kodi versie . je hebt gelijk eens ingesteld en geinstalleerd heerlijk machientje . vond het niet echt plug&play .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ilstino zei:
en de add ons installeren voor subs en scrapen . dan is da met de wrapper toch verandert . toen ik deze installeerde moest ik deze nog via usb stick inladen en installeren alsook de nieuwste kodi versie . je hebt gelijk eens ingesteld en geinstalleerd heerlijk machientje . vond het niet echt plug&play .
Aan het scrapen hoef je niks in te stellen.. niet meer dan bij bv mede8er

Nieuwste kodi versie staat er op. 15.2

Ik vind het even plug n play hoor
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mmm blijkbaar doet de Q5 ook 23.9.. in 3D en is er geen microstutter.. Ik zal het aanpassen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
ik heb hem geinstalleerd toen je er net over begon en toen moest je de wrapper en nieuwste kodi versie nog via usb inladen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
ilstino zei:
ik werk ook met centrale storage , maar ga wel eens langs vrienden / familie voor film avondje / series bekijken of als ik weekje naar center parks ga vind ik het leuk om mediaplayer mee te kunnen nemen om s'avonds filmpje te kunnen bekijken als de kids liggen te slapen ( toch rond 7 u op verlof zijn ze echt uitgeput) en dan vind ik het leuk om de storage in de mediaplayer te gebruiken . een mede8er pak je uit de doos sluit je aan , kiest je taal en je kan afspelen . een himedia ed heb je toch echt nog veel update/configureer werk eer het echt vlot werkt , oke een heel stuk minder als bij een echte htpc maar toch nog wel wat werk . is redelijk plug&play maar niet zozeer als bij de mede8er . en over de 4k . zolang er nog geen content deftig beschikbaar is ( buiten de demo's en 1 docu ) kan niemand echt een mening uiten over de afspeelbaarheid van welke mediaplayer / uhd blu ray speler . gaat nog wel een tijdje duren . goede full hd rips zijn nog maar de laatste 3 jaar te vinden . dus reken maar uit hoelang dit gaat duren voor 4k en de bestandsgrootte van zo'n files .
[sarcsasm] Ik kijk geen film bij vrieden
1f610.png
Dan kun je je weer ergeren aan hoe slecht het crappy flatscreen geluid is en slechte LCD paneel. [/sarcsasm]

Als het toch moet dan pak ik gewoon mijne laptop mee, hang die aan de TV, verbind met wifi en begin te streamen vanaf mijne server thuis
1f60e.png
En een externe HDD meepakken is ook nog een oplossing. Meeste mediaspelers ondersteunen dat wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
true true , maar heb veel vrienden met kids en als man alleen is dan doen we daar film avondje of wa series kijken , ben enigste in vriendenkring dat een beetje collectie films/series heeft . en omdat we maar 1 laptop hebben moet ik die dan achterlaten bij partner . dus is ingebouwde hdd van mediaplayer handig . en op verlof is er meestal geen netwerk beschikbaar of zo enorm duur dus is wederom ingebouwde hdd leuk . ik persoonlijk vind het een voordeel anderen wss niet zo . moest iedereen hetzelfde denken en willen zou er ook niet zoveel keuze zijn he
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ilstino" data-link="https://home-theater.be/topic/1481-mediaspelers/?postID=37056#post37056"> ik heb hem geinstalleerd toen je er net over begon en toen moest je de wrapper en nieuwste kodi versie nog via usb inladen </woltlab-quote> Nu met de nieuwe firmware komt de wrapper en kodi 15.2 pre-installed zei:
true true , maar heb veel vrienden met kids en als man alleen is dan doen we daar film avondje of wa series kijken , ben enigste in vriendenkring dat een beetje collectie films/series heeft . en omdat we maar 1 laptop hebben moet ik die dan achterlaten bij partner . dus is ingebouwde hdd van mediaplayer handig . en op verlof is er meestal geen netwerk beschikbaar of zo enorm duur dus is wederom ingebouwde hdd leuk . ik persoonlijk vind het een voordeel anderen wss niet zo . moest iedereen hetzelfde denken en willen zou er ook niet zoveel keuze zijn he
1f609.png
Akkoord, maar dat is niet alleen bij bv mede8er.. daarom is het geen argument
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
bedoel ook niet enkel mede8er maar er zijn/waren genoeg mediaplayers op de markt zoals apple tv wd tv live dune ed .

dan zijn ze wel een stuk vooruit gegaan . vond het redelijk omslachtig om het deftig werkende te hebben was je al snel een uurtje bezig . daarom dat ik het niet zo plug&play vond . als het nu pre installed is is het idd een stuk meer plug&play
 
Laatst bewerkt door een moderator: