• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Mijn 4k wishlist

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Avatar
Alien 1,2,3,4
Black hawk down
Enemy at the gates
Godzilla
Last of the mohicans
Minority report
Pearl Harbor
Kong skull island
Lotr 123
The hobbit 123
The last samurai
Thor
War of the worlds
300
300 rise of an empire
Gravity
Prometheurs en deel 2
Tron Legacy
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Eentje schrappeuhn ! War of the worlds en topgun

By the way, days of thunder, denk nooit gezien, de moeite?
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ze hebben War of The Worlds blijkbaar verprutst, ze hebben alles onder de 30Hz er uit gehaald (en dit was net een referentie) :(
Dit lijkt weer een nieuwe trend te zijn en het zou zijn om soundbars en andere goedkope speakers te sparen.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Chr1st0f Chr1st0f , heb je daar een bron van, waar meer uitleg staat?
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73

 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ze hebben War of The Worlds blijkbaar verprutst, ze hebben alles onder de 30Hz er uit gehaald (en dit was net een referentie) :(
Dit lijkt weer een nieuwe trend te zijn en het zou zijn om soundbars en andere goedkope speakers te sparen.

Dat meen je echt niet he?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ze hebben War of The Worlds blijkbaar verprutst, ze hebben alles onder de 30Hz er uit gehaald (en dit was net een referentie) :(
Dit lijkt weer een nieuwe trend te zijn en het zou zijn om soundbars en andere goedkope speakers te sparen.

Waarom? Als je geluid het niet aankan gaat het toch tot aan zijn maximaal potientieel. Bizar dat ze zoiets zouden doen en zeker als het om die reden is. Want die goedkope speakers of soundbars kunnen het nog altijd afspelen...
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
da's toch niets nieuws ? al gehoord van Bass EQ en hoe het terug te "toveren"?

cQ6M6Wa.jpg
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Ja, maar het is omslachtig. Je moet een MiniDSP hebben en steeds de juiste file inladen per film :(

Dus is het niet echt een nieuwe trend he ;-)
Ok; is wellicht eerder voor de "die hard" liefhebber - zo'n minidsp is dik betaalbaar he voor de fun die je er bijkrijgt - als ge uw repo hebt is dat inladen snel gefixt toch? Omslachtig zou ik dat zelf niet noemen, maar je moet er wel wat "bedachtzaam" mee omspringen (juiste file voor juist film, terug omschakelen zodra film gedaan is, volume instellingen enzo - maar da's een gewoonte, eventueel wifi bridgeke aansluiten om dingen wat makkelijker te maken
Nu los daarvan, hangt dik af van film tot film natuurlijk - als ze gaan filteren vanaf 30 Hz, da's er wat over. Die WOF vind ik zelf maar poverkes klinken. Vergelijk met een Blade Runner 2049 bv, daar staat ook filtering op maar vanaf een 18-20Hz ofzo - ja de impact is wel enorm zenne, je kan gerust zonder EQ hier verder om een smile op uw gezicht te toveren :) En anders, remuxen he, kost wat meer tijd but...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
euh hallo?
Hoezo file inladen als de film start enz

Das serieus omslachtig
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Dit is niet "omslachtig", dit is de snelste weg om het filter in te laden en aldus sound aan te passen (geen sneller alternatief mogelijk vrees ik - tenzij je remux klaar hebt, maar das eerst wat ander/langer werk natuurlijk, maar hoeft maar 1x :) )
Dat het te veel is om iets te doen om een bepaald doel te bereiken, heeft niets te maken met "omslachtig" werk, nietwaar?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wel als het niet zo omslachtig is, stel ik voor dat je een mooie howto schrijft :)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
K’zou er niet al te wakker van liggen... zitten er trouwens geen films tussn die op het forum hier forum ondertussen zijn geprezen als beter dan de oorspronkelijke versie...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
euh hallo?
Hoezo file inladen als de film start enz

Das serieus omslachtig
Ge moogt dat ook doen voor uwen film start ze. Maar het is wel telkens het juiste filterke downloaden voor de film en uploaden naar de minidsp.
Erg moeilijk is dat niet ze.

Kheb de Bass filter nog niet gebruikt, maar ik heb wel een MiniDSP HD om m'n subs te time alignen. Daar zitten 4 profielen op, dus misschien eens kijken als ik het voor elkaar kan krijgen op profiel 2 ofzo.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
hoeft niet "telkens" te zijn, gewoon de volledige lijst van films downloaden, doe dat om de x-tijd, of beter, via de BEQDesigner App moet je toch je eigen filters (als je die hebt tenminste) in de minidsp gaan mergen met de filters van de film, dat gebeurt in de app in batch en die doet ook een update van de lijst, knopke klikken en klaar en zo zijn alle films/series direct klaar voor gebruik, op dat moment is het filmke inladen in uw slot en kijken maar
of het de moeite is hangt vooral af hoe laag je kan gaan met uw subs natuurlijk...maar het knaleffect dat er uit voorkomt is meestal toch wowkes ivg met het de org gefilterde versie
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
hoeft niet "telkens" te zijn, gewoon de volledige lijst van films downloaden, doe dat om de x-tijd, of beter, via de BEQDesigner App moet je toch je eigen filters (als je die hebt tenminste) in de minidsp gaan mergen met de filters van de film, dat gebeurt in de app in batch en die doet ook een update van de lijst, knopke klikken en klaar en zo zijn alle films/series direct klaar voor gebruik, op dat moment is het filmke inladen in uw slot en kijken maar
of het de moeite is hangt vooral af hoe laag je kan gaan met uw subs natuurlijk...maar het knaleffect dat er uit voorkomt is meestal toch wowkes ivg met het de org gefilterde versie
Is het zo de moeite? Ik heb 2x PB2000's en die gaan tot 16hz in room met redelijk wat output.
Alleen heb ik niet veel zin om mijn MiniDSP telkens aan m'n laptop te hangen om een ander filter in te laden, maar met die Wifi module is het natuurlijk wel iets handiger.

Als ik tijd heb ga ik het zeker eens testen.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: ToothLess