• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Moviez en nog meer films :)

crashbyte

New Member
4 sep 2015
5
0
4
www.jusa.be
Gegroet iedereen!

Al lang bezig met de hobby om films te zien op een mooi plasma scherm, lekker geluid vanuit de Logitech z5500 en media via de MED600X3D en natuurlijk alles gestreamed! Dit was dit ok voor mij (en voor de rest vd familie). Nu zijn we verhuist naar een huisje in Boom waar dus een super leuke kelder onder zit. Nu je hoort 'm al komen.....

Hier wil ik dus een budget aan besteden om een leuke Home Theater van te maken. Waarbij ik wil overstappen naar een beter surround systeem en een een projector ipv tv. Nu is er zoveel op de markt en hoe meer ik lees hoe moeilijker het wordt om een keuze te maken. Misschien dat ik hier wat tips kan vinden
263a.png


grtz!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Welkom op ons gezellige forum! In de Aankoop-advies sectie zullen we jou graag verder helpen met je toekomstige setup zodat je binnen enkele maandjes al iets leuks kan tonen in de vorm van een showcase
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
In welke tijdspanne wil je dit realiseren? Budget? Ruimte?

Beetjezinloos om al tips te vragen als je bv maar binnen een jaar start..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
crashbyte zei:
Gegroet iedereen!

Al lang bezig met de hobby om films te zien op een mooi plasma scherm, lekker geluid vanuit de Logitech z5500 en media via de MED600X3D en natuurlijk alles gestreamed! Dit was dit ok voor mij (en voor de rest vd familie). Nu zijn we verhuist naar een huisje in Boom waar dus een super leuke kelder onder zit. Nu je hoort 'm al komen.....

Hier wil ik dus een budget aan besteden om een leuke Home Theater van te maken. Waarbij ik wil overstappen naar een beter surround systeem en een een projector ipv tv. Nu is er zoveel op de markt en hoe meer ik lees hoe moeilijker het wordt om een keuze te maken. Misschien dat ik hier wat tips kan vinden
263a.png


grtz!!
In Boom begot, dat is zo'n beetje achter de hoek. Ik woon in Rumst
1f609.png
Als je eens een impressie wil opdoen wat mogelijk is kom dan maar eens kijken & luisteren. Nu ... wel effe bijvertellen dat "budget" geen slecht plan is om op voorhand wat vast te leggen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

crashbyte

New Member
4 sep 2015
5
0
4
www.jusa.be
yep, achter den hoek (en ook de MED600X3D)
263a.png
Welke firmware draai jij op de med600? Ik heb speciaal terug gedowngrade omdat vanaf firmWare 2.0 geen DivX ondersteuning meer is. Maar ik gebruik nu meer mkv dan avi files.

Ik zal idd wel wat inspiratie nodig hebben om de kelder om te toveren tot de kinepolis. En ik zal het je laten weten als ik is wil komen piepen.

Maar ben vooral bezig met het vergaren van de juiste info dat ik toch een beetje alles zelf kan doen. Eerst het netwerk hier op punt stellen, de kelder opkuisen en een plannetje opmaken. Van het budget heb ik nog totaal geen idée, niet het goedkoopste en ook niet het duurste, zal ergens tussenin liggen.

Zijn er hier die hun droom ook in de kelder hebben kunnen realiseren? Temp ligt rond de 17°, vochtigheid nog niet kunnen meten maar hij staat wel droog. Is maar om geen brokken te maken met al het apparatuur.

Maar zoals ik zei, ik kom hier ff (en waarschijnlijk wat langer) rondneuzen om een idée te krijgen hoe de puzzel in elkaar te steken....en vooral véél lezen :p

grtz!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Kijk eens in de showcases om wat inspiratie op te doen. En er zijn genoeg mensen op het forum die openstaan voor een M&G.

Zo heb ik ook m'n inspiratie op gedaan voor op m'n zolder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
crashbyte zei:
yep, achter den hoek (en ook de MED600X3D)
263a.png
Welke firmware draai jij op de med600? Ik heb speciaal terug gedowngrade omdat vanaf firmWare 2.0 geen DivX ondersteuning meer is. Maar ik gebruik nu meer mkv dan avi files.

Ik zal idd wel wat inspiratie nodig hebben om de kelder om te toveren tot de kinepolis. En ik zal het je laten weten als ik is wil komen piepen.

Maar ben vooral bezig met het vergaren van de juiste info dat ik toch een beetje alles zelf kan doen. Eerst het netwerk hier op punt stellen, de kelder opkuisen en een plannetje opmaken. Van het budget heb ik nog totaal geen idée, niet het goedkoopste en ook niet het duurste, zal ergens tussenin liggen.

Zijn er hier die hun droom ook in de kelder hebben kunnen realiseren? Temp ligt rond de 17°, vochtigheid nog niet kunnen meten maar hij staat wel droog. Is maar om geen brokken te maken met al het apparatuur.

Maar zoals ik zei, ik kom hier ff (en waarschijnlijk wat langer) rondneuzen om een idée te krijgen hoe de puzzel in elkaar te steken....en vooral véél lezen
1f61b.png


grtz!
Qua firmware draai ik gewoon de laatste. Ik speel dan ook uitsluitend ISO & MKV in zéér hoge resolutie (1080p altijd, bestanden tussen 16GBytes - 45Gbytes per film) Naar mijn gevoel is de ondersteuning voor MKV & ISO eigenlijk behoorlijk "rock solid" met de laatste firmwares dus...


Wat de kelder betreft ... is het zo'n betonnen gegoten kelder (die 100% waterdicht is) of betreft het een bestaande woning met gemetselde kelder eronder ? Want dan zou ik echt wel gaan oppassen met vochtigheid enz ... eventueel de komende wintermaanden eens meten qua temperatuur en vochtigheidgraad, ook tegen de muren enz. Want euh ... daar zou ik anders echt geen duur gerief gaan zetten enz ...

Ik kan me voorstellen dat je die kelder dan zal voorzien van een mooi houten "frame-werk" zodat je van daar kan beginnen isoleren & afbouwen met de platen naar keuze...om zo tot een 1e "box" te komen die dan verder afgewerk kan worden met stoffen etc. Mijn leuze is : je doet het voor zo'n ruimte ECHT goed of je kiest beter een kamer(tje) ergens boven de grond
1f609.png
moest dat nog op overschot zijn...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Helaas gaat het iso formaat binnenkort ook verdwijnen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ja , hoewel je ze nog overal vindt, gaat het op termijn verdwijnen Veel mediainfo lezers, laten de support zelfs vallen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
ai ai ; terwijl de +35gb mkv's niet meer moeten onderdoen imho
 
Laatst bewerkt door een moderator:

crashbyte

New Member
4 sep 2015
5
0
4
www.jusa.be
oei ja, dat is zo'n gemetselde kelder.

Misschien idd beter eens de vochtigheid opmeten de komende maanden alvorens de boel te verbouwen. Ik vermoed dat de max en min omgevingstemperatuur en vochtigheid wel vermeld staat bij de meeste apparaten die je gaat gebruiken.

Maar zal de showcase hier op het forum eens bekijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
crashbyte zei:
oei ja, dat is zo'n gemetselde kelder.

Misschien idd beter eens de vochtigheid opmeten de komende maanden alvorens de boel te verbouwen. Ik vermoed dat de max en min omgevingstemperatuur en vochtigheid wel vermeld staat bij de meeste apparaten die je gaat gebruiken.

Maar zal de showcase hier op het forum eens bekijken.
Tja, het is ook zoiets dat je geen ruimte gaat gebruiken die wat "muf" kan beginnen ruiken natuurlijk. Ook moet je eens wat opzoekwerk doen naar "dauwpunt" . Koude lucht kan niet zoveel vocht bevatten als warmte lucht, indien de % vochtigheid te hoog is in combinatie met lage lucht-temperatuur heb je het vlaggen en is condensvorming een feit.

Verder natuurlijk ook van belang hoe handig je bent om vb een héél houten raamwerk-structuur te maken in de bestaande ruimte en zo te beginnen etc. Je *zou* kunnen opteren om de kelder redelijk naturel te laten (met zichtbare) steen maar dat kan alleen in sommige omstandigheden en akoestisch zal je toch wat elementen moeten zetten & ophangen etc. Ik kan me niet voorstellen dat een stenen kelder een goede akoestiek heeft
1f608.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

crashbyte

New Member
4 sep 2015
5
0
4
www.jusa.be
Ik dacht dat het juist veel voordelen had om dit in de kelder te bouwen. Kelder is goed geïsoleerd (geen last voor de buren) en is sowieso donker genoeg. Er is genoeg verluchting aanwezig, misschien ventilatie opzetten om te optimaliseren.

Meten=weten. Dus zal ik daar maar mee beginnen zeker. Ik zal er ook een nieuw toppic voor openen, kunnen jullie alles mee volgen (en bijsturen waar nodig is).

grtz
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
crashbyte zei:
Ik dacht dat het juist veel voordelen had om dit in de kelder te bouwen. Kelder is goed geïsoleerd (geen last voor de buren) en is sowieso donker genoeg. Er is genoeg verluchting aanwezig, misschien ventilatie opzetten om te optimaliseren.

Meten=weten. Dus zal ik daar maar mee beginnen zeker. Ik zal er ook een nieuw toppic voor openen, kunnen jullie alles mee volgen (en bijsturen waar nodig is).

grtz
Een kelder is inderdaad wel goed om overlast tegen te gaan. Maar door al diene beton is dat natuurlijk een galmbak, maar dat is wel op te lossen.

Wat het belangrijkst is, is dat het daar niet te vochtig is voor de apparatuur.

De galm kun je wel oplossen met paneeltjes enzo. En een voorzet wandje zetten met gyproc en isolate er achter zoals Jan aangeeft, zal ook al veel doen.

Hoe groot is de ruimte eigenlijk? Want als die vrij klein is, dan wil je wellicht geen ruimte inleveren door een extra wandje te zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

crashbyte

New Member
4 sep 2015
5
0
4
www.jusa.be
ff kleine update.....

Nu de winter bijna voorbij is heb ik een beter zicht op de plannen voor de kelder. Wij hebben regelmatig water binnen gekregen in de kelder, wat ik helemaal niet had verwacht. Dus moet ik dit eerst zien op te lossen alvorens verder te denken. Anders ga ik zwaar in de kosten vallen denk ik.

Voorlopig dan nog maar in de woonkamer de filmkes bekijken
263a.png


grtz
 
Laatst bewerkt door een moderator: