• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Newbee

smallemickey

New Member
2 sep 2019
3
0
4
43
We hebben net onze intrek genomen in ons eigen huis. De zolderruimte dient om home theater van te maken.
Ik heb reeds meer dan tien jaar een Sony projector 720p HD ready. Heel veel plezier aan beleefd. Tijd voor een upgrade en advies is nodig.
Hopelijk ben ik hier aan het juiste (ip)adres.
 
Laatst bewerkt:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.671
207
73
Welkom, maar je zal toch een beetje duidelijkheid moeten brengen in het budget voorzien voor de projector ;-)
Die zolderruimte moet nog opgezet worden als HT-ruimte ? Heb je dan een idee hoeveel afstand "ongeveer" er zou komen te zitten tussen projector & scherm ?
Welk scherm ? Wat is de breedte dat je denkt dat gaan beschijnen ? 2.1m ? 2.7m 3m of zelfs meer ?
Elke serieuze HT-projector vandaag zal een serieuze verbetering zijn tov een 10jaar oude 720p (als in dag-en-nacht), je hoeft daarom niet teveel geld uit tegeven aan de projector, tenzij je bijzondere eisen hebt (vb 4K , 4m breed scherm, afstand van projector tot scherm 8m ofzo ;)

Heb je ook wat centen voor het audio stuk? Mijn inziens net zo belangrijk als het beeld...mischien daar ook wat centen voor opzij leggen ;-)
 

smallemickey

New Member
2 sep 2019
3
0
4
43
WoW, ik had niet verwacht om zo snel reactie te krijgen. Bij deze:
Afstand tot het scherm is slechts 4m. Met deze afstand is persoonlijk een schermbreedte van 220cm tot max 240cm aan te raden. Dit heb ik uitvoerig getest met mijn oude beamer en groter beeld vind ik onaangenaam. De audio heb ik reeds aangekocht: AV receiver Yamaha aventage RX680 met 5.1 luidsprekers Dali Zensor.

De zolderruimte is volledig af, volledig verduisterbaar en soundproof. Enkel nog verven. Een belangrijke opmerking is dat ik van plan was om op een andere muur te projecteren dan nu. Daarom zijn het ingebouwde stopcontact in plafond en wachthuizen voor kabels beamer niet meer bruikbaar. Hoogte van plafond is 315cm. Er is dus nog wel ruimte om plafond te verlagen en daarin alle bekabeling weg te stoppen.

Wat mijn vragen zijn:
- waar kan ik goed advies bekomen voor aanschaf projector en scherm? (Cinedream lijkt mij een goede keuze) ik zoek alleszins 4K maar hoeft zeker geen native te zijn al draagt Sony wel mijn voorkeur mede doordat ik heel tevreden ben/was van mijn oude Sony-projector. Jammer genoeg heb ik een budget tot max 3000 EUR (voor enkel beamer) en dit is denk ik niet voldoende om voor Sony te kiezen. Een hoger budget krijg ik bij vrouwlief niet verkocht.
- er is een mogelijkheid om alle apparatuur (receiver, mediaspelers,...) in de technische ruimte ernaast te plaatsen. Of zet ik dit toch beter in dezelfde ruimte wegens beter connectiviteit Bluetooth (bijvoorbeeld controller PS4 en afstandsbedieningen). Iemand ervaring mee?
- het plafond is gemaakt uit plagyp (gyprocplaten) en dan gestuukt. Aangezien de plafondhoogte 315cm is, zal er een zware beugel moeten hangen die toch 50cm naar beneden komt. Dat in combinatie met gewicht projector: hoe kan ik er voor zorgen dat dit alles stevig blijft hangen? Of moet ik toch gewoon vertrouwen in de 4 voorziene schroefjes van de beugel
?
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.909
242
73
Welkom, 4K (native of niet) en 3000 euro, dan gaat de keuze beperkt zijn: Epson (9400) of als je niet gevoelig bent voor het regenboogeffect: BenQ (W5700) en Optoma (UHD65).
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Achtereen zijn het weer homecinema dagen van cinedream ...goei kans dat die beamers daar aanwezig zullen zijn. ;)

Ben net eens gaan kijken. Op de Facebook voor de datum en dat zou normaal 16 en 17 november 2019 moeten zijn .
Je kan daar ook terecht met al uw vragen en opmerkingen . ;)
Adres bijkhoevelaan 3 in Wijnegem.

Ik ga ook eens kijken. ;)
 
Laatst bewerkt:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.099
320
113
En als je uw projector besteld op de homecinema dagen, dan krijg je 10% korting dacht ik. Op een bedrag van 3000euro, is dat al de moeite.
Mocht je het bedrag nog iets kunnen optrekken, dan lijkt een JVC x7900 mij wel een goeie kandidaat. Die heeft een advies prijs van 3999euro, maar met 10% korting gaat daar 400euro vanaf ;-)

Of misschien wordt er wel nog iets nieuws aangekondigd deze of volgende maand. Normaal komt het nieuw gerief altijd net voor de homecinama happening uit, dus ik zou nog heel even afwachten moest ik u zijn en zelf eens gaan kijken in november.
 

smallemickey

New Member
2 sep 2019
3
0
4
43
Homecinema dagen van Cinédream it is! Ik heb begrepen dat ik bij Werner moet zijn?!
Tot dan en merci voor al de reacties. Ik voel mij hier precies al heel erg thuis.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.099
320
113
Homecinema dagen van Cinédream it is! Ik heb begrepen dat ik bij Werner moet zijn?!
Tot dan en merci voor al de reacties. Ik voel mij hier precies al heel erg thuis.
Cinedream en Werner (home at the movies) werken samen. Maar Werner kent wel het meest van projectoren, dus ik zou bij hem ten rade gaan.